Sportief dagje

10.07.2013
Hoewel ik vannacht heel snel in slaap viel, werd ik om 2:30 al weer wakker. Een wellicht fenomeen tijdens het wakker liggen is het nadenken en ook ik begon eens na te denken over mijn doelen op hardloop gebied, de Dam tot Dam en de halve Marathon van Amsterdam. Het duurde niet lang voor ik het liefst uit bed wilde springen om te gaan hardlopen en dus maakte ik in mn hoofd een trainingsschema voor de komende weken. Een trainingsschema dat vanmorgen om 06:30 al begon…

Foto

Om 06:30 sprong ik heel zachtjes uit bed, ging ik op de fiets snel naar huis [ik sliep bij mijn vriend]. Thank god dat ik gisteravond al havermout had gemaakt en die dus lekker dik was en alleen in de magnetron moest en na dat te hebben opgegeten gleed ik snel in mn hardloop outfit en ging ik naar buiten. Een heel ander rondje dan normaal, maar aangezien ik ook weer op tijd op kantoor moest zijn besloot ik niet zo ver van huis te gaan. Ik had mezelf ten doel gesteld minimaal 5K te lopen en maximaal 30 minuten weg te zijn dus na 5,7K en 30 minuten stond ik weer voor de deur. Na een snelle douche en een snelle verkleding maakte ik nog snel mijn favoriete smoothie, die ik vervolgens to go mee nam op de fiets.

Heel energiek kwam ik aan op kantoor, sporten voor het werk is eigenlijk te gek, door de endorfine die vrijkomt tijdens het sporten liep de dag soepeler dan normaliter.

Eenmaal thuis en na het eten was het al weer tijd voor mijn afspraak met mijn personal trainer bij Healtcity! Snel dus in de sportkleding en op de fiets. De training was echt super leuk en ook heel verrassend omdat we telkens oefeningen doen die ik zelf niet snel zou gaan doen. Het leukste vond ik de push and pull oefeningen in de TRX, een soort banden waar je in hangt. Nog maar 4 trainingen en dan zal ik het helemaal alleen moeten doen, ik kijk er nu al tegen op want oeh wat is dat fijn zo een personal trainer!

Na de training van een uur was ik wel weer klaar en ging ik op de fiets naar huis. Hoewel het mijn plan was om vroeg te gaan slapen besloot ik ineens (vraag me niet waarom) op te gaan ruimen en wat dingen te reorganiseren. Uiteraard had deze bizarre actie ten gevolge dat ik pas om 0:30 in bed lag, oeps…..

Eerlijk gezegd vond ik het heerlijk zo een actief dagje, wellicht ga ik morgen of vrijdag ochtend ook nog wel even rennen voor het werk!

Overzicht:
Hardlopen:      5,7 K a 30 minuten
Fietsen:             30 minuten – Van en naar het station en van en naar de sportschool
Trainen:            1 uur


Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.