Legally-Fit: Nieuwe ronde nieuwe kansen

10.05.2015

20150411-6564
De afgelopen weken heb ik heel veel aan lichaamsbeweging gedaan, trappen op en af lopen met dozen en kasten sjouwen. Nee, stil heb ik niet gezeten, maar sporten kun je het nu ook weer niet noemen. Nu alles weer in rustiger vaarwater is, is het tijd voor nieuwe sportieve doelen. Niet alleen wil ik vaker gaan hardlopen, ik wil ook weer andere dingen doen en moet ook weer nodig mijn buikspieren gaan trainen!

Nieuwe Routes
Een nieuwe woonplaats betekend ook een ander gebied om te gaan hardlopen. Was ik voorheen gewend om midden in de drukke stad te lopen en kende ik het Vondelpark en Oosterpark op mijn duimpje. Dat is nu anders, ik ken wel de route naar het station en weet hoe ik vanaf ons huis naar het centrum kom, maar de duinen, die praktisch om de hoek liggen, die ken ik niet, net als de parken, onze eigen buurt en alle overige routes. Hardlopen is een hele goede manier om een nieuwe omgeving te leren kennen en ik heb me dan ook voorgenomen om de komende 5 keer dat ik ga lopen elke keer een nieuwe route te nemen en niet voor de makkelijke optie van een bekende route te gaan. Wat betreft de duinen, daar wil ik graag eerst een keer door heen met de fiets zodat ik goed kan zien wat in ieder geval de route van huis naar de duinen is en vanaf daar weer naar huis. Hoewel ze achter mijn huis liggen vind ik dat toch wel iets prettiger dan gewoon gaan lopen en zien waar ik uit kom.

Niet meer, maar vaker
Hoewel ik het heerlijk vind om 15 kilometer te lopen [mijn favoriete afstand om te lopen] ga ik de komende tijd iets minder ver lopen maar ga ik proberen vaker te gaan lopen. Op die manier loop ik in totaal waarschijnlijk net zo veel kilometers als dat ik normaal in een maand zou lopen. Maar het gaat me vooral om 2 dingen die ik wil bereiken. Nummer 1 is dat lange afstanden veel tijd kosten en je daarna, of tenminste ik, niet meer vooruit te branden bent. Met een kortere afstand ben je sneller thuis en heb je daarna nog meer energie. Nummer 2 is dat voor vaker gaan meer discipline vereist is, iets wat de afgelopen weken bij mij ver te zoeken is geweest. Aldus, liever vaker en korter dan minder maar langer.

Meer afwisseling
Hoe vaak ik dit al niet heb voorgenomen, het is gewoon lachwekkend, maar ik ga het weer proberen, meer afwisselen. Hoepelen vind ik super leuk om te doen maar omdat we er momenteel alleen in de woonkamer ruimte voor hebben doe ik het nog niet in huis uit angst dat de hele buurt me uit gaat lachen. Zodra onze tuin is aangelegd ga ik ook echt weer verder met touwtje springen iets wat ik vorig jaar heel fanatiek deed en waar ik toen onwijs veel conditie mee heb opgebouwd. Als het eenmaal juli is, dan is alles echt weer even rustig, hoop ik, en ga ik ook kijken of er leuke sportclubs zijn in de buurt waar ik me bij kan aansluiten. Het liefst iets met Zumba of Pilates maar iets als zwemmen zou ik ook wel graag vaker willen doen.

Buikspieren
Ze waren zoooo mooi en al een soort van zichtbaar en toen kwam de verhuizing en een maand van vrijwel geen buikspier training. Hoewel ik nu ook best wel tevreden ben met mijn buik, vind ik het wel leuk om er weer verder mee te gaan en mijn buikspieren weer een beetje zichtbaar te maken. Aldus, ik ga de komende tijd, als ik mijn matje heb gevonden [klein detail] weer flink aan de slag!

Wedstrijden
Hoewel het er niet veel zijn heb ik wel een paar wedstrijden in de planning staan waar ik nu al onwijs veel zin in heb. De eerste is natuurlijk de Nike ‘We own the night’ run in Amsterdam welke op zaterdag 16 mei wordt gelopen door duizenden meiden. Daarnaast twijfel ik nog een beetje of ik op 31 mei aan een wedstrijd mee zal doen of niet, dat is van allerlei dingen afhankelijk dus die houden we nog even in het midden. Wat ik wel zeker weet is dat ik op 26 juni mee ga doen aan de Grachtenloop in Haarlem! De rest van de zomer is het altijd rustig met wedstrijden en tegen eind september hebben we dan natuurlijk de Dam tot Dam loop weer en de halve van Haarlem.

Wat zijn jouw doelen voor de komende tijd?

Foto by David Stegenga

Tags:
Categorie: Hardlopen, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.