Legally-Fit: NIEUW – Fit & Food met….

06.01.2015

IMG_4535-001Vandaag introduceer ik een nieuwe rubriek op Legally-Brunette, Fit & Food met ….. In deze rubriek stel ik iedere week een sportieve dame of heer voor. Deze week trap ik zelf af.

In deze nieuwe rubriek stel ik de persoon in kwestie 15 vragen over fit en food. Zelf vind ik het altijd heel inspirerend om het verhaal van een ander te lezen en ik haar er altijd veel motivatie en inspiratie uit en ik hoop jullie ook.

Om jullie een indruk te geven van wat jullie kunnen gaan verwachten in deze rubriek, trap ik zelf af.

Wie is Stacey?
Stacey is een bloggende en hardlopende jurist van 25 jaar die momenteel in Amsterdam woont. Na het behalen van de Rotterdam marathon heb ik even een dipje gehad waarna ik nu weer terug ben op volle sterkte.

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Mijn sportweek begint vrijwel altijd op maandag avond, dan ga ik uit mijn werk naar de sportschool. Sinds kort combineer ik daar het hardlopen met een buikspierkwartiertje. Vervolgens ga nu iedere dinsdag bootcampen met kantoor en op woensdag of donderdag ga ik een van deze dagen uit werk weer naar de sportschool. Op zondag doe ik dan een lange duurloop. 

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Dansen vind ik het allerleukste wat er is en in workout vorm is dat al snel Zumba. Helaas worden de meeste ZUMBA lessen echter al om 18:00 gegeven en dat is met werk niet te combineren. Ik vind het heerlijk om op de muziek zo los te gaan en lekker ritmisch te bewegen, dan voel ik me het meest voldaan.

3. Hoelang sport je al?
Van jongs af aan doe ik wel al aan sport maar vroeger was het, zeker met gym, iets wat ik echt als een verplichting zag. Tennis, dansen en paardrijden was leuk, maar ik gruwelde van gym en dan met name het rondje wielerbaan wat wij met gym moesten lopen. Sinds 4 jaar begin ik echt lol te hebben in het sporten en dat wordt ook nog steeds meer, het is nu ook gewoon een onderdeel van mijn leven.

IMG_5763-002
4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Het liefst heb ik een lange tight aan van Nike in het zwart, kleed lekker af en zit verschrikkelijk lekker. Daar op het liefst een fel gekleurd shirtje, dat kan een tanktop, t-shirt of shirt met lange mouwen zijn, een beetje afhankelijk van het weer. Qua schoenen zweer ik bij Nike Lunar’s. Ik heb een tijdje andere gehad en gewisseld maar ik kom toch altijd weer uit bij deze schoenen.

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Oeh lastig… Darts schijnt een sport te zijn. Als dat op TV is zap ik er snel langs. Er zijn verder wel wat sporten die ik zelf niet zou beoefenen maar ik vind het vaak wel leuk om er naar te kijken.

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Het liefst sport ik lekker in de zomer, niet alleen vanwege de temperatuur maar ook omdat ik dan toch wat meer energie heb door het vele zonlicht. In de winter heb je echter weer het voordeel dat de temperatuur lager is en dat vind ik persoonlijk met hardlopen juist weer prettiger.

7. Cardio of Kracht training?
Cardio en dan het liefst zo lang mogelijk. Best logisch als hardlopen de sport is die je het meeste doet. Ik zou echter veel meer krachttraining moeten gaan doen, maar op de een of andere manier vind ik dat minder leuk omdat je niet direct een meetbaar of weergeefbare prestatie neerzet voor mijn gevoel.

IMG_9184
8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
De marathon van Rotterdam. De tijd waarin ik de marathon liep was moeilijk en ik heb hem echt op mijn tandvlees uitgelopen. Ik heb mezelf volledig uitgeput met trainen in combinatie met veel werken, maar ik heb het gedaan en daar ben ik nog iedere dag super trots op.

