Legally-Me: My weekly Diary #30

27.07.2015

BERLIN
Wat een bijzondere week was het. Waar het begon met slapeloze nachten, ging het moeiteloos over naar slapen, mijn verjaardag en 4 dagen Berlijn! Lees snel met mijn week van dag tot dag in my weekly diary.
Ho, stop!  Voor ik daadwerkelijk begin aan het schrijven van mijn diary heb ik een hele schaamteloze oproep en vraag voor jullie. Legally-Brunette is namelijk genomineerd voor de hardloopblog van het jaar via het tijdschrift Runner’s World waar ik heel toevallig deze maand ook in te vinden ben. Ik zou het natuurlijk super leuk vinden om jullie stem te krijgen, dus zouden jullie zo lief willen zijn om op mijn blog te stemmen? Stemmen kan door te klikken op deze link

BERLIN1
Maandag

Ik word om 2 uur wakker en lig wakker tot de zon op komt rond 05:30. Ik besluit dan maar naar buiten te gaan en te gaan hardlopen. Gisteren durfde ik het niet aan om te gaan lopen omdat ik door de vermoeidheid gewoon nergens toe in staat was, maar nu kriebelde het en ging ik maar gewoon. Na het douchen en ontbijten stap ik de auto in en dat was nu precies het moment dat ik in mijn bed had moeten kruipen want eenmaal in de auto wilde ik maar 1 ding, slapen. Helaas moet ik de dag op mijn werk door zien te komen en dat in een half slapende modus is geen pretje kan ik je vertellen. Eenmaal thuis maak ik een nacho salade uit de losse pols [recept volgt op de blog binnenkort] die erg in de smaak valt. Helaas regent het en besluiten we de schuur toch maar niet te gaan schilderen. In plaats van schilderen doe ik nog wat fotografie dingen voor de blog en ga ik vroeg naar bed.

BERLIN2
Dinsdag

Hoe moe ik ook ben, ik kan maar niet slapen, dit keer word ik zelfs al om 01:20 wakker waarna ik niet meer kan slapen. Nu is het wel een bijwerking van de prednison kuur die ik momenteel heb maar ik hoop toch wel dat ik ergens in de komende dagen wat uren kan gaan slapen want dit gaat geen mens meer dan 2 weken volhouden. Ik besluit wederom maar een rondje te gaan hardlopen al wordt het meer snelwandelen met de vermoeidheid in mijn hele lichaam. Een andere bijwerking van de prednison is dat ik een onwijs hamsterhoofd begin te ontwikkelen…. Maar goed het is voor een goede zaak en ik voel me voor de rest er een stuk beter bij nu ik deze medicatie slik. Onderweg naar kantoor zit ik in de auto te vechten tegen mijn slaap, het is eigenlijk onverantwoord om te rijden en waarom ik dit precies doe en wil doen weet ik ook niet maar gelukkig kom ik veilig aan op kantoor. Aan het einde van de dag rij ik naar mijn moeder waar ik even op bezoek ga en dan rij ik verder naar huis. Thuis maak ik even snel iets te eten en dan wacht mij de schone taak om te helpen met de tweede laag verf op de schutting. Ik ben goed voor de zogeheten kutrandjes terwijl mijn lieve M. zich met de roller in het zweet werkt. We zijn een goed team en om 10 uur ploffen we op de bank. Niet veel later ploffen we in bed en duim ik dat ik mag slapen…..

BERLIN3
Woensdag

Jaaa, ik ben zelden zo blij wakker geworden van mijn wekker. Maar wakker worden van een wekker betekent toch echt dat ik de hele nacht heb geslapen en mensen wat is dat toch een poosje fijn na meer dan een week amper te hebben geslapen! Na het ontbijt ga ik eerst taart halen bij de HEMA en dan richting kantoor. Tussen de middag is het tijd voor mijn halfjaarlijkse evaluatie lunch met mijn manager maar erg veel zenuwen [lees geen] heb ik er niet voor want ik heb toch het motto: ‘over 3 weken ben ik weg’. Gelukkig krijg ik ook louter lovende woorden, dus dat komt helemaal mooi uit. Eenmaal terug op kantoor probeer ik nog snel iets te doen voor ik om 15:00 uit deel aan mijn collega’s met taart, dit gaat naar goed gebruik gepaard met een volledige zinloze en nergens opslaande speech van mijn leidinggevende waar iedereen hartelijk om moet lachen behalve de persoon die op die dag jarig is. Anyway, inmiddels is het half 4 en ik moet nog het nodige werk verzetten omdat het einde van de dag al begint te naderen en ik de rest van de week niet op kantoor ben. Na werk ga ik naar mijn moeder die gelukkig heel goed aan het herstellen is van haar zware operatie. Eenmaal thuis moet ik nog wat dingen doen voor de blog en dan is het tijd om onze koffertjes in te gaan pakken voor Berlijn. We gaan niet te laat slapen, ik heb immers nog het een en ander in te halen.
Wil je meer lezen over woensdag, klik dan even middels deze link terug naar mijn Plog van afgelopen woensdag waarin je precies kunt lezen en zien hoe mijn dag verliep.

