Legally-Fit & Food Met: Jessica

04.02.2015

SONY DSC

Deze week in Legally-Fit & Food met: Jessica. Jessica is niet vies van een rondje hardlopen, maar dat is niet het enige wat ze doet, bootcampen, kickboksen en yoga, you name it en Jessica doet het. Daarnaast is ze ook nog eens bezig met gezonde voeding, runt ze een blog en heeft ze een fulltime baan. 

Introductie:
Mijn naam is Jessica, 28 jaar en woonachtig in Amsterdam. In het dagelijks leven ben ik communicatie/media adviseur en besteed ik veel tijd aan mijn blog Eat Run Love. De naam suggereert al waar ik over schrijf, al doet ‘run’ vermoeden dat ik alleen hardloop en dat is niet helemaal waar. De laatste tijd verschuiven mijn interesses een beetje en doe ik naast hardlopen aan kickboksen, krachttraining, bootcamp en hot yoga. Je kunt wel stellen dat ik lichtelijk verslaafd ben aan sporten. Waar een ander wijntjes drinkt in de kroeg, ga ik liever op tijd naar bed om de volgende dag fit mijn sportuurtje te kunnen uitoefenen.

  1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
    Hangt er een beetje vanaf hoe mijn werkweek eruit ziet, daarnaast ben ik momenteel een beetje zoekende naar het juiste sportschema omdat ik de laatste tijd met wat nieuwe dingen bezig ben. Maar gemiddeld genomen ga ik 1x per week kickboksen, 1x per week bootcampen, 1x per week naar hot yoga, en 2 à 3x per week hardlopen. Momenteel train ik alleen voor een snelle 10km, dus ik probeer in ieder geval 1x interval te doen, 1x een korte afstand of 1x een lange afstand (of dus allebei). Daarnaast combineer ik het hardlopen vaak met wat krachttraining thuis. Inmiddels heb ik een kettlebell, medicin ball, exercise ball, springtouw en dumbbells waar je een hoop leuke dingen mee kunt doen!
  2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
    Op dit moment is dat kickboksen. Omdat  ik er heel veel voldoening uit haal, compleet tot het gaatje ga en snel resultaat zie.

    wetransfer-e97277

  3. Hoelang sport je al?
    Zodra ik kon lopen deed ik al van alles. Ballet vond ik helemaal niks, maar korfbal heb ik tot mijn 16de gedaan op hoog niveau. In de zomers moest ik altijd hardlopen om mijn conditie op peil te houden en dat vond ik vreselijk. Inmiddels kan ik hardlopen niet meer wegdenken uit mijn leven.
  4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
    Sinds kort draag ik weer schoenen van Asics, deze passen toch wel het beste bij mijn voeten. Ik ben ontzettend fan van de Epic Run Tights van Nike en een shortje van New Balance. Qua tops ben ik wat minder kritisch, ik heb zowel tops/jasjes van Asics, Nike als H&M in mijn kast liggen.
  5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
    Curling, maar stiekem moet ik daar altijd een beetje om lachen.
  6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
    Qua temperatuur in de zomer, maar qua prestaties in de winter. In de winter loop ik veel beter en daarnaast kan ik ook echt genieten van een koude, zonnige winterdag. Handschoentjes aan, hoofdband op en wolkjes blazen!
  7. Cardio of Kracht training?
    Momenteel krachttraining. Mijn ultieme doel voor 2015 is een blokjesbuik en die krijg je niet met hardlopen. Daarbij haal ik momenteel veel voldoening uit krachttraining, maar dat kan over een paar maanden weer anders zijn!
  8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
    Dat ik een halve marathon heb gelopen, dat had ik nooit van mezelf verwacht en moest ik mezelf best wel hard voor pushen. Ik ben erachter gekomen dat ik meer van de explosiviteit ben, en daarom heb ik onlangs heel bewust besloten om niet meer langere afstanden dan 10km te lopen. Ik zeg nooit nooit, maar zo denk ik er nu over. En daarnaast op mijn verse PR tijdens de Vondelparkloop. Ik liep 10km in 48.52. Het intervallen werpt zijn vruchten af!