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Door mezelf te blijven herinneren aan het geweldige gevoel dat ik heb als ik klaar ben met sporten. Daarbij vind ik het fijn om progressie te boeken en is het goed voor mijn figuur iets wat ik ook tamelijk belangrijk vind.

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Ik wil bereiken dat ik vaker kracht training ga doen, ik zou bijvoorbeeld meer mijn arm, buik en been spieren willen trainen en ontwikkelen. Niet dat ik een spierbundel wil worden maar meer voor de vorming. Daarbij zijn buikspieren ook heel belangrijk voor het hardlopen dus dat is nooit weg natuurlijk.

Mijn ultieme doel is toch nog wel een keer de marathon te lopen en dan bij voorkeur de marathon van New York natuurlijk. 2015 zal het niet worden, maar wellicht dat ik het in 2016 wel wil gaan proberen.

IMG_4733-001
11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Een goed begin is het halve werk en daarom ontbijt ik altijd al goed en gezond. Op mijn werk zorg ik dat ik niet in de verleiding kom om verkeerde dingen te eten door altijd mijn eigen lunch en tussendoortjes mee te nemen, zo voorkom je dat je impulsief een verkeerde keuze maakt. In de avond kijk ik vooral wat snel en makkelijk is en moet ik bekennen dat er nog wel wat te verbeteren valt aan mijn eetpatroon. Ik kies er voor om vooral veel groente te eten en probeer mijn inname van koolhydraten en vlees zo veel mogelijk te beperken. Echter leef ik wel echt met de 80/20 regel. Dit houdt in dat 80% van mijn eten gezond is en 20% iets is wat ik echt lekker vind.

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Quinoa sushi is wel echt een favoriet van me waar ik heel erg gek op ben. Echter is mijn favoriete maaltijd van de dag toch echt mijn ontbijt. Het is misschien gek maar ik kan me echt heel erg verheugen op het ontbijt met havermout en daar geniet ik ook echt van.

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Chocolade en drop fruit duo’s. Als mijn moeder aan komt met een zakje van dit laatste dan is het binnen een dag op. Van chocolade kan ik ook veel eten maar daar kan ik me tegenwoordig wel beter mee beheersen.

Inspiratie voor huis2
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?
Ontbijt: Havermout [50 gr] met Amandelmelk, ¼ appel en wat superfoods zoals lijnzaad, chiazaad en goji bessen.
Tussendoor: Een [groene] Appel
Lunch: 400 gram Thaise roerbakgroente van de AH
Tussendoor: Een plakje bananenbrood
Diner: Courgette Broccoli soep & 3 rijstwafels met avocado en zalm
Tussendoor: Een bakje kwark na het sporten.

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Focus niet alleen maar op gezondheid en sportiviteit als je dat te veel doet heb je er op een gegeven moment geen plezier meer in en gaat het je tegen staan. Je moet het zo in balans brengen dat het een gewoonte wordt en een onderdeel van je leven maar waarnaast je ook nog kunt genieten. Als je het zo in balans weet te brengen, wat echt niet zo makkelijk is als dat het nu lijkt, dan houdt je het heel gemakkelijk vol.

Wil je mee doen met deze rubriek? Stuur dan even een e-mail naar stacey@legally-brunette.nl 

Tags: ,
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

5 reacties

  • Reageer Bente 06.01.2015

    Leuke rubriek! En met een marathon achter de rug zou ik ook nog elke dag trots zijn! 🙂

  • Reageer Renate 06.01.2015

    Leuke rubriek! Ben benieuwd naar wie er volgen.

  • Reageer Jessica 06.01.2015

    Leuke vragen. Ik wil wel meedoen 🙂 ennuh, toch bootcampen?! Spierpijn verzekerd! Heerlijk!!

  • Reageer Leonie 07.01.2015

    Leuk artikel en prachtige foto ook!

  • Reageer Marlissa 07.01.2015

    Leuk om zo te lezen en een gaaf rubriek! Ben benieuwd naar de rest, maar die quinoa sushi moet ik dan ook eens proberen, klinkt heerlijk;)

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.