Legally-Fit & Food met: Tedje

11.03.2015

10731744_1548586528709776_1283974126_n-001
Nog voor ik begon aan Legally-Brunette las ik al de blog van Tedje. Niet alleen heeft ze een super leuke blog, ze is ook nog eens sportief. Niet alleen loopt ze hard, een lesje Zumba of een Bootcamp kan ze ook zeker waarderen. Vandaag haar antwoorden op de 15 vragen in de rubriek Fit & Food met. 

Introductie:
Hi iedereen! Ik ben Tedje van Gils, 21 jaar en ik kom uit het altijd zonnige Brabant. Ik blog over allerlei leuke dingen in het leven, zoals beauty, sport en lekker eten op Teddlicious.nl. Op dit moment zit ik in mijn vierde jaar van de opleiding journalistiek en dat betekent dat ik aan het afstuderen ben! Mijn favoriete sporten? Bootcamp, Zumba en hardlopen. Ik ben vorig jaar pas begonnen met hardlopen, dus heel veel kilometers heb ik nog niet gemaakt, maar ik vind het wel heel lekker om te doen.
wetransfer-c978433

  1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
    Heel erg wisselend! Ik pak sowieso één les Zumba en Functional Fitness (soort bootcamp, maar dan binnen) mee in de week. Ik heb even een hardloopstop gehad, maar dat wil ik zeer binnenkort weer gaan oppakken. Na een hardloopstop ga ik dit weekend  weer beginnen met hardlopen. Jee, wat heb ik dat gemist! Ook doe ik thuis altijd nog oefeningen, zoals planking of oefeningen voor de billen en de buik. Meestal met filmpjes van Blogilates, ik vind haar zo leuk! Onlangs heb ik ook een hoepel aangeschaft. Ik ben van plan om daar ook veel oefeningen mee te gaan doen thuis. Ik ben benieuwd hoe dat gaat!
  2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
    Het meeste plezier beleef ik aan Zumba, omdat de instructeur daarvan zo hilarisch is. En de muziek is gewoon heerlijk vrolijk!
  3. Hoelang sport je al?
    Ik heb eigenlijk altijd wel gesport. Ik ben begonnen met ballet toen ik vier was en op latere leeftijd ben ik jazz-dance gaan doen. Ik heb eigenlijk altijd gedanst, want na jazz-dance ging ik naar de Zumba. Ook heb ik heel wat jaartjes getennist. Dat kon ik niet zo goed, maar dat vond ik altijd wel heel erg leuk om te doen. Sinds een jaar loop ik hard en dat heb ik opgebouwd met Start to Run met Evy. Dat is me super goed bevallen! Vroeger was ik altijd als laatste met de duurloop of piepjestest, mijn conditie was echt om te huilen. Met Evy kan je het rustig opbouwen en dat was ook echt nodig. Ik kon in het begin niet eens drie minuten achter elkaar rennen!
    wetransfer-c978431
  4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
    Mijn zwarte tight van Nike is favoriet bij iedere sportsessie. Hij zakt niet af en hij zit als gegoten. Verder kan mijn sport bh van Nike ook niet ontbreken, samen met een sporthemdje van H&M en mijn nieuwe Nike Free 5.0! Die gebruik ik voor Functional Fitness en binnen oefeningen. Voor het hardlopen pak ik mijn Nike Zoom Structures.
  5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
    Voetbal. Om te kijken vind ik er niks aan (behalve als het WK of EK is) maar ook om het zelf uit te oefenen vind ik het een drama. Mijn balgevoel bij tennis is prima, maar bij voetbal daarentegen…
  6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
    In de winter lekker binnen en in de zomer buiten! Afgelopen winter heb ik eigenlijk helemaal niet hardgelopen. Ik had een kleine blessure bij mijn achilles en ik had gewoon geen zin. Ik maakte lange dagen op stage en het is natuurlijk vroeg donker. Hardlopen in het donker vind ik gewoon niet zo veilig, helemaal niet omdat ik meestal in de polder ga rennen.
  7. Cardio of Kracht training?
    Cardio! Ik doe amper aan krachttraining, behalve wat oefeningen die we moeten uitvoeren bij Functional Fitness. Ik wil eigenlijk wel meer krachttraining gaan doen, want dat is ook belangrijk.