BERLIN4
Donderdag

Waar ik vroeger niet kon slapen de nacht van mijn verjaardag had ik dit keer best iets langer willen blijven liggen, maar helaas ging de wekker al iets voor 5’en. Gelukkig was het doel goed, want de reden om zo vroeg op te staan was onze trein naar Berlijn! Om 7 uur zaten we uiteindelijk in de trein op Amsterdam Centraal naar Berlijn en man wat waren we blij met onze gereserveerde plaatsen die voorkwamen dat we van Amsterdam tot Berlijn hadden moeten blijven staan. Rond een uurtje of 2 kwamen we aan in Berlijn, met wat vertraging, en liepen we allereerst naar ons hotel. We hadden dit tripje via een Groupon actie geboekt maar dat was zeker niet af te zien aan de kwaliteit want het hotel was mooi, verzorgd en luxe. Na ons wat opgefrist te hebben gingen we op zoek naar wat te eten en een leuk terras en vonden we beide uiteindelijk en nog lekker in het zonnetje ook. Ondertussen reserveerde we een restaurant voor die avond, want tsja op je verjaardag mag je best een beetje luxer dan normaal uiteten toch? We aten uiteindelijk bij Schneeweiss een volledig wit restaurant wat zeker een aanrader is.

BERLIN5
Vrijdag

We begonnen na het ontbijt met een bezoek aan het stasi museum. Het museum is gevestigd in het voormalige hoofdkwartier van oost Berlijn vanuit waar het sovjet bewind hun deel van de stad regeerde. In het museum is vooral te zien welke middelen allemaal in werden gezet tijdens de tijd van de muur om de bewoners van Oost Berlijn in de gaten te houden. Toen was het natuurlijk tijd om de muur te bekijken en bezochten we de East Side Gallery waar het grootste nog overgebleven stuk muur te vinden is en wat voor een groot deel is beschilderd door kunstenaars. Het is bizar te bedenken dat een dergelijke muur een stad zo door tweeën deelde en wat de gevolgen daar allemaal van waren. Na dit bezoek gingen we juist naar het voormalig Amerikaanse deel van de stad en bezochten we het welbekende checkpoint Charlie en bezochten we het holocaust monument. Dat laatste had ik op veel foto’s gezien maar ik had niet gedacht dat dit zo groot zou zijn, erg indrukwekkend! Daarna vonden we het tijd voor een terras en namen we op een van de stadsstranden plaats met een drankje. Voor het avond eten vonden we een super leuk restaurant op het dak van een gebouw (uiteraard volgt er nog een hotspot verslag) waar we heerlijk hebben gegeten.

BERLIN6
Zaterdag
We begonnen de dag bij het parlementsgebouw en de Brandenburgertoren. Het zijn van die dingen die typisch bij Berlijn horen en waar je dus ook even heen moet, maar daarna was het toch echt tijd om ook even lekker te gaan shoppen! We begonnen bij de KaDeWe maar liepen al snel de hele winkelstraat door en slaagde beide voor iets leuks, ik een rokje bij de &other stories en M. Bij Hugo Boss voor een mooi overhemd. We lunchte met een voor mij glutenvrije pizza en voor M. Een gewone, ideaal dat we die op internet hadden gevonden! Terug dronken we nog even een drankje in het zonnetje en toen gingen we even terug naar het hotel om ons op te frissen. M. Kwam met het briljante idee om ‘glutenfrei schnitzel’ te gaan googelen waarna we een uur later zaten te smullen van een glutenvrije schnitzel, iets wat ik al jaren niet meer had gegeten. We sloten de avond af met een cocktail in een leuke cocktail bar.

BERLIN7
Zondag

Helaas al weer tijd om Berlijn te gaan verlaten na het ontbijt. We genoten nog heel even van een drankje bij de Brandenburgertorn en gingen toen richting het station om met de trein terug naar Amsterdam te gaan. De trein liet lang op zich wachten en ook in de trein was er een chaotische situatie door de grote drukte en het feit dat de trein een behoorlijk stuk om moest rijden in verband met stormschade van de dag er voor. Van enige storm hebben wij echter amper iets mee gekregen. Uiteindelijk komen we 2,5 uur later dan verwacht aan op Amsterdam Centraal. Ik zal jullie ons geklaag over honger besparen laat staan onze irritaties. Maar geloof 1 ding, de smullers heeft deze maand een goede omzet.