Legally-Food: My Food Diary

27.02.2015

foooood
Het eerste wat ik doe als ik de grazia in mijn handen krijg? Doorbladeren naar het voedingsdagboekje. Het maakt niet uit wie er in staat, ik vind het geweldig om te lezen. Zo af en toe deel ik dan ook mijn voedingsdagboekje met jullie en hopelijk lezen jullie dat net zo graag als ik dat doe.

foooood1
Zaterdag:

Ontbijt: We slapen onwijs lang uit en pas tegen 12 uur beginnen we aan het maken van ons ontbijt. Ik maak mijn standaard bakje havermout [40 gram havermout, 200 ml amandelmelk, 1 theelepel chiazaad, 1 theelepel lijnzaad, 1/3 banaan en 1/4 appel] en drink daarbij een sinassappel kiwi sapje, een espresso, ik tik een zacht gekookt eitje en neem een dun plakje ontbijtkoek. Na afloop zit ik bommetje vol.
Tussendoor: Ik drink een halve liter water
Lunch: Vandaag was het ontbijt meer een brunch en dus lunchen we niet.
Tussendoor: We gaan naar CHCO in Haarlem waar ik een warme choco drink met slagroom en ik eet het chocolaatje dat we er bij geserveerd krijgen ook op natuurlijk.
Diner: We maken Gevulde paprika en ik eet er 1 1/2 op. Bij het eten drink ik 2 grote mokken verse muntthee.
Avond: Op de bank nemen we 1 schaaltje naturel ribbel chips en eten hem samen leeg.

Sport: Ik doe een kwartier buikspier oefeningen

foooood2
Zondag:

Ontbijt: Wederom een uitgebreid ontbijt vergelijkbaar met het ontbijt op zaterdag. Uiteraard een bakje havermout [40 gram havermout, 200 ml amandelmelk, 1 theelepel chiazaad, 1 theelepel lijnzaad, 1/3 banaan en 1/4 appel] en drink daarbij een sinaasappel kiwi sapje, dit maal wat minder sap maar wel 4 diepvries blokjes spinazie, een espresso, een zacht gekookt eitje en neem een dun plakje ontbijtkoek.
Lunch: Tegen 3 uur belanden we in de Yoghurt Barn waar ik kies voor een medium Choco Caramba [waarbij ik de banaan vervang door blauwe bessen] met hangop en een soya latte.
Tussendoor: Tijdens en na het sporten drink ik totaal 0,5 l water op de sportschool en bij thuiskomst nog een halve liter.
Diner: Na het sporten heeft mijn lieve M. al voor me gekookt. Hij heeft zelf kip shoarma gemaakt en we eten het met de GV broodjes die we in de AH XL om de hoek van ons nieuwe huis hebben gevonden. Ook eten we bijna de hele zak sla er bij leeg omdat we lekker veel sla in onze broodjes stoppen. Ik eet 2 broodjes en drink er en glas lauw water bij.
Tussendoor: Ik drink 3 grote mokken verse munt thee.

Sport: Ik fiets 30 minuten, doe 15 minuten buikspieroefeningen en loop 60 minuten op de loopband.

foooood3
Maandag:

Ontbijt: Ik ontbijt met havermout en een espresso
Tussendoor: Een dun plakje ontbijtkoek en een sinaasappel, Ik drink 0,5l water en 0,5l detox thee
Lunch: 4 quinoawafels met 1/2 avocado, 2 plakjes kalkoen filet en sla
Tussendoor: Een sinaasappel ik drink 0,5l water en 0,5l witte thee
Voor/tijdens het sporten: Een eiwitreep caramel van de Body & Fit Shop en een halve liter water
Diner: Een shake van 1 banaan, 4 eetlepels havermout, 4 eetlepels diepvries fruit en 4 eetlepels kwark. Daar drink ik 1 kop verse munt thee bij.
Tussendoor: Ik pik een havermout koekje

Sport: Ik fiets 45 minuten, doe 15 minuten buikspier oefeningen en loop 30 minuten op de loopband.