    wetransfer-e972771

  9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
    Ik voel me er fitter, gezonder en gelukkiger door. Als ik niet kan sporten word ik chagrijnig. Om heel eerlijk te zijn heb ik niet zoveel motivatie nodig om te sporten en sta ik na een dag rust alweer te popelen om te gaan. Soms heb ik ook geen zin om te gaan, maar ik weet dat ik me daarna altijd beter voel en super blij dat ik ben geweest. Daar houd ik me dan aan vast. Daarnaast motiveren afgetrainde modellen zoals de Angels van Victoria’s Secret mij, ik vind dat prachtig en hoop ooit ook zo afgetraind te zijn.
  10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
    Een afgetraind lichaam. Natuurlijk mag ik door de hoeveelheid die ik sport niet klagen, maar het kan beter. Maar ik zal dan ook nog scherper op mijn voeding moeten zijn en daar heb ik geen zin in. Het moet natuurlijk wel leuk blijven, dus vooralsnog blijft het bij dromen.

    SONY DSC

  11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
    Ik heb het ‘geluk’ dat mijn lichaam heel sterk reageert op suiker en vet eten. Zodra ik van één van beiden te veel eet, krijg ik ontzettend last van mijn maag. Een reden om goed op te letten wat ik naar binnen stop. Uiteraard geniet ik heel erg van chocolade, maar stiekem vind ik mijn gezonde snacks net zo lekker.
  12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
    Poeh, dat vind ik lastig. Vooral omdat ik eigenlijk altijd gezond en bewust probeer te koken. Misschien niet helemaal gezond, maar wel verantwoord zijn deze spinazie-feta burgers. Daarnaast kan ik ook echt genieten van mijn smoothie in de ochtend.
  13. Wat is jouw guilty pleasure?
    Dat is sowieso chocolade, daar mag je me echt voor wakker maken in alle vormen en maten.

    SONY DSC

  14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?
    Ontbijt – een (groene) smoothie, ik wissel af. De ene dag maak ik een groene smoothie met bijvoorbeeld spinazie, banaan, ananas. De andere dag maak ik een smoothie met plantaardige melk, havermout en fruit. Ik probeer altijd een eetlepel lijnzaad en hennepzaad toe te voegen.
    Tussendoor – een zelfgemaakte snack, bijv. een plakje noten/rozijnenbrood, ontbijtkoek, haverrepen of sesamrepen. Ik probeer elke zondag een nieuw tussendoortje voor de week te maken, vaak vries ik die dan in stukjes/plakjes in zodat ik elke dag iets uit de vriezer kan pakken.
    Lunch – een salade die ik thuis maak en meeneem met bijv. quinoa, zoete aardappel, tomaatjes, feta en granaatappel óf ik haal lunch in de kantine; vaak is dit dan een soepje met een zuurdesem of spelt broodje met hummus, avocado en rauwkost of roomboter. Ik eet nooit vleeswaren.
    Tussendoor – wortels met hummus
    Diner – het liefste pasta, maar ja dat kan niet elke dag! Dus dat wordt afgewisseld met curry’s, zelfgemaakte burgers, gevulde paprika’s, stoofpotjes, geroosterde groenten etc. Na het eten vaak een espresso met blokje chocolade
    Tussendoor – het liefste eet ik niks meer ’s avonds of anders een handje noten/gedroogd fruit. In het weekend haal ik vaak lekkere noten op de markt (geroosterde amandelen met zout!) of maak ik een bruschetta dip met soepstengels.
  15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
    Sporten en gezond leven gaan voor mij hand in hand. Als ik veel sport, dan wil ik ook graag gezond eten en mijn lichaam de juiste voedingsstoffen aanbieden. Als het een tijdje niet lukt om veel te sporten dan merk ik dat ik automatisch ook meer zin heb in crap. Probeer hier dus een goede balans in te vinden, maar houd het wel leuk voor je zelf. Ik geloof niet in diëten, maar juist in het bewust – stapje voor stapje – je voedingspatroon veranderen. Neem je huidige eetpatroon goed onder de loep. Vaak kun je met een paar kleine aanpassingen al grote veranderingen teweeg brengen. Gun jezelf af en toe zeker wat lekkers, want dat zorgt ervoor dat je het langer volhoudt!
Tags: ,
Categorie: Fit, Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

2 reacties

  • Reageer Rachel 05.02.2015

    zo heerlijk om te lezen!

  • Reageer Jiska 31.03.2015

    Ook al is dit al een wat ouder bericht, ik vind dit echt super inspirerend en voel gelijk weer dat ik zin heb om te sporten en gezond te eten!

    April wordt voor mij een sportieve en gezonde maand!!

  • Laat een reactie achter op Rachel Annuleren

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.