Herzog Compressie Kousen

04.01.2014
Wie zegt dat hardlopen sexy is heeft nog nooit serieuze marathon trainingen gedaan. Had ik afgelopen zondag al een blauwe teennagel die behendig door mijn moeder half werd weggeknipt, dinsdag schafte ik er ook nog maar een paar compressie kousen bij aan….. 
Hoewel mijn bilpartij er beter op te schijnt te worden door het lopen, heb ik zelf het idee dat ik alleen maar aan het aftakelen ben met als toppunt compressie kousen. Ik bedoel hoe niet sexy kun je zijn? Maar goed met nog 99 dagen op de teller tot de marathon moet je er iets voor over hebben om je doel te bereiken en zolang mijn vriend er niets is is er niemand die het ziet toch? 

Wat doen de kousen?
De kousen zijn te gebruiken bij kuitproblemen, denk hierbij aan stijve kuiten, kramp of shin splint. De kousen werken preventief of kunnen juist ter behandeling van de kwetsuren worden gebruikt. Daarnaast zorgen de kousen er tevens voor dat je minder snel last zal hebben van vermoeide benen of verzuring. Doordat de kousen je kuiten helemaal samen persen worden de trillingen die je ervaart tijdens het lopen vermindert en zorgen daardoor voor minder overlast van blessures.

Naast het feit dat je de kousen tijdens het lopen kan gebruiken in het geval van een blessure kun je de kousen ook ter herstel dragen na een training. De kousen zorgen er namelijk voor dat afvalstoffen sneller worden afgevoerd en zorgen er daardoor voor dat je minder last zal hebben van spierpijn en spierafbraak na een intensieve training. Je kunt ze voor de beste werking het beste direct na je training dragen en dan het liefst 1 a 1,5 uur. 

Wel of niet tijdens het lopen?
Tsja hier verschillen de meningen een beetje over. Toen ik in Gent liep viel het mij op dat veel mensen met de kousen liepen, zie: bijna iedereen, zelfs op de 5 km. Dus besloot ik het aan mijn trainer Rob Veer te vragen, hij adviseert de kousen vooral voor herstel te dragen. Heb je echter last van een blessure en wil je gematigd je trainingen weer gaan hervatten dan zou je ze ook tijdens het lopen kunnen gebruiken, ga dan echter niet met shin splints ineens weer 16 kilometer lopen natuurlijk. Daarnaast kun je er voor kiezen de kousen altijd te dragen maar zonder train je, je spieren beter, dus niet te lang en te vaak doen! 

Kopen?
Persoonlijk ben ik heel blij met de kousen. Ik heb ze inmiddels 2 keer gedragen, een keer tijdens een training en een keer direct na een training. De kousen zijn kostbaar, 49,95, maar dat vind ik ze persoonlijk wel waard. Uiteraard zijn er ook andere merken die deze kousen aanbieden en vaak zijn deze ook een stuk goedkoper. Echter is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat de Herzog kousen het beste hun werk doen en dan 

Tips
– Wil je je kousen aantrekken dan is dat best een werkje, maar met deze tip gaat het al een stuk makkelijker. Keer je sok geheel binnenstebuiten vervolgens vouw je het deel van je voet weer naar binnen tot het hiel stuk. Als je nu met twee handen de opening bij je voet openmaakt kun je, je voet er in schuiven en de rest van de kous omhoog rollen.
– Ga niet zelf aan de slag en ze op internet bestellen maar loop even een hardloopwinkel binnen en laat je been opmeten, voor de werking van de kous is het namelijk van belang dat ze goed aansluiten. Zelf ben ik geweldig geholpen bij de vestiging van Run2Day aan de Eerste Oosterparkstraat in Amsterdam, hulde voor de kundige verkopers daar! 

Wat denk je? Ga je voor fashionable herstel op de bank zonder de sokken of riskeer je een relatiecrisis en kies je voor de kousen? 

Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.