#Legallyfit – Fit for the summer

24.03.2014
Je zou denken dat je tijdens een marathon training alles kan eten en je lichaam er perfect uit ziet, althans dat dacht ik. Ik kan je uit de droom helpen. Marathon training zorgen er namelijk voor dat je continu honger hebt en dat ik daardoor geneigd ben mijn relatie met Tony Chononely iets te intiem te maken. Tijd voor rigoureuze actie zodat ik een fit lichaam voor de zomer krijg! 
Ik had me voorgenomen dat ik dit jaar eindelijk zelfverzekerd over het strand zou gaan lopen in bikini en was het van overtuigd dat dit met dank aan de marathon heel gemakkelijk zou gaan worden. Echter blijkt dat je toch niet ongestraft alles maar kan eten en dus is het tijd voor actie. 

No more excuses:
De afgelopen weken heb ik gesnoept en gezondigd bij het leven. Ik was er van overtuigd dat als je marathon training doet dat je kan eten wat je wil, maar helaas is dat niet zo. Hoewel ik geen weegschaal heb en mijn kleding nog gewoon past voel ik dat ik weer even op moet letten. Vandaar dat ik tot de marathon weer de regel van 1 snack moment in de week in ga stellen [in de week dat ik ongesteld ben mag ik 2 snack momenten]. Het regulieren eten gaat best prima verder, maar het snacken is iets wat ik de laatste tijd dagelijks doe en vandaar deze maatregel. 
Waarom ik in de week van mijn ongesteldheid 2 snackmomenten instel? Hormonen zijn duivels en als die duivels aanwezig zijn kun je er maar beter er even aan toe geven om daarna rust te hebben in je hoofd. Het schijnt trouwens ook te helpen voor je humeur om even toe te geven aan je hormonen. 

Het voedingsplan van aanpak:
– 1 keer per week snacken
– Huidige voedingspatroon met gezond ontbijt, fruit, voedzame lunch en dinner voortzetten
– Bakje yoghurt/kwark minimaal een uur na het eten/ na het sporten
– Huidige drink patroon voortzetten met minimaal 2 liter groene thee, water en verse munt thee

Work it out:
Ik train minimaal 3 keer per week met hardlopen, op zich een super goede work-out natuurlijk. Daarnaast fiets ik iedere dag minimaal 40 minuten en loop ik zeker 9 verdiepingen per dag met de trap omhoog. Fit ben ik dus wel qua conditie, maar het vele snoepen en snacken zorgt er voor dat er over mijn spieren een laagje vet zit . Nu weet ik dat jullie misschien denken dat ik mijn mond moet houden met mijn maatje 34, maar gezond leven en er goed uit ziet daar is niets mis mee, zo lang ik maar niet doorsla natuurlijk! 

Het bewegingsplan van aanpak:
– Minimaal 3 hardlooptrainingen in de week
– Minimaal 5 dagen in de week buikspieroefeningen, squats en arm oefeningen
– Wii fit gebruiken om thuis te boxen, minimaal 2 keer in de week 30 minuten. 

Wekelijkse update
– Iedere week zal ik jullie weer een food diary voorschotelen & zal ik per dag vertellen welke work-out ik heb gedaan! 

Vanaf nu dus 1 snack moment in de week, dagelijks buikspieroefeningen, squats, arm oefeningen en been oefeningen en daarnaast mijn reguliere hardlooptrainingen. Wie doen er mee?  Deel je foto’s via #legallyfit op instagram! 

Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.