Legally-Me: My Weekly Diary #52

29.12.2015

My weekly Diary
Een dag plus een paar uur later dan normaal, maar hier is hij dan, my weekly diary. Uiteraard bevat deze diary ook al mijn avonturen vanuit Londen, maar we beginnen met mijn week gewoon thuis waar ik keihard aan het stressen en werken was voor de blog, mijn nagels liet doen, lunchte met een vriendin en mijn droomlaarzen kocht. Lees snel mee van Haarlem naar Londen in my Weekly diary!

My day in pictures 21/12
Maandag
Het was mijn eerste officiële vakantie dag en het was een dag waarop ik hard aan de slag ging voor mijn blog. Vakantie voelt op maandag nog niet echt als vakantie omdat ik de hele dag keihard aan het werk ben. Gelukkig is er toch wat afleiding in de vorm van de loopband die werd bezorgd en ik besloot mezelf ook maar even te verwennen door naar naar de nagel studio te gaan voor mooie french manicure. Na een bezoek aan de nagelsalon ga ik ook nog eens naar de zonnebank.  Als avond eten tover ik een recept uit mijn nieuwe kookboek op tafel, pad thai uit het Skinny Six kookboek. De rest van de avond naai ik knopen aan de kleding van M. en werk ik weer verder aan mijn blog.
Meer over maandag lees je in My day in pictures van afgelopen maandag

londen mwd2

Dinsdag
Ik zet mijn wekker om er zeker van te zijn dat ik op tijd wakker ben en dus deze dag ten volle kan benutten. Om te beginnen ga ik eerst workout video’s opnemen op zolder dat lijkt een kort klusje maar na 4 uur ben ik klaar en tevreden. Daarna ga ik verder met het monteren van de vlog die zondag online kwam en schrijf ik45 artikelen die voor en tijdens kerst online kwamen. Voor ik het weet is het al 16:30 en ren ik naar de Albert Heijn voor boodschappen voor het eten. Ik maak een stamppot met andijvie en knolselderij uit het Skinny Six kookboek van Chickslovefood. Voor ik ga koken komt het broertje van M. met zijn vriendin nog even helpen tillen, de loopband staat immers nog steeds beneden. Helaas blijkt het ding gewoon echt te zwaar en mailen we maar een verhuisbedrijf voor de klus. Na het sjouwen ga ik maar koken en hoewel ik graag de loopband op zolder had gehad maakt het eten het nodige goed want ook dit recept is erg lekker. De rest van de avond werk ik verder aan de blog tot 0:00 en dan vind ik het wel weer mooi geweest.

londen mwd1
Woensdag

Er moeten nog wat foto’s worden gemaakt voor de blog en daar begin ik mijn dag dan ook mee. Daarna breng ik snel een pakketje naar het postkantoor en fiets ik naar Miesh een schoenenzaak in Haarlem waar ik verliefd ben geworden op een paar laarzen die ik nu gewoon ga kopen. Na mijn aankoop fiets ik (met mijn hoofd in de wolken) richting de yoghurt barn waar ik heb afgesproken met vriendinnetje Lizanne. We genieten van het lekkers van de yoghurt barn maar hebben het vooral heel druk met kletsen. Na de lunch fiets ik naar huis waar ik een wasje draai, wat administratie doe voor Legally en dan richting de Albert Heijn ga om met M. samen boodschappen te doen. Na het eten pakken we onze koffers in en ploffen we op de bank waar ik de laatste hand les aan een aantal artikelen.

londen mwd3
Donderdag

Onze wekkers gaan vroeg, al om 03:30. Zo vroeg opstaan kan bijna maar 1 ding betekenen, we gaan op vakantie! Half slapend vertrekken we richting Schiphol waar we, na een hoognodige koffie bij de Starbucks, in het vliegtuig naar Londen stappen. Het is natuurlijk maar een kort vluchtje waarna we aankomen op Londen Heathrow. Gewapend met onze Oyster cards voor the Underground vertrekken we naar ons hotel. We slapen in een Novotel en dat is voor mij wel een beetje thuiskomen aangezien ik daar de eerste jaren van mijn leven met grote regelmaat verbleef door het werk van mijn vader. Na even onszelf opgefrist te hebben vertrekken we richting het centrum van Londen waar ik eerst graag de kerstetalages van de Harrods wil zien en M. een kleine tour door het warenhuis geef. Na de Harrods vertrekken we naar Covent garden, we hebben inmiddels wel trek en omdat het inmiddels begint te spetteren besluiten we een LQP in te duiken waar we genieten van een lekkere lunch. We lopen daarna wat rond, scoren theater tickets en roze M&M’s bij de giga M&M store en gaan dan terug naar het hotel waar we douchen en omkleden voor het kerstavond diner. Toen we deze trip net geboekt hadden hebben we dit schattige restaurantje ook gelijk geboekt omdat vanaf 18:00 uur op kerstavond tot op 2e kerstdag eigenlijk alles helemaal dicht is of vol. Het schattige restaurant zit in een soort klein kasteeltje op 5 minuten van ons hotel en heeft heerlijk eten.