foooood4
Dinsdag:

Ontbijt: Havermout met een espresso
Na het ontbijt doe ik een halfuur buikspieroefeningen en drink ik een halve liter water.
Tussendoor: Een sinaasappel, 0,5l water en 0,5l groene thee.
Lunch: Kwark met homemade granola [2 eetlepels] en een groene appel
Tussendoor: Een sinaasappel, 0,5l water en 0,5l groene thee met gember.
Diner: ik ga uiteten en eet Sushi bij Shabu Shabu, ik eet wat ik lekker vind en let niet op bewuste keuzes. Ik drink er 2 koppen groene thee bij.

Sport: Ik fiets in totaal 1 uur en doe 30 minuten buikspieroefeningen.

foooood5
Woensdag:

Ontbijt: Ik ontbijt op kantoor omdat ik met veel haast van huis weg ga, niets voor mij, maar het is even niet anders. Ik eet een bakje Optimel griekse yoghurt met perzik [150 gr] en drink een flesje versgeperste jus d’orange.
Tussendoor: Ik eet een groene appel, drink een espresso, 0,5l water en 0,5l detox thee
Lunch: Ik eet 4 quinoawafels met een halve avocado en 2 plakjes kalkoenfilet
Tussendoor: Ik eet een eiwitreep van de Body en Fit shop. Ik drink 0,5l water met een vitamine C bruistablet en 0,5l groene thee
Diner: De vriezer puilt uit en na het sporten heb ik geen zin meer om te koken, ik maak een portie pasta pesto uit de vriezer warm met sperziebonen, doperwten en rucola en eet het op met wat rucola. Ik drink 2 koppen verse mun
Tussendoor: Ik eet 1 havermout koekje

Sport: Ik fiets 45 minuten, doe 30 minuten buikspier oefeningen en loop 30 minuten op de loopband.

foooood6
Donderdag:

Ontbijt: Ik eet havermout en drink een espresso
Tussendoor: Ik eet een plakje ontbijtkoek, een sinaasappel, drink 0,5l water en 0,5l lemon & ginger thee
Lunch: Ik lunch met een grote kom pompoensoep
Tussendoor: Mijn collega heeft M&M’s mee genomen uit Londen, ik eet er een handje van en daarbij eet ik een sinaasappel en een eiwitreep van de Body & Fit Shop. Ik drink een espresso, en 05l detox thee.
Diner: Ik heb een salade met gerookte zalm en quinoa bij me die ik op eet.
Tussendoor: Ik eet samen met m’n moeder een swirl, jummie dat is lang geleden.

Sport: Ik fiets in totaal 60 minuten en doe 30 minuten buikspieroefeningen

Tags: , ,
Categorie: Food, Legally-Food
Vorige post Volgende post

7 reacties

  • Reageer Bente 27.02.2015

    Haha dat deed ik ook altijd: meteen het eetdagboekje lezen in de Grazia. Blijft toch interessant om te lezen wat anderen eten 🙂

  • Reageer Elma 27.02.2015

    Oh ja, ik lees ook altijd het eetdagboekje in de Grazia! Leuk om te lezen wat jij eet! Jij eet gezond zeg! Ik eet een stuk meer en ongezonder 🙁

  • Reageer Suuz 27.02.2015

    Dit had zo mijn eetdagboekje kunnen zijn!!! Heerlijk!

  • Reageer Yamina 27.02.2015

    Wat leuk dat je dit weer een keertje hebt bijgehouden. Altijd interessant om te zien wat andere eten inderdaad!

  • Reageer Lieke 02.03.2015

    Wat eet jij mooi gebalanceerd [gezond en genieten] en van je tussendoortjes leer ik veel.

  • Reageer Rozentuintje 02.03.2015

    Super leuk om te lezen, al zou ik honger krijgen als dat het enige is wat ik eet op een dag.

  • Reageer Kim 02.03.2015

    Dat is ook mijn favoriete rubriek in de Grazia!

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.