Legally-Fit: Kayla BBG, Let’s do this

04.08.2015

Kayla BBG
Helaas kon ik onlangs niet aanwezig zijn bij het grote evenement van Glamour in Amsterdam waar de fitness guru van dit moment ook aanwezig was, Kayla. Je kent haar vast wel want als je ook maar een beetje kijkt op de hastag fit op Instagram zie je hordes foto’s en meiden die werken middels dit programma. Vanaf deze week ga ik ook beginnen onder het motto; Kayla BBG, Let’s do this.

Wat is het
Kayla heeft een Bikini Body Guide opgesteld. Dit is een gids waarin een programma voor 12 weken staat en die je helpt naar jouw ideale bikini lichaam. De Bikini Body Guide, ook wel BBG genoemd, bestaat uit 4 verschillende onderdelen, namelijk: HIIT, LISS, Resistance en Stretch.
photo 2 (2)

  • HIIT
    Dit staat voor High Intensity Interval Training en dus dat je gaat trainen in verschillende zones van je hartslag. Je kunt dit doen door te gaan spinnen op de sportschool, een les Zumba te volgen of door op de loopband of buiten een interval hardlooptraining te doen.
  • LISS
    Dit staat voor Low Intensity Steady State en betekend dat je een training gaat doen waarbij je een lage hartslag hebt en deze ook heel constant houdt. Het beste wat je kunt doen hiervoor is power walken op ongeveer 6 kilometer per uur. Dit power walken houdt je ongeveer 45 minuten vol en doe je zo’n 3 keer in de week. Doe het echter nooit korter dan 30 minuten want dan komt je vetverbranding niet op gang.
  • Resistance
    Dit zijn de oefeningen die in de BBG staan en samen een circuitje vormen. Deze circuitjes doe je drie keer per week en duurt ongeveer een half uur. Een circuit bestaat uit een aantal oefeningen die je je gedurende 7 minuten uit voert. Heb je alle herhalingen van de oefeningen gedaan binnen de 7 minuten dan start je weer vanaf het begin met het circuit, net zo lang tot je de 7 minuten vol hebt gemaakt. Na 7 minuten mag je heel even rust nemen waarna je dit geheel nog 2 keer herhaald.
  • Stretch
    Na al dat sport geweld is het ook belangrijk om je lichaam rust te geven en te laten herstellen en dat doe je door middel van stretchen middels een foamroller.

Wat heb je nodig
Een van de redenen dat ik niet aan BBG ben begonnen was mijn idee dat ik van alles nodig had, gewichtjes, matjes, stepjes, ga zo maar door. Echter nu ik me er wat beter in verdiept heb valt het allemaal wel mee. Ja, je hebt wat dingen nodig maar een aantal zaken kun je ook vervangen door iets anders. In principe heb je onderstaande items nodig:

  • Step bank
  • Yoga Matje
  • Gewichten
  • Springtouw
  • Medicine Ball
  • Kettlebell

Naast deze sport items heb je natuurlijk ook nog de BBG zelf nodig, deze is prijzig en kost omgerekend ongeveer €50,00 en is te koop op de website van Kayla. Daarnaast is er ook nog een Gids met recepten om het ideale resultaat te behalen die ook nog eens dat zelfde bedrag kost. Zelf heb ik alleen de BBG op mijn Ipad staan.

Voor en nadelen
Voordelen – Je kunt lekker thuis sporten met dit programma en hoeft niet perse naar de sportschool. Daarbij is het programma voor een ieder te volgen die een basis conditie heeft. En last but not least, die before and after foto’s kunnen dan misschien wel niet allemaal even ‘echt’ zijn, resultaten worden er wel degelijk geboekt als je, je houdt aan dit programma.
Nadelen- Het is betrekkelijk duur in het begin omdat je veel uitgaves moet doen wil je het programma goed volgen. Dan zul je beide gidsen aan moeten schaffen en al het materiaal. Echter kun je met dit alles wel heel lang doen en dat scheelt je dan weel een abonnement bij een sportschool. Daarnaast kost het relatief veel tijd, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar 3 keer per week sporten vind ik vaak al lastig in te plannen, laat staan als je het dubbelen moet doen. Haalbaar is het zeker maar je zult wel goed moeten plannen.

Zijn er nog meer mensen met BBG bezig momenteel? Wat zijn jullie ervaringen? 