    wetransfer-c978434
  8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
    De twee hardloopwedstrijden die ik heb gelopen. Ik was een half jaar aan het hardlopen en toen ging ik al voor mijn eerste twee hardloopwedstrijden op de 5K. Voor sommige mensen stelt het niks voor, maar als je kijkt wat voor hekel ik had aan hardlopen op de middelbare school, is het toch een hele prestatie voor mij. De eerste hardloopwedstrijd was in Limburg, in het heuvellandschap. Zo, dat was pittig! Toch finishte ik met een eindtijd van 32 minuten. Sommige mensen lopen 10K, een halve marathon of zelfs een hele, maar 5K is ook al een hele prestatie! Vergelijk je zelf niet met anderen, maar kijk naar jezelf en naar wat jij hebt bereikt.
  9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
    Ik ga meestal samen met mijn zusje naar de sportschool en dat is echt heel fijn. Samen ga je een stuk sneller dan alleen. Met het hardlopen is mijn blog een enorme stok achter de deur geweest. Ik hield mijn lezers iedere week op de hoogte van mijn hardloopavonturen en zodoende ‘moest’ ik wel gaan hardlopen. Bovendien kreeg ik er steeds meer plezier in en zag ik resultaat. Eerst kon ik niet eens drie minuten achter elkaar lopen en toen kon ik ineens al 20 minuten non-stop rennen!
    wetransfer-c978435
  10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
    De 5K sneller lopen dan een half uur.
  11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
    Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar ik eet ook gewoon chips en chocolade hoor. En boterhammen met Nutella. Yum. Ik vind eten té lekker om het te laten staan, dus dat doe ik dan ook niet. Ik eet iedere dag twee stuks fruit en ik probeer ook veel groenten te eten. De laatste tijd pak ik weer lekkere gezonde snacks, zoals komkommer en tomaatjes tussendoor.
  12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
    Alles met avocado! In een salade, op brood of gewoon als snack, echt heerlijk!
  13. Wat is jouw guilty pleasure?
    Absoluut chips. Ik eet zo een zak leeg als ik niet uit kijk. Maar ja, dat moet ook wel eens kunnen toch?wetransfer-c97843
  14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen? 
    Ontbijt – Een schaaltje magere kwark met muesli en noten met een kopje thee of verse jus d’orange.
    Tussendoor – Een banaan
    Lunch – Meestal boterhammen met kip of rookvlees ofzo. Of een lekkere salade met rauwkost en feta.
    Tussendoor – Salade van komkommer, tomaat en avocado en nog een stuk fruit.
    Diner – Het liefste Italiaans! Iedere vorm van pasta vind ik heerlijk, maar dat kan natuurlijk niet iedere dag. Bij ons thuis eten we eigenlijk heel gevarieerd: van wraps tot stamppot en van een lekker visje tot pizza.
    Tussendoor – ’s Avonds probeer ik niks meer te pakken, maar meestal lukt dat niet.
    wetransfer-c978432
    15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
    Sporten en gezond eten is natuurlijk belangrijk, maar het moet wel leuk blijven! Kijk wat voor sport je leuk vindt om te doen en waar je plezier aan beleeft. Uiteindelijk gaat het erom dat je lekker in je vel zit!
Tags: , , , ,
Categorie: #Legallyfit, Fit, Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

5 reacties

  • Reageer Nathalie 11.03.2015

    Leuk! Je hebt er een nieuwe volger bij hoor Tedje!!

  • Reageer Rozentuintje 11.03.2015

    Leuk stukje, ik volgde Tedjes blog al enige tijd.

  • Reageer Janne 11.03.2015

    Tedje volg ik al eeuwen, ik vind haar heel erg leuk schrijven. Maar voor de echte sport motivatie lees ik liever jouw blog. Leuke combinatie vandaag dus.

  • Reageer lina 12.03.2015

    Leuk om te lezen

  • Reageer Kim 12.03.2015

    Hoepelen, wat leuk!

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.