Legally-Me: My weekly Diary #44

02.11.2015

CCC
Deze week een extra lange diary want het einde van onze reis liep toch even anders dan verwacht. Na een vertraging van 25 uur kwamen we toch terug in Nederland en was het gewoon weer tijd om voor de klas te staan, de nodige hardloop kilometers te maken, mijn kast op te ruimen, te golfen en lekker te bakken.

CCC1
Zondag

Het laatste wat ik over zondag schreef in My weekly diary is dat we incheckte en naar Amsterdam vlogen, het liep echter iets anders. Nadat we waren ingecheckt en ik in de stress zat omdat de WIFI erbarmelijk was en het me nauwelijks lukte om de weekly online te zetten gingen we wachten om te boarden. Het vliegveld van Curacao is klein en omdat we alles wel gezien hadden zaten we er al flink op tijd. Na wat te hebben gelezen en een potje Monopoly te hebben gespeeld was het al tegen 17:05, de tijd dat we op zouden stijgen. Nog geen 20 minuten daarna volgde ene bericht van de gezagvoerder die ons vertelde dat er een technisch probleem was dat even wat tijd nodig had om verholpen te worden. We wachtte rustig af, je kunt ook niet veel anders dan dat en ik liep ondertussen 12 rondjes over de luchthaven uit verveling. Om 19:30 was het probleem nog niet opgelost en kregen we allemaal een “voedselbon” van de KLM om eten mee te kopen. Het gevolg was dat 400 man in de rij ging staan en er geen normaal (glutenvrij) eten meer te vinden was. Om 21:30 mochten we gelukkig eindelijk aan boord en dachten we eindelijk weg te kunnen. Na een paar uur wachten op de luchthaven waren we het wel zat en aan het volume van een aantal huilende kinderen waren zij het nog veel meer zat, wat natuurlijk geheel logisch is. We gingen zitten, kregen het veiligheidsfilmpje en na een half uur moesten we weer allemaal het toestel uit, het bleef immers olie lekken. Eenmaal uit het vliegtuig kwamen we bij onze koffers en bleken we te worden ondergebracht in een hotel na een half uur in de rij te hebben gestaan. Hulde dat de KLM 400 man zo snel onder heeft kunnen brengen, hetzij in een eng, vies, spook hotel. Maar al die 400 mensen moesten ook nog vervoerd worden naar het betreffende hotel en dus moesten we in de rij voor de taxi busjes. Eenmaal in het hotel waren de meeste mensen boos, chagrijnig en verschrikkelijk geïrriteerd. We hadden ook nog eens dorst en honger, maar besloten maar te gaan slapen.

CCC2
Maandag

Omdat we geen idee hadden wat ons te wachten stond stonden we vroeg op na zeer onrustig te hebben geslapen. Bij de receptie werd ons verteld dat we om 16:00 uur zouden worden opgehaald en dat we om 18:30 zouden vliegen. Toen was het eindelijk tijd voor het ontbijt, althans dat hoopte we maar helaas bleek er voor mij niets te zijn omdat ze louter brood, brood en brood hadden als ontbijt. We besloten, op advies van een van de 400 andere gedupeerde, naar het Hilton hotel te lopen wat op loopafstand lag en waar een paar mazzelaars ook onder waren gebracht. Daar konden we gelukkig ook op kosten van KLM ontbijten en werd er zelfs glutenvrij brood voor me geregeld.
Na het ontbijt besloten we maar gewoon het beste te maken van die ene dag extra en relaxte we op het strand bij het Hilton hotel. Na er een uurtje of 2 te hebben gelegen kwam de crew van ‘ons’ vliegtuig voor ons op het strand zitten en uit hun gesprekken konden wij al afleiden dat de kans dat we naar Nederland zouden vliegen die avond nihiel zou zijn. Toch pakte we weer onze koffers na de lunch en begaven we ons naar de luchthaven. Al snel bleek daar dat alle koffers apart werden gehouden en wederom kregen we signalen dat de kan er in zat dat we niet terug zouden kunnen die avond. Toen wij voor aan in de rij stonden werd ons gevraagd of wij het wellicht erg zouden vinden als we niet naast elkaar konden zitten maar dan wel op een andere vlucht mee konden. Ons antwoord was natuurlijk JA en dat betekende dat we in 10 minuten tijd door de beveiliging, douane en naar de gate moesten komen. Met wat sprint, smeekbedes en nog meer sprintjes is het ons uiteindelijk gelukt en zo gingen wij maandag avond om 17:05 toch de lucht in. (De andere vlucht is die avond inderdaad niet vertrokken, dus we hebben verschrikkelijk veel mazzel gehad!)

CCC3
Dinsdag
Om 07:00 landen we in Amsterdam en is het alleen nog afwachten of onze koffers dezelfde sprintjes hebben getrokken als wij, dat zou immers wel heel prettig zijn. Gelukkig zien we ze al snel verschijnen en vertrekken we met de bus en verder met de auto naar huis. Thuis zien we ook gelijk dat onze trap in de vakantie prachtig is geworden. Tijdens de vakantie zou er een schilder zijn best gaan doen de trap te schilderen en gelukkig is dat gelukt en hebben we nu eindelijk ook een mooie trap! Terwijl ik op de bank zit val ik bijna in slaap, ik heb immers niet kunnen slapen in het vliegtuig en besluit mijn wekker even te zetten en even kort te gaan slapen. De rest van de dag ben ik bezig met wassen, was ophangen, opruimen en boodschappen doen. We besluiten er een makkelijke avond van te maken en maken zoete aardappel met wat groente en voor M. Ook nog wat kip. We doen ons best om zo lang mogelijk wakker te blijven maar om 21:00 uur vallen we toch echt in slaap.

