My Weekly Diary [Travel edition]

15.07.2014
Picture

Een dagje later dan gebruikelijk is het vandaag weer eens tijd voor een weekly dairy. Grotendeels vanuit Indonesie en natuurlijk ook al weer een stukje vanuit Nederland. Ubud, Lovina, Seminyak, Denpasar, Kuala Lumpur, Dubai, Amstelveen en Amsterdam, het was een week met vele plekken en wederom mooie ervaringen.

Maandag 07 juli – Ubud
Het is mijn laatste dag al weer in Ubud en ik besluit dat te vieren met een heerlijk ontbijt bij Clear Cafe waar ik de beste GV pancakes ever eet. Ook geniet ik van 2 shakes in het cafe wat echt een aanrader is voor alle foodies onder ons. Na een hele lange zit in het cafe loop ik richting de Yoga Barn die naast mijn hotel ligt. Onderweg scoor ik 4 prachtige ringen en dan is het tijd voor een lesje yoga. De yoga is echt geweldig en ik neem me dan ook voor in Nederland ook meer aan yoga te gaan doen. In de avond regent het behoorlijk en neem ik de motor taxi naar Bali Buddha, ‘het’ restaurant van Ubud waar ik van een heerlijk diner geniet. Ik sluit af bij een van mijn andere favoriete cafetjes met de Australische Susan met een koffietje en een raw/vegan cheesecake.

Dinsdag 08 juli – Ubud/Lovina
Na te hebben ontbeten bij Bali Buddha vertrekt mijn shuttle bus naar Lovina. Na een reis van ongeveer 4,5 uur kom ik aan in Lovina waar ik een kamer heb geboekt in een hotel dat mij door een vriend is aanbevolen. Hij heeft gelijk, het is een prachtig en mooi hotel met geweldige service. Ik gooi mijn spullen neer en ga op het strand liggen waar veel plaatselijke kinderen bij me komen zitten, op deze manier willen ze Engels leren en gedurende een paar uur probeer ik ze Engels te leren terwijl zij me meer vertellen over de cultuur in Indonesië en me wat woorden leren. Ik sluit af met een heerlijke massage van een uur op het strand bij zonsondergang, heerlijk, die heb ik wel verdient! Ik besluit te eten bij een restaurantje dat ik in de Lonely Planet heb gezien en als ik binnen kom lopen bieden 2 Engelse gasten direct aan om bij hen te komen zitten. Het werd een lange en gezellige avond.

Woensdag 09 juli – Lovina
Al om 05:15 gaat mijn wekker want vandaag is het tijd om bij zonsopgang in een bootje naar dolfijnen te gaan kijken. Het is vroeg, maar alleen al de zonsopgang is de moeite waard om te bekijken vanuit de boot. Ons vroege opstaan wordt beloond als we diverse keren dolfijnen zien, het is echt heel mooi en ik zie ze zelfs springen! Helaas is ze vastleggen heel lastig, maar dat maakt niet uit, de ervaring zit voor altijd in mijn hart. Na het ontbijt ga ik naar de holy hot springs een natuurlijke warm water bron waar je heerlijk kan zwemmen in warm water. De rest van de middag plof ik neer aan het zwembad en klets ik er gezellig op los met de meiden die ik daar heb leren kennen. We gaan met z’n drieën uiteten en duiken er allemaal vroeg in, want we moeten natuurlijk heel vroeg op voor de wedstrijd van Nederland tegen Argentinië.

Donderdag 10 juli – Lovina/Seminyak
Om 03:30 gaat mijn wekker, mijn oranje voetbal shirt ligt al klaar en als ik na veel klooien mijn lenzen in heb gekregen loop ik richting de meiden om samen met hen naar het café te gaan aan het strand om voetbal te kijken. We zijn overduidelijk niet de enige die de wedstrijd willen zien want naast een stuk of 60 Nederlanders stikt het er ook van de lokale bevolking, want mede door de geschiedenis tussen Nederland en Indonesië hebben zij een grote passie voor het Nederlandse voetbal en supporter ze het team vol op. Over de wedstrijd zullen we het niet meer hebben en toen ik om 7 uur terug kwam in het hotel kon ik nog net iets minder dan een uur slapen voor ik in de taxi naar Seminyak stapte. Na een niet zo een prettige shuttlebus ervaring naar Lovina had ik mezelf getrakteerd op een prive taxi. Eenmaal in Seminyak had ik echt een super mooi hotel, die nog mooier was dan op de booking.com plaatjes. Ik rende gelijk naar het strand waar ik mijn boek. Tegenlicht van Esther Verhoef uit las. Die avond besloot ik het er flink van te nemen en liep ik van Seminyak naar Kuta om te shoppen, een tochtje van een uur heen en een uur terug maar ik was wel super geslaagd. Ik sloot de avond af op het strand waar ik in een zitzak genoot van de live muziek.

