Legally-Fit: Strakke billen, heupen en benen workout video

17.04.2015

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Time flies when you’re having fun en dus zijn we inmiddels al weer over de helft van de #legallyfitchallenge die in de maand april zich focust op de billen, benen en heupen. Vind je de hele challenge volhouden lastig, doe je liever losse oefeningen of wil je naast de challenge juist extra trainen? Vandaag heb ik een strakke billen, heupen en benen workout video. 

Weerstandsbanden
In deze video maak ik gebruik van een weerstandsbanden. Weerstandsbanden zijn elastieken baneden die je in verschillende sterktes kunt verkrijgen. Door een band te gebruiken verzwaar je de intensiteit van de oefeningen waardoor deze meer resultaat op zullen leveren. Weerstandsbanden zijn relatief goedkoop, makkelijk te gebruiken en zijn tevens klein, waardoor ze ideaal zijn om thuis te gebruiken. Zelf heb ik deze: Set van 3 banden, €4,90.

Video

In deze video leg ik alle oefeningen stap voor stap uit. Neem dus gerust een kijkje, heb je echter geen zin om mijn geklets aan te horen, dan heb ik hieronder alle oefeningen ook nog even voor je uitgeschreven.

filmpje
Side step
Hoewel het misschien een hele simpele oefening lijkt en je bij het kijken er naar niet direct het idee hebt dat hij heel effectief is, is hij dat wel degelijk. Het enige wat je hoeft te doen is vanuit de basispositie uit te stappen met 1 been en weer terug te komen. Door de weerstand band te gebruiken moet je na een aantal herhalingen flink aanzetten om de oefening uit te voeren. Als je de oefening nog zwaarder wilt maken zak je ook een beetje door je benen, waardoor je na de 25 herhalingen per been, je bovenbenen flink zult voelen branden!

filmpje1
Back step
Deze oefening is een variatie op de side step en in plaats van opzij stap je naar achteren. Je wisselt de oefening om en om af per been en doet in totaal 50 herhalingen. Voel je op termijn de verzuring niet meer dan pak je er 25 herhalingen bij, want de laatste 10 moeten wel een beetje pijn doen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Side leg lift
Hoewel ik in de video en op de foto een ander soort elastiek gebruik, kun je deze oefening ook prima uitvoeren met een weerstandsband en eventueel met een enkelgewichtje. Voor deze oefening ga je op je zij liggen en lift je, je bovenste been, boven houd je hem even vast en je laat hem langzaam zakken en zorgt er voor dat je been niet op het andere been rust maar lift hem gelijk weer omhoog.

leg lift 1 leg lift 2
Bended Leg lift
Voor deze oefening ga je op je handen en knieën zitten. Je lift 1 been omhoog en geeft hem steeds kleine tikjes omhoog. In het begin kun je starten met 25 herhalingen per been, maar bouw dit op termijn wel uit.

bil lift 1 bil lift 2
Butt lift
De laatste oefening ga je flink in je billen voelen! Ga op de grond liggen met je rug plat op de vloer en buik ge benen. Duw je billen van de grond, knijp je billen lekker hard samen en houdt boven even vast. Laat vervolgens je billen rustig zakken tik de grond aan en duw ze gelijk weer omhoog. Begin met 30 herhalingen en bouw dit steeds verder uit met 10 herhalingen.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan de oefeningen en straks ook strakke billen, heupen en benen hebben. Wil je heel fanatiek aan de slag met je billen, heupen en benen, neem dan zeker ook een kijken bij de Legally Challenge voor strakke billen, benen en heupen.

Succes!

Tags: , , ,
Categorie: #Legallyfit, Fit, Legally-Fit, Sporten
Vorige post Volgende post

2 reacties

  • Reageer Tedje 17.04.2015

    Oeh, thanks voor de oefeningen met die band (ik heb er ook zo een, maar ik weet nog niet zo goed wat ik er allemaal nog meer mee kan!), die ga ik zeker uitproberen! En ik ben nog steeds bezig met de challenge, jeej!

  • Reageer Rachel 17.04.2015

    erg handig artikel ik vind je blog zo leuk om te bekijken!

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.