Legally-Food: My Food Diary

12.07.2015

Food Diary
Eens in de zo veel tijd hou ik een weekje een voedsel dagboekje bij en zo ook weer deze week. Het was deze week de eerste keer dat we een Hello Fresh box hadden en dat betekent dat we iedere avond lekker veel in de keuken stonden en heerlijk en afwisselend hebben gegeten. Ben jij ook benieuwd wat ik zoal in een week eet? Lees dan snel My Food Diary

Food Diary1
Zondag:

Als ontbijt eet ik een bakje havermout, drink ik een espresso en een glaasje sinassappel kiwi sap [uit het AH vers schap]. Daarbij eten we nog een gekookt eitje. Een vrij uitgebreid ontbijtje. Na het ontbijt gaan we naar de golfbaan waar we een kleine 3 uur zoet zijn en zelfs voor het eerst een hele baan [9 holes] lopen. Als we klaar zijn heb ik honger en gelukkig hebben mijn schoonouders glutenvrije toastjes waar ik huisgemaakte tonijnsalade op doe. Bij de toastjes drink ik 3 koppen verse muntthee. Thuis maken we van verse glutenvrije tagliatelle een lekkere pasta met gerookte kip en sperziebonen. Bij het eten drink ik een glas water. Na het eten maken we het huis schoon en daarna ploffen we op de bank waar ik 3 koppen verse muntthee drink en een halve reep Tony’s caramel met zeezout op eet.

Food Diary2
Maandag:

De dag begint, zoals gewoonlijk met havermout waar ik appel en aardbeien doorheen gooi. Bij mijn ontbijt drink ik een espresso. Eenmaal op kantoor drink ik 1 liter thee en 1 espresse en eet ik 1 groene appel rond half 11. Om 1 uur gaan we lunchen en eet ik 6 rijstwafels met een 1/2 avocado, sla en 3 plakjes kalkoen filet. Na de lunch drink ik wederom 1 liter thee en eet ik rond 4 uur weer een groene appel. In de avond is het tijd voor het eerste gerecht uit de Hello Fresh box, een lauwwarme pasta salade met gerookte zalm, courgette en radijs. Het klinkt simpel en op voorhand heb ik zo mijn twijfels of het iets is, maar we likken bijna de pan uit zo lekker als het is. Na het eten besluit ik toch maar te gaan hardlopen, ik heb dan wel geen zin, maar ga toch. Om mijn eiwitten wat aan te vullen neem ik een klein bakje met Optimel appel/kaneel kwark.

Food Diary3
Dinsdag:

Het zal geen verrassing heten dat ik ontbijt met havermout en een kopje espresso. Op kantoor drink ik thee koppen thee uit mijn enorme Starbucks mok en eet ik een handje radijsjes rond 11 uur. Als lunch heb ik kwark bij me waar ik een fijngesneden appel bij doe en een beetje kaneel. Hoewel dit wellicht niet super voedzaam klinkt zit ik behoorlijk vol en krijg ik pas tegen 5 uur trek in mijn appel. Tussendoor drink ik weer 2 grote koppen thee.
Qua avond eten is het tijd voor het tweede gerecht uit de Hello Fresh doos. In de doos zit eigenlijk orzo die we moeten gebruiken, maar aangezien daar gluten in zitten hebben we het vervangen door [bruine] rijst waardoor we een soort rissotto uiteindelijk hebben, erg lekker. Uit de oven halen we tros tomaten die naast wat balsamico en peper niets nodig hebben en door de rissotto doen we naast een uitje ook nog een courgette en wat kaas. Het eten is erg lekker en het recept is wederom een aanrader.

Food Diary5
Woensdag:

Ik ontbijt, as usual weer met havermout, ik leuk het geheel op met wat aardbeien, abrikoos en kaneel. Bij het ontbijt dronk ik een espresso en een kopje groene thee [van clipper]. Rond een uurtje of elf eet ik op kantoor een groene appel en ik drink 2 koppen thee [detox van Zonnatura]. Als lunch eet ik 4 crackers met 1/2 avocado, sla en 2 plakjes kalkoen filet. Na de lunch drink ik wederom 2 koppen thee [grone thee met gember van Clipper] en rond 4 uur eet ik 2 rijstwafels met pindakaas. Vanavond is het tijd voor het laatste gerecht van onze Hello Fresh Box, helaas, want de box bevalt ons uitstekend. Vanavond eten we een salade met gegrilde perzik, kipfilet en aardappeltjes uit de oven, ook deze keer weer erg lekker. Op de bank eet ik nog 3 stukjes Tony’s, in my defence, it’s that time of the month.