Vrijdag 11 juli – Seminyak/Denpasar/Kuala Lumpur
Na een beetje uit te hebben geslapen in het beste hotel bed van de hele reis genoot ik van een heerlijk ontbijt met havermout. Ondertussen kocht ik de laatste souvenirs in en trakteerde ik mezelf nog op een pedicure behandeling. Eenmaal in de taxi zat mijn reis er dan echt op, het was super mooi en leuk en wat ben ik blij en trots dat ik het heb gedaan. Van Bali vloog ik naar Kuala Lumpur waar ik verschrikkelijk lang moest wachten, dat wist ik van te voren, en waar ik helaas vrijwel geen eten kon scoren. Ik heb mijn tijd gedood met het schrijven van reisverslagen en facetimen met mijn ouders en heel veel appen hahaha.

Zaterdag 12 juli – Kuala Lumpur/Dubai/Amsterdam/Amstelveen/Amsterdam
Na 7 uur wachten stap ik op het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Dubai. Het is verschrikkelijk koud in het vliegtuig en ze serveren me tot overmaat van ramp ook nog eens een glutenvrije maaltijd die helemaal niet glutenvrij is. Eenmaal bekomen van de ergste schrik en nadat de pijnstillers beginnen te werken sla ik snel eten in op Dubai airport want het eten in het vliegtuig vertrouw ik voor geen meter meer! Met wat afleiding van friends kom ik na een vlucht van 6 uur aan op Schiphol. Mijn ouders staan buiten met de auto op me te wachten en wat zijn we verschrikkelijk blij om elkaar te zien! Als we elkaar goed hebben geknuffeld gaan we naar het huis van mijn ouders waar ik direct mijn backpack leeg haal om alle cadeautjes uit te delen die ik voor ze heb ingeslagen. Ondertussen sorteer ik de was en begin ik gelijk te wassen bij mijn ouders. Die avond gaan we lekker BBQ-en en kan ik eindelijk echt goed mijn honger stillen. Ik val in slaap op de bank en voor ik het weet wordt ik wakker om half 10, volledig van de wereld en geen idee waar ik ben. Ik rij, met gevaar voor eigen leven, naar huis en ben blij als ik thuis ben zonder ongelukken te hebben veroorzaakt. Zodra ik mijn kleding uit heb plof ik in bed en val ik direct in slaap.

Zondag 13 juli – Amsterdam
Na een heerlijke nacht slapen wordt ik opvallen uitgerust wakker. Wel blijf ik lekker lang in bed liggen, even genieten nog van het niets doen en ondertussen lees ik de LINDA. Eenmaal uit bed is het dan eindelijk tijd voor mijn eigen havermout ontbijtje en na hem 3 weken te hebben moeten missen smaakt hij zeker 10 keer zo lekker. Ik begin met een beetje rommelen in huis, de spullen opruimen en een beetje schoonmaken. Ondertussen zet ik de foto’s en filmpjes op mijn laptop en zie ik op een filmpje een vis die een poging doet om in mijn camera te zwemmen! Boodschappen moeten ook nog worden gedaan en niet alleen eten, maar mijn balkon verdient ook wel wat nieuwe plantjes met als gevolg dat ik met een enorme berg tassen terug kom. De fruit voorraad is weer aangevuld en ook de koelkast staat weel lekker vol. Ook heb ik inmiddels het boek van Rens Kroes opgehaald dat bij mijn buurvrouw werd bezorgd. Als diner eet ik een salade met meloen en ham en erbij serveer ik 2 geroosterde GV boterhammen met aubergine spread. Ik spring onder de douche na het eten en dof me op voor een avondje uit, we gaan lekker cocktails drinken! Misschien niet zo handig als je nog een jetlag hebt en morgen weer moet werken, maar het is een super avond!