londen mwd4
Vrijdag

Het is eerste kerstdag en dat betekent dat alles dicht is en dat zelfs het geweldige metrosysteem plat ligt. Na het ontbijt gaan we dan ook verder de stad te voet verkennen middels een door mij uitgezette route. We beginnen met lopen richting South Kensington alwaar we via Kensington Palace (het huis van will&kate) bovenlangs via Nothing Hill en Hyde park richting Oxford street, Oxford Circus en Regent Street naar Picadilly Circus lopen. Hoewel het inmiddels begint te regenen (de miezer versie waar je stiekem toch best wel nat van wordt) lopen we verder richting the house of parliament en natuurlijk ook de Big Ben. Gelukkig blijken een hand vol Starbucks en Pret a Manger vestigingen open te zijn en zo komen we onderweg toch nog aan onze dagelijkse dosis koffie. Vanaf de Big Ben lopen we naar de Westminster Abby. Het lijkt me best tof om daar te trouwen en we filosoferen hoe het zou zijn om daar stiekem binnen te trouwen, ach een mens moet toch iets te dromen hebben toch? We lopen verder richting Buckingham palace en vanaf daar gaan we onderlangs via Hyde Park weer richting Kensington langs de Royal Albert Hall. Inmiddels hebben we er al 20 kilometer opzitten (!!!!!) en zijn we blij om na zo’n 24 kilometer onze hotel kamer te bereiken. Gelukkig hebben we op onze kamer eten, een maaltijd salade, tony’s, chips, champagne, thee en last but not least All you need is love! Na heerlijk te hebben gesnotterd en te hebben gegeten kijken we de helft van love actually waarna we lekker gaan slapen.

londen mwd5
Zaterdag

Na het ontbijt gaan we dit keer flink shoppen, althans dat is onze bedoeling. Op tweede kerstdag is het boxing day in Engeland en dat betekent UITVERKOOP. Wat het ook betekent is lopen over de hoofden van mensen in giga drukke en chaotische winkels. Dat het druk zou zijn had ik verwacht, maar dit?! Men stond zelfs in de rij om bepaalde winkels in te mogen zoals bij Gucci en Michael Kors en de japanners liepen bepakt en bezakt met Burberry tassen door de straten te dolen. Gelukkig hadden wij ook mazzel en scoorden we voor M. een super leuke Tommy broek. Daarbij zette ik voor het eerst voet in een Victoria Secret winkel waar het een soort mierenhoop leek met allemaal krioelende jonge meisjes.  Ook trotseerden we ons leven nog even door de Primark in te gaan. Die arme M. ging mee en na veel te lang in de winkel te zijn geweest waren we beiden blij om weer buiten te staan. Ondertussen was het al 17:00 en met een musical voorstelling om 19:30 besloten we snel wat te gaan eten. We belanden bij een typisch Brits ogend restaurant waar we onze buikjes weer helemaal vullen. Na het eten zetten we voet naar het Her Majesty’s theatre waar we de musical the phantom of the opera gaan bezoeken. Als musical meisje dat zelfs een jaar theaterschool heeft gedaan is Westend een van de beste plaatsen om naar het theater te gaan en wauw wat was dit goed, indrukwekkend en geweldig!

londen mwd6
Zondag

Op de een of andere manier heb ik amper geslapen en na tijdens het ontbijt de nodige kopjes koffie te hebben gedronken ontwaak ik weer een beetje. We gaan voor shopronde nummer 2 en beginnen bij Harrods. Hoewel ik aanvankelijk alleen bij Harrods naar binnen ga voor thee wil ik toch even kijken of ze een Furla portemonnee hebben die matcht bij mijn tas. Terwijl we aan het zoeken zijn besluiten we het maar te vragen en als ik hoor dat ze hem niet hebben wil ik eigenlijk richting de thee lopen tot mijn oog valt op een box met Marc by Marc Jacobs horloges. Al zeker 1,5 jaar wil ik een nieuw marc jacobs horloge en ooit zag ik een mooie exemplaar op het vliegveld van kuala lumpur. Toen kocht ik hem niet en sinds die tijd heb ik spijt en wil ik hem heel graag hebben. Nu ligt hij daar gewoon, precies dat horloge, bij harrods in de sale! Je snapt dat er niet veel voor nodig was om naar de kassa te rennen en zingend te betalen. Vervolgens koop ik ook nog eens thee en is mijn Harrords shop sessie wat mij betreft geslaagd. Als we naar buiten lopen duiken we de Zara in. Op boxing day waren in alle Zara’s de paskamers dicht en kocht ik dus ook niets, maar nu zijn ze gelukkig weer open. De jurkjes waar ik gister al verliefd op werd hingen er en met 2 jurkjes liep ik de winkel uit en was mijn shopsessie in Londen geslaagd als je het mij vraagt. We lopen vervolgens naar South Kensington via de heerlijke winkelstraat. Bij het metro station zit een tentje met glutenvrije taart en cake en omdat we relatief licht willen lunchen gaan we daar bij Muriels kitchen lunchen. Tot grote hilariteit van mij bestelt M. Een hele lichte lunch (NOT) met pulled pork en frietjes en zelf geniet ik van een spinazie sapje met een stukje chocolade taart. Tijdens mijn vorige bezoek aan Londen kwam het er niet van om naar the national portrait Gallery te gaan en nu komt het er gelukkig wel van. Ik hou van portretten en zowel schilderkunst als fotografie dus ik kom helemaal aan mijn trekken. Omdat het nog relatief vroeg is besluiten we nog even cultureel te doen en zetten koers naar het British museum wat alleen al indrukwekkend is door de giga hal. Na slechts een inimini deel van het museum te hebben gezien gaan we terug naar het hotel. Dit museum is zo groot dat je er wel een week rond kunt lopen! In het hotel is het weer tijd om ons om te kleden en dan gaan we richting Jamie’s Fifteen. Al weken geleden hebben we dit gereserveerd en onze verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen. Gelukkig worden al die verwachtingen waargemaakt en we hebben echt heerlijk gegeten. Met voor mijn doen de nodige wijn en een lichtelijk tollend hoofd gaan we terug richting het hotel.

Het was aldus een super fijne week die op maandag nog verder werd voortgezet in Londen. Over die laatste dag in Londen lees je volgende week in my weekly diary.

Hoe was jullie week en kerst?