Food Diary6

Donderdag:
Ook deze ochtend staat er weer havermout op het programma waar ik in plaats van kaneel dit keer wat rauwe cacao in doe. Verder drink ik een espresso en een kopje groene thee. Op kantoor ga ik gewoon verder aan de thee en snack ik wat radijsjes [ik heb een emmer met 450 gram op mijn bureau staan]. Als lunch heb ik yoghurt met verschillende soorten fruit bij me, ik heb 1/4 appel, 5 aardbeien en 1 verse abrikoos. Daarbij doe ik nog 1 eetlepel havermout. In de middag drink ik 1 kop thee en haal ik een verse munt thee en rond 5 uur eet ik nog een groene appel. Ik ben die avond pas laat weg van kantoor en loop om 21:00 uur in de supermarkt boodschappen te doen met honger. Ik besluit voor een soepje van SMAAK te gaan [een biologische soep uit pot] en voor glutenvrij brood met kipfilet en avocado. De soep is trouwens echt een aanrader, ik at de pompoen linzensoep. Doordat ik een klein bakje nam was de combinatie met het brood niet te veel.

Food Diary4
Vrijdag
De dag van de grachtenloop in Haarlem. Ik eet een bakje havermout met appel abrikozen, gedroogde abrikoos eneen paar cranberries die meer dienen als appels in de havermout boom dan dat ze werkelijk nodig zijn voor de smaak gezien al het grote aantal fruit soorten in het bakje. Ik drink een glas verse jus en een espresso en ga dan naar kantoor. Op kantoor drink ik wederom thee [detox] en een flesje water. Tijdens de lunch eet ik een salade met zalm, quinoa en groentes die ik van huis mee heb genomen. Na de lunch heb ik om 2 uur al weer trek en eet ik een appel. Verder drink ik weer thee en water en eet ik om 4 uur nog wat radijsjes. Ik moet bloedprikken in het ziekenhuis en sta daarna in de file en voel me nogal licht in mijn hoofd en heb pijn in mijn buik. Ik besluit wat van de emergency nootjes uit de auto op te eten om me wat beter te voelen. Eenmaal thuis heb ik zo veel last van mijn buik dat ik mezelf moet dwingen om te eten, dus ik probeerde er maar een feestje van te maken. Ik pakte een banaanpannenkoek met 1,5 banaan en 1 ei en 1 eiwit. Uiteraard werd de pannenkoek belegd met Nutella en aardbeien. Na de wedstrijd heb ik nog steeds onwijs veel last en drink ik dus alleen veel water.

Food Diary7
Zaterdag
Ik ontbijt in het weekend altijd iets uitgebreider en dat is dit keer met een eitje en glas verse vruchtensap bij mijn havermout. Dit komt omdat ik in het weekend doorgaans geen tussendoortjes eet en ook pas veel later lunch. Zo ook vandaag, ik eet om 2 uur een broodje met gerookte kip en avocado op het terras en drink er een cranberry sapje bij. Na het lunchen fiets ik naar huis en ga ik naar de golfbaan waar ik een uurtje doorbreng. Als avond eten maak ik een leftover diner klaar met een klein bodempje soep, 3 geroosterde boterhammen en wat salade. De rest van de avond ben ik het huis aan het schoonmaken en strijken.

Tags:
Categorie: Legally-Food
Vorige post Volgende post

7 reacties

  • Reageer Joyce 12.07.2015

    I just love eetdagboekjes! Wat een heerlijkheden allemaal. Ik ben benieuwd hoe gegrilde perzik smaakt en alles lijkt gewoon zo jammie hihi. Ik eet ook regelmatig yoghurt enzo met de lunch, maar daar raak ik serieus ook altijd zo vol van. Wonderbaarlijk eigenlijk he :). (niet als je kijkt naar de eiwitten natuurlijk, dan niet haha)

  • Reageer Bente 12.07.2015

    Wat een afwisselende en lekkere dingen heb je gegeten! Ik krijg er spontaan trek van 😉

  • Reageer Mylou 12.07.2015

    Leuk om te lezen, het geeft me weer inspiratie voor mijn eigen maaltijden 🙂

  • Reageer Danielle 12.07.2015

    Ohh ziet er lekker uit, enne mooie foto’s ook!

  • Reageer Tea 12.07.2015

    Wat een heerlijke dingen eet je. Ik ben vooral benieuwd naar die pasta met zalm, ga hem binnenkort eens maken!

  • Reageer Deborah 13.07.2015

    Prachtig hoe jij je maaltijden op de foto weet te zetten. Het water loopt mij iedere keer weer in mijn mond.

  • Reageer Manon 14.07.2015

    Ziet er lekker uit! Goed dat je zo afwisseld met de lunch, dat moet ik ook meer doen. Stom dat je Hello Fresh niet glutenvrij kunt krijgen trouwens.

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.