Movie review: About time

12.10.2013
Woensdagavond werd Pathe Arena overspoeld door hordes giechelende vrouwen die vol enthousiasme een bezoek brachten aan de Pathe Ladies Night voor de film About Time. Sowieso ben ik gek op romatische films en ook de trailer sprak mij erg aan.
Schrijver en regisseur van de film is Richard Curtis, bekend van oa. Nothing Hill, Bridget Jones’ Diary en Love Actually, dus mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Het verhaal gaat over Tim, een op het eerste oog slungelige en enigszins nerdige advocaat die over een gave blijkt te beschikken. Hij krijgt van zijn vader te horen dat alle mannen in de familie terug in de tijd kunnen reizen. Tim wil zijn gave inzetten om de liefde van zijn leven te vinden.

Mede door zijn gave weet hij hart van de Amerikaanse Mary te veroveren. Samen vormen ze een leuk stel, maar zijn gave houdt hij voor iedereen verborgen en hij komt er achter dat zijn gave niet alleen voordelen, maar ook nadelen heeft.

Zoals gezegd waren mijn verwachtingen hoog gespannen en kan er met een romantische film volgens mij nooit zo veel mis gaan. Maar helaas was deze film toch niet zo geslaagd. Misschien lag het aan het feit dat ik vooraf niet voldoende had geprofiteerd van de ruim aanwezige prosecco, maar na een minuut of 20 begon ik me te vervelen, iets wat me eigenlijk nog nooit is overkomen in de bioscoop. Na drie kwartier begonnen ook mijn buren te smoezen dat ze het niet zo leuk vinden, maar vriendinnetje Annemijn leek nog volledig in het verhaal te zitten. Ondertussen was ook mijn bak popcorn op en dus begon ik maar vast aan mijn boodschappenlijstje in mijn hoofd.

Waar het aan lag? In het begin gaat het verhaal redelijk snel, maar daarna duurt het heel lang voor er daadwerkelijk iets gebeurt. Telkens als er iets gebeurt, zijn het echter niet echt grote of spannende dingen dus je wacht op een anticlimax…..

Hoewel ik me prima heb vermaakt, mede ook door het hele gebeuren rond de film in het kader van de Ladies Night, zou ik de film niet aan willen raden. Eigenlijk is het gewoon een beetje een flut film en uiteindelijk vond mijn film partner dat ook. Niet alleen wij vonden het trouwens maar een grote zucht der verlichting klonk bij het einde van de film, want iedereen had het wel gehad… Jammer want het klonk zo hoopvol!

Overigens krijgt de film wel goede recensies dus misschien zaten wij als zaal niet in de goede flow ofzo.

Vorige post Volgende post