Run: We Own the night Amsterdam

06.06.2014
Zaterdag is het dan zo ver, de 2de editie van ‘We own the night’ die wordt georganiseerd door Nike. Vanuit het Olympisch stadion doorkruisen duizenden meiden in het donker de binnenstad van Amsterdam. Voor iedereen die zaterdag mee doet wat tips om van deze race jouw race te maken.

Voorbereiding:
Een goede voorbereiding is het halve werk. Niet alleen heb ik het dan over voldoende training natuurlijk maar ook over het voorbereiden voor je naar Amsterdam komt.  Leg dus al je spullen goed op tijd klaar zodat je zeker weet dat je alles bij je hebt en mee hebt en mocht je nog wat missen je nog voldoende tijd hebt dit aan te schaffen.Temperatuur:
Het belooft een warme dag te worden zaterdag, zorg er dus voor dat je, je niet te warm kleedt. Uiteraard zul je, je T-shirt aan doen die in je racepack zat, maar ik wil je adviseren niet in een lange broek te gaan lopen, dit zal namelijk snel te warm worden. Neem wel een lange broek mee voor na afloop van de race, je wilt immers niet een verkoudheid oplopen onderweg naar huis.

Drinken:
Zorg dat je voldoende drinkt voor, eventueel tijdens en na de race. Mede door de hoge temperatuur zul je veel vocht verliezen en het is belangrijk dat snel aan te vullen. Naar ik heb begrepen krijg je bij de finish een heerlijk pakje Vita Coco, maar vergeet ook niet om zelf wat drinken mee te nemen.

Eten:
De eerste lopers starten om 22:30. Nu loop ik regelmatig laat, maar zo laat heb ik eigenlijk nog nooit gelopen en dus is het ook voor mij kijken hoe laat ik het beste kan gaan eten. Wat ik je wel zou willen adviseren is om 1 a 2 uur voor de start nog even een banaantje of een energy reep te eten. Wederom door de hoge temperatuur zal je vocht verliezen en kost het je lichaam veel energie om jezelf koel te houden, om er voor te zorgen dat je niet flauw valt tijdens de race is het verstandig om dus voldoende te eten. Als avondmaaltijd kun je natuurlijk bij voorkeur kiezen voor een groot bord pasta dat je naar hartenlust en zonder schuld gevoel kunt verorberen, koolhydraten zijn immers je beste vriend voor een wedstrijd.

Luister naar je lichaam:
Altijd heel belangrijk maar zeker met een groot evenement als dit heel belangrijk. Ja het is enorm gaaf om een PR te lopen en heel snel te gaan, maar luister naar je lichaam. Voel niet de druk om tot het gaatje te gaan zodat je een geweldige tijd kan posten op je blog/facebook/instagram. Zelf weet ik dat ik ook geen top tijd neer zal gaan zetten, ik heb de afgelopen weken niet veel kunnen trainen en ga dus vooral genieten tijdens de race en de tijd maakt me niet zo veel uit. Dus wil je onderweg even kletsen? Schroom niet om me aan te spreken!

Wie zijn er zaterdag allemaal bij? Ik hoop jullie allemaal te zien! 

Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.