Read: Mooier fit!

07.06.2014
Dat Womens Health een van mijn favoriete tijdschriften is zal niet als een verrassing komen. De combinatie van voeding, beweging maar ook lifestyle artikelen spreekt me erg aan en sluit naadloos aan op mijn interesse’s. Toen ik hoorde van een boek van de Amerikaanse Women’s Health hoofdredactrice Michele Promaulayko was ik dan ook direct enthousiast.

Het dieet:
Om heel eerlijk te zijn ben ik niet een dieet persoon. Het boek geeft een voorgeschreven dieet aan dat precies verteld wat je op welk moment van de dag zou moeten eten. Persoonlijk vind ik het fijn om wat inspiratie voor gerechten uit deze weekplanningen te halen maar me 6 weken aan een strikt voorgeschreven dieet houden is niets voor mij. Ik houdt er van om een beetje spontaniteit in mijn leven te houden. Spontaniteit betekend niet perse dat ik niet gezond en verantwoord wil eten, maar ik maak graag een goede balans voor mezelf. De ene dag eet ik misschien iets meer dan de andere dag. Daarbij vind ik de voorgeschreven aantal calorieën inname per dag erg laag, deze ligt namelijk op 1400 calorieën per dag. Als je niet hoeft af te vallen maar gewoon gezond wilt eten en daarbij ook nog eens 4 keer per week sport is dat echt te weinig naar mijn mening. Het voedingsplan begint met een twee daagse detox, aangezien ik nog nooit een detox heb gedaan en deze er redelijk acceptabel uit ziet, ik kan echt niet 2 dagen op sapjes leven, wil ik de detox zeker een keertje gaan proberen!
Kortom, het dieet is leuk maar ik gebruik het persoonlijk meer als inspiratie voor nieuwe gerechten. De fotografie bij het voedingsplan is trouwens prachtig, je krijgt honger als je door het boek heen bladert.
Oefeningen:
In het boek staan heel veel workout’s beschreven. Van cardio tot krachttraining worden er vele oefeningen beschreven welke zijn geïllustreerd met mooie foto’s die ook heel duidelijk uitleggen hoe je de oefening uit zou moeten voeren. Of je nu nog nooit hebt gesport of al redelijk sportief bent van jezelf, de oefeningen zijn voor iedereen goed te doen en op ieders niveau aan te passen. Wat ik persoonlijk ook erg fijn vindt is dat ze per oefening aangeven voor welke zone van je lichaam de oefeningen geschikt zijn, die geeft mij altijd net even wat meer motivatie om bepaalde oefeningen te doen en zorgt er ook voor dat je met wat creativiteit je eigen persoonlijke plan op zou kunnen stellen om bepaalde zone’s aan te pakken.
Lifestyle
Hoe maak je van een avocado een maskertje, hoe verzorg je je voeten het beste en een stappenplan voor mooie nagels in 15 minuten. In Hoofdstuk 5 van het boek worden allerlei handige verzorgingstips gegeven die je direct uit kont voeren waardoor je, je niet alleen beter gaat voelen maar er ook nog eens beter uit gaat zien.
Mindstyle
De meeste vrouwen kampen met grote onzekerheid als het gaat om hun lichaam. Deze onzekerheid is iets wat ik heel erg herken, ik kan het ene moment heel blij zijn als ik in de spiegel kijk en 5 minuten later mezelf afzichtelijk vinden. Ik kan me dagen prettig voelen maar ik heb ook dagen dat ik mezelf niet in de spiegel wil zien. Omdat dit een groot probleem is onder [met name]  vrouw wordt er in het boek veel aandacht besteed aan hoe je, je zekerder kunt voelen in je eigen lichaam en hoe je meer zelfvertrouwen kunt krijgen maar ook uit kan stralen. Als je zelfvertrouwen uitstraalt zul je merken dat mensen ook veel beter op je reageren iets dat ik het afgelopen jaar heb ondervonden. Ik vind het dan ook heel fijn en belangrijk dat er in dit boek veel aandacht wordt besteed aan je zekerder voelen en trots zijn op jezelf. Nee we zijn niet allemaal Doutze, maar we zijn wel allemaal mooi op onze eigen manier en wees blij dat we niet allemaal op elkaar lijken, maar waardeer je specifieke eigenschappen en gelaatstrekken juist die jou onderscheiden van anderen. Enige nadeel bij deze artikelen vind ik wel dat de fotografie die er bij is geplaatst, hoewel het mooie foto’s zijn, in mijn ogen meer geschikt zijn voor mannen dan voor vrouwen. Ik zou ook wel wat meer ‘echte’ vrouwen lichamen hebben willen zien in het blad.
Je kunt het boek bestellen voor €19,95 via de website van Women’s Health.
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.