Tags: , ,
Categorie: #Legallyfit, Legally-Fit, Workout
Vorige post Volgende post

11 reacties

  • Reageer Nicolien 04.08.2015

    Heb zelf ook BBG gedaan, maar dan alleen de oefeningen (resistance). HIIT en LISS heb ik vaak overgeslagen. Dit vanwege de combinatie met afstuderen wat erg lastig ging, en mijn triatlon schema wat ik ernaast volg. Heb daarom ook af en toe gewisseld qua trainingen en ook met dagen.
    Maar verder is het een leuk schema en kun je veel oefeningen prima aanpassen als je de spullen niet hebt. Het is best pittig en zal flink zweten 😉

  • Reageer Amanda 04.08.2015

    Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Speel al een tijdje met de gedachte om eraan te beginnen en het plan is nu om te starten als het klussen en de verhuizing achter de rug zijn 🙂

  • Reageer fit_prizzle 04.08.2015

    Ik heb de eerste gids twee keer gedaan en ben nu in de derde week van de tweede gids. Dus ben nu een half jaartje bezig. Ik ben van plan de tweede gids ook twee keer te volgen. Ik vind het zelf echt ideaal. Met een beetje creativiteit kan je alles thuis doen. Voor mij werkt dit perfect, want ik vind het ontzettend demotiverend om eerst ergens naar toe te moeten om vervolgens daar te gaan sporten. Ook vind ik het prima in mijn drukke schema in te passen. Ik zie op instagram inderdaad veel verbluffende resultaten voorbij komen, waarvan er inderdaad sommige foto’s wel heel gunstig zijn genomen, maar ik ben zelf ook heel erg blij met mijn resultaat tot nu toe. Qua gewicht is er maar 2 tot 3 kg af maar afvallen is mijn doel ook nooit geweest. Wel heb ik inmiddels wat spierdefinitie opgebouwd en ben ik zo’n 8 procent vet kwijt en aardig wat centimeters. Maar het belangrijkste is nog dat ik me super fit, sterk en vol energie voel. Heel veel plezier met je BBG avontuur!

  • Reageer Tea 04.08.2015

    Ben benieuwd naar je ervaring! Het lijkt mij helemaal niks, ik volg liever m’n eigen sportschema in de sportschool. Hoewel elke dag sporten wel planning vergt, vind ik het tot nu toe goed te doen maar ik heb dan ook wel vakantie op dit moment en verder niet zoveel te doen.

  • Reageer Angelina 04.08.2015

    Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen! Ik zie op Instagram echt fantastische resultaten voor bijkomen.

  • Reageer Amy 04.08.2015

    Ben erg benieuwd 🙂 Ik was vorige week begonnen maar door wat last in mijn rug tijdelijk gestopt.
    Ik ga het nu weer opbouwen. Ik vind het lastig om alles te doen qua sporten. Ma – woe – vrij doe ik de Resistance trainingen, di en don doe ik hardlopen bij de vereniging. En zaterdag of zondag stretchen en zelf een rondje lopen. Echter gaat vanaf september mijn sportschool half jaar abbo weer in dus dan ga ik maandag bodypumpen en woensdagavond body balance,.. wellicht dat ik dan altijd nog 1 training van kayla erbij kan doen.

  • Reageer Deborah 04.08.2015

    Kwam het inderdaad op instagram al veelvuldig tegen. Het is niet voor mij weggelegd. Te veel tijd, te duur en voor mij een te lange tijd om er mee bezig te zijn.
    Mijn gezonde gewoontes heb ik ook beetje voor beetje ingevoerd. Dat werkt beter dan een lange termijn planning van een paar weken.
    Succes met deze lessen. Ben benieuwd naar je resultaten.

  • Reageer Nienke 04.08.2015

    Tip voor iedereen die het te duur vind: je kan de schema’s op marktplaats voor 2 euro per stuk kopen. Succes ermee! Ik ben er in London aan begonnen, maar door studie/bezoek het niet doorgezet.. Ik zit zelf heel erg te twijfel of ik straks (ik ben nu in Taiwan voor vrijwilligerswerk) weer ga proberen, of een combinatie van hardlopen en gewichtheffen ga doen.

  • Reageer Mylou 04.08.2015

    Ik heb de guide wel, maar heb de motivatie (en de tijd, inderdaad) nog niet gevonden om te beginnen. Ik ben benieuwd hoe het je verloopt :).

  • Reageer Renske 04.08.2015

    Ik heb ook de BBG op mijn iPad staan. Al ruim een jaar… Ik ben nog niet verder gekomen dan de tweede week. Best slecht, hihi. Mijn plan is om volgende week weer opnieuw te starten. Eens moet ik het toch een keer volhouden! 🙂

    Ik gebruik trouwens niet alle middelen die in de guide staan. Zo gebruik ik een hoger krukje i.p.v. een step en mijn twee gewichten i.p.v. een medicine ball. Dat werkt prima! 🙂

  • Reageer Carolien - On a Healthy Adventure 04.08.2015

    50 euro voor 12 weken training (en 4 weken pre-training) is toch niet duur? Dat is een koopje!

    Ik doe BBG al maanden en ben er heel tevreden over. Ik ben strakker geworden en ik heb veel meer energie. Een succes voor mij!
    Ik ben benieuwd wat jij er van gaat vinden 😉 succes!

  • Laat een reactie achter