My Weekly Runs #4

29.01.2014
Met nog maar 75 dagen tot de marathon in Rotterdam beginnen de duurlopen echt lang te worden, beginnen de kriebels steeds meer te kriebelen en begin ik me al zorgen te maken over het weer op 13 april. Natuurlijk train ik hard en om jullie een beetje een inzicht te geven het trainingsverslagje van deze week.
Hoe dichter ik bij de marathon kom, hoe enger het wordt. Bij die 42,2 kilometer moet ik vast niet nadenken maar ik doe het toch. 42 kilometer, weet je wel hoe ver dat is? Dat is van Amsterdam naar Leiden, een afstand die ik normaal per bus en trein aflegde naar college…. 

Goed ik moet er dus niet bij na gaan denken, maar ik doe het toch en niet zo een klein beetje ook. Mijn leven staat op zijn kop door de marathon en maar al te vaak vraag ik me af waarom? Waarom doe ik dit? Afgelopen vrijdag ging ik uiteten en bestelde ik zonder er bij na te denken een wijntje, nu drink ik dat bijna nooit, maar toen ik hem op had, voelde ik me schuldig. Ik had alcohol gedronken en dat terwijl dat eigenlijk uit den boze is in de voorbereidingen. De rest van de avond en nacht had ik ook nog eens een schuldgevoel omdat ik die oh zo leuke enkel laarsjes aan had gedaan, met hak… en ook die zijn de komende maanden eigenlijk verboden gebied. 

De afgelopen week had ik een beetje het idee dat er wel heel veel moest wijken voor die marathon, maar toen ik zondag die 25 kilometer liep, was het gevoel weer weg. Ik hoorde de prachtige verhalen van mensen die het al eens hadden mogen mee maken en voelde me trots toen ik die 25 toch maar had gedaan.

Hoezo moet alles voor die marathon wijken? Ik moet me eens gaan realiseren hoe uniek het is dat alles kan wijken voor die marathon. Een marathon lopen is niet voor iedereen weg gelegd, maar ik ga het doen! Tsjakaaaaa! 
Dus voor alle mensen die denken dat ik zonder enige moeite train, ook ik denk wel eens ‘hemel waar ben ik aan begonnen, ik heb geen zin!’

Stand so far deze week:
Totale afstand week 4 2014 – 60,5 KM 
Aantal Trainingen – 4  [Training 1 – 13 KM, Training 2 – 16,2 KM, Training 3 – 6,1 KM, Training 4 – 25,2 KM]
Duur totaal: 5.3 uur

Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.