CCC4
Woensdag
Het was weer tijd om te gaan werken en dus gaat mijn wekker op een tijdstip dat zelfs ochtendmensen niet kunnen verdragen. Waar ik voorheen nooit zin had in werken na een vakantie heb ik er nu wel zin in, want stiekem vind ik mijn werk super leuk. Ik rij naar mijn werk en ga lekker aan de slag met mijn ‘eigen’ klasje en mijn leerlingen vinden dat ik wel heel erg bruin ben geworden. Na de lessen rij ik naar de nabijgelegen wasstraat want na maanden van uitstellen moet ik er nu toch echt aan geloven en overwin ik mijn wasstraat angst en rij ik er alleen doorheen. Het is super fijn om te zien hoe mooi mijn auto weer is geworden en ook ben ik trots dat ik mijn angst toch maar even heb overwonnen. Inmiddels begin ik aardig in te storen als gevolg van mijn jetlag en rij ik naar huis waar we even samen eten. Terwijl M. gaat trainen ga ik hardlopen en zodra we beide thuis zijn geven we toe aan onze vermoeidheid.

CCC6
Donderdag
Ook nu staat de wekker weer lekker vroeg en begin ik de dag op mijn werk met een vergadering. Na de vergadering was het al snel weer tijd om les te gaan geven en dat vind ik toch een stuk leuker dan al dat vergaderen, maar ach het hoort er bij. Na mijn lessen zou ik met oud mede student Ciska naar een congres gaan in Leiden maar helaas is ze ziek dus werk ik nog even aan mijn lessen op mijn werk waarna ik naar huis rij. Thuis maken we er een rustig avondje van, lekker series kijken en vooral heel weinig verder,

CCC7
Vrijdag
Mijn grootste nachtmerrie wordt waarheid, ik verslaap me. Ergens heb ik op snooze gedrukt en ben ik in slaap gevallen en blijkbaar heb ik toen mn wekker uitgezet. Om 06:45 schrik ik wakker en heb ik eigelijk nog maar een kwartier om te ontbijten en me aan te kleden, dat red ik net niet, maar toch ben ik op tijd op mn werk. Gelukkig maar want mijn leerlingen hebben hun eerste recht examen van dit schooljaar en stiekem vind ik dat ook wel spannend. Het examen is pittig en ik hoop natuurlijk dat het overgrote deel een voldoende haalt. Gelijk na de toets ga ik aan de slag en voor ik, na mijn andere lessen naar huis toe rij heb ik alle uitslagen. Over het algemeen is hij goed gemaakt gelukkig. Na een bezoekje aan de huisarts en de supermarkt ga ik naar huis waar ik nog even kort M. zie voordat hij naar een feestje gaat. Ik ga de rest van de avond werken aan mijn opleiding, ik bak brownies en bereid wat dingen voor die ik nodig heb tijdens mijn lessen. Afsluitend ga ik nog even in bad en dan kruip ik lekker in bed.

CCC8
Zaterdag
Man wat heb ik heerlijk geslapen zeg. Zelden lukt het me echt om uit te slapen en lig ik uren te doezelen in bed terwijl ik al weer veel te vroeg wakker ben, nu niet, ik slaap maar liefst 10 uur! Na het douchen gaan we ontbijten en besluiten we van het mooie weer te gaan genieten en even te gaan golfen. Soms vergeet ik even hoe fijn golfen is en hoe rustig ik er van word. Na het golfen gaan we naar de karwei waar we wat dingen kopen en bekijken en doen we boodschappen voor het avondeten. We eten betijds vanwege een gepland kraambezoekje bij vrienden die een prachtige dochter hebben gekregen. Stiekem vind ik het altijd super leuk om op kraambezoek te gaan en een baby vast te houden en zelfs de voorpret van een cadeautje uitzoeken vind ik super. Na het kraambezoek gaan we naar huis waar we een serie kijken op de bank.

CCC5
Zondag
Na een nacht amper te hebben geslapen ben ik uiteindelijk tegen 6 uur toch weer even in slaap gevallen en worden we om 10:30 wakker waarna we lekker rustig douchen en ontbijten. Normaal is M. dan al lang de deur uit voor voetbal, maar vandaag kunnen we samen rustig aan doen omdat hij pas om 14:00 hoeft te spelen. Als hij de deur uit gaat ruim ik wat dingen op in mijn kast die ik gelijk op marktplaats zet. Ondertussen verzin ik 100 smoesjes om niet te hoeven gaan hardlopen maar uiteindelijk ben ik heel blij dat ik toch ga en loop ik 8,3 kilometer door de duinen en man wat ziet alles er mooi uit in de herfst! Na het hardlopen ga ik douchen, eet ik snel en dan stap ik in de auto naar Amstelveen om op bezoek te gaan bij mijn oma. Voordat ik bij mijn oma aankom moet ik eerst een flink stuk door de mist rijden maar gelukkig heeft oma de lekkerste thee om weer een beetje warm mee te worden. Na een paar gezellige uurtjes bij oma rij ik weer naar huis door de mist en werk ik onder het genot van een kop thee nog even aan dit artikel.