Legally-Me: My weekly Diary #32

10.08.2015

pannie
De afgelopen week was het weer prachtig weer en daar heb ik met name in het weekend lekker van kunnen genieten door te ontbijten in de tuin, de tuin op te knappen, een bezoekje aan het strand en Haarlem Culinair. Verder was ik deze week lekker actief bezig met hardlopen, golfen, Kayla, fietsen, hoepelen en touwtje springen. Lees mee met mijn week in My weekly Dairy.
pannie1
Maandag:

Nog maar 10 dagen, met die gedachte word ik wakker en rij ik naar kantoor. Heerlijk het idee dat ik straks aan een nieuwe uitdaging mag gaan beginnen en gelukkig heb ik er ook echt heel veel zin in! Het is de hele dag verder mooi weer, maar zoals gebruikelijk merk je daar niets van als je op kantoor zit, maar ach gelukkig ben ik niet de enige die daar last van heeft. Eenmaal thuis begin ik aan het maken van een vers tomatensoepje die we lekker in de tuin opeten. Na het eten moet ik even mijn eten laten zakken en motivatie en vooral energie vinden om te gaan hardlopen. Ik ben de laatste tijd zo verschrikkelijk moe vanaf een uurtje of 4 dag ik amper vooruit te branden ben. Toch loop ik een rondje van 7,22 kilometer maar weliswaar op een tempo van 5;50 en niet geheel van harte. Na het lopen pak ik snel een douche en kijken we samen nog even een serie op de bank, dan is het al weer veel te laat als we gaan slapen.

pannie2
Dinsdag:

Als mn wekker gaat heb ik het idee dat het midden in de nacht is en dat komt waarschijnlijk omdat ik amper heb geslapen, ik ben dan ook de hele ochtend niet te genieten [sorry mensen] en als het stopt met regenen buiten begin ik ook weer een beetje bij te trekken. Na werk ga ik naar huis en begin ik aan dag 1 van Kayla, heftig, maar wel te doen vind ik tenminste en ik sluit af met een kwartier hoepelen en 10 minuten touwtje springen. Daarna maak ik nog wat foto’s voor de blog en plof ik nog even op de bank. [Zoals je op foto 2 ziet, heb ik hulp tijdens Kayla van onze buurkat]

pannie3
Woensdag:

Als ik na het werk naar huis rij heb ik telefonisch contact met M. over wat we gaan eten. Ik heb werkelijk geen idee maar als ik bij de AH aan kom besluit ik dat we een gezonde versie van een nacho schotel gaan maken [ik zal het recept binnenkort plaatsen]. Het is super lekker en we eten het lekker in de tuin op. Na het eten gaan we naar de bouwmarkt om te kijken naar een BBQ en om te kijken naar plantjes. We kopen uiteindelijk 2 hele leuke plantenbakken en allemaal plantjes die we bij thuis komst gelijk in de tuin zetten. Dan is het voor mij tijd om te gaan hardlopen, waar ik vrees voor een rondje met pijn en moeite wordt het een fijn rondje van 6,7 kilometer, bam! Als ik thuis kom ligt de buurkat op de pannenlappen te slapen, misschien dat ik hem iets te vaak pannenflap heb genoemd en hij dat nu erg serieus heeft genomen.

pannie4
Donderdag:

Na een dag gewoon werken ga ik uit kantoor gelijk naar de Praxis om nog meer plantjes te kopen. Ik kom uiteindelijk met 9 lavendel plantjes en 3 heideplantjes buiten en sindsdien ruikt mijn kofferbak heerlijk. Om 19:00 uur is het tijd voor mijn golfles en dat is geen straf met het mooie weer. Eenmaal thuis heb ik beren honger en zit ik om 21:15 aan mijn kopje soep.
Lees meer over donderdag in ‘My day in pictures 06/08

pannie5
Vrijdag:

Wederom mooi weer en toch gewoon werken, het zou natuurlijk gewoon verboden moeten worden of we zouden op zijn minst buiten moeten kunnen werken met dit heerlijke weer. Daar komt ook nog eens bij dat we vanaf 12 uur maar met 3 mensen op de afdeling zitten van de normaal 9….. Maar ja gelukkig is het bijna weekend en dat ga ik die avond dan ook gelijk goed vieren. Als ik thuis kom is het eerste wat ik doe me omkleden en dan springen we op de fiets om 8 kilometer richting zandvoort te fietsen alwaar we bij Ubuntu gaan eten. Voor we gaan eten liggen we nog even op het strand maar al snel wordt het kil en gaan we lekker eten. Strandtent Ubuntu is echt een aanrader, maar op mooie dagen is reserveren wel een must om niet uren te hoeven wachten op een tafeltje. Na het eten hebben we het behoorlijk koud dus zetten we in moordend tempo koers naar huis waar we even douchen en nog een serie kijken op de bank.

pannie6
Zaterdag:

We slapen lekker uit en gaan dan ontbijten in de tuin. Het is al behoorlijk warm in de tuin en omdat we totaal uit de wind zitten lijkt het wel al 30 graden. Toch moet er ook nog even gewerkt worden, om te beginnen met de armen en buik volgens het schema van Kayla, dan foto’s voor de blog en als laatste knutsel ik wat huisketyingen in elkaar. Omdat het inmiddels al tegen 3 uur loopt ga ik douchen en maak ik me ready om met M. naar Haarlem culinair te gaan, een evenement op de grote markt van Haarlem waar de beste restaurants uit de regio hun gerechten bereiden, super leuk! We eten uiteindelijk bij 4 restaurantjes, dat kan omdat het allemaal wat kleinere gerechten zijn en we vinden het juist leuk om meerdere restuarants te proberen. Na Haarlem culinair stappen we op de fiets, doen we nog even boodschappen en thuis maken we voor op de bank nog een lekkere guacemole voor bij de chipsjes die we onder het kijken van een serie opeten.

pannie7
Zondag

Uiteraard ontbijten we weer lekker in de tuin, het weer is zo heerlijk! Daarna maken we fruit schoon en springen we op de fiets naar het strand. Ik hou voor de grap maar weer eens bij hoe veel kilometer het is en hoe lang we er over doen. Op het strand komen er ook nog wat vriendin bij van M. en zo liggen we een aantal uren heerlijk te genieten van het mooie zomerse weer. Terug fietsen we langs de AH en kopen we lekker allemaal dingen voor de bbq en gaan we dat lekker opeten in de tuin. Als het eten aan het zakken is doe ik wat dingen voor de blog en daarna is het tijd om een stukje te gaan hardlopen. Uiteindelijk loop ik een fijn rondje van 10,6 km en dat in combinatie met de 15 kilometer fietsen van vandaag toch weer best een actief dagje.

Afgelopen week was een actieve week al zeg ik het zelf; 3 keer hardlopen, 2 keer 15 kilometer fietsen, hoepelen, touwtje springen en 2 keer kayla! Komende week is het al weer mijn laatste week bij mijn huidige baan en dan is het tijd voor mijn nieuwe uitdaging!