Fit & Food met: Marloes van Optima Vita

17.02.2016

Fit & Food met: Marloes
Al sinds een paar jaar volg ik de blog van Marloes, Optimavita. Als diëtist en sportinstructrice weet zij waar ze het over heeft op haar blog. Met de lekkerste recepten, die ook nog eens verantwoord zijn en leuke afwisselende workouts vind ik haar als persoon en haar blog erg inspirerend. Tijd dus om Marloes de 15 Fit & Food met vragen te stellen

Introductie:
Ik ben Marloes, diëtist en sportprofessional, 30 jaar en blogger van Optimavita. Ik schrijf dagelijks artikelen over bewegen, voeding of leefstijl.

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Op dinsdag en op donderdag geef ik twee uur groepsles in een sportschool. Ik doe daardoor op beide dagen bodypump en zumba. De rest van mijn sportweek hangt af van of ik lessen moet invallen. Meestal train ik op zaterdag en op zondag een uur zelf in de sportschool, ik combineer krachttraining en cardiotraining. Soms doe ik op maandag of woensdag nog cardiotraining, of val ik in voor andere groepslessen. Ik train dus gemiddeld 4-5 dagen per week.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Op dit moment fitness, omdat het zo lekker allround is.

3. Hoelang sport je al?
Sinds mijn vijfde zit ik echt op een sport. Toen begon ik met zwemles en handbal. Dus 25 jaar!

Ik2
4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Wisselend, ik ben echt een beetje verslaafd aan sportkleding. Momenteel is mijn favoriete outfit mijn lange tight van Nike met een zwart-wit patroontje, gecombineerd met een zwart shirtje van Nike en mijn felgele Nike schoenen. Maar dat kan morgen zomaar weer anders zijn….;)

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Oei….echt niet boeien is wel heel heftig. Darten! Of autosport! Als dat sporten zijn…

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Absoluut in de zomer! Voor fitness maakt dat natuurlijk niet zo veel uit. Maar in de zomer ga ik ook lekker buiten hardlopen. Ik ben echt een mietje als het om kou en regen gaat, dus in de winter zie je me lekker binnen trainen.

Fit & Food met: Marloes
7. Cardio of Kracht training?
Krachttraining!! Op dagen dat ik zelf train, doe ik meestal 15 minuten cardio en begin ik daarna snel aan mijn krachtoefeningen. Ik vind dat gewoon veel leuker. Ik probeer soms cardio te verwerken in mijn krachtoefeningen, door ze op hoog tempo uit te voeren.

Fit & Food met: Marloes
8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Ik denk op het feit hoe ik zelf mijn lichaam heb veranderd door gezond eten en sporten. Als ik echt een specifieke prestatie moet noemen, is het mijn tijd bij de Ladies Run van Groningen. Ik rende 5km in 21:59!

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Doordat ik me zo lekker voel als ik sport! Ik weet dat ik er niet gelukkiger door wordt als ik niet of minder sport, daardoor ga ik automatisch door. Bovendien vind ik het echt gewoon super leuk. Ik weet dat veel mensen dat niet begrijpen, maar het is écht een hobby van me.

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Er is eigenlijk niet één specifiek iets. Ik wil gewoon mijn lichaam fit houden. Ik zou wel eens willen kijken of ik nog iets fitter zou kunnen worden. Ook wil ik ooit nog eens een halve marathon lopen (een hele is me écht te ver), gewoon omdat ik dat mega stoer vind J.

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Ik ben diëtist, dus ik ben dagelijks bezig met mensen adviseren over eten. Ik houd ervan om lekkere gezonde recepten te bedenken. Ik probeer al mijn maaltijden extra lekker te maken, zodat ik nooit eet uit gewoonte. Hierdoor merk ik dat ik minder behoefte heb aan ongezonde dingen. Het gezonde is al zo lekker!

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Dat varieert per moment! Ik denk dat het momenteel de mugcake is die ik laatst plaatste (zie foto). Of een sushibowl.

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Oei…ik houd echt ontzettend van eten en ben ook een echte snoepkont. Dus dat ligt aan mijn bui. Ik vind de verse American Cookies van de Albert Heijn echt goddelijk. Verder houd ik enorm van pure chocolade (niet té puur) met stukjes noot erin. Of bijvoorbeeld pure pindarotsjes. Maar ik heb ook periodes dat ik ineens een craving heb naar drop. Of caramel popcorn.

Downloads
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen? 
Ontbijt: Magere kwark met banaan, pompoenpitten en kaneel. Een grote kop thee. Een multivitaminepil en in de winter een vitamine D tablet.
Tussendoor: Meestal neem ik ’s ochtends geen tussendoortje omdat ik daar geen behoefte aan heb. Ik dronk een kop koffie en een kop thee.
Lunch: Een salade met feta, ananas, kikkererwten, sla, komkommer en balsamico creme.
Tussendoor: Een rijstwafel met pindakaas en banaan (en de rest van de banaan) en een hand noten.
Diner: Zilvervliesrijst met garnalen, paksoi, champignons en ui. Ik deed er ketjap overheen.
Tussendoor: Na het sporten sneed ik een appel in stukjes. Ik deed er wat rozijnen en kaneel bij en verwarmde dit in de magnetron. Dan wat kwark erover, super lekker! Ik nam een grotere portie dan op de foto.

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Maak het leuk!! Steek energie in het maken van heerlijke ontbijtjes, lunchgerechten en warme maaltijden en zoek een vorm van beweging die jij leuk vindt. Dan zal je het veel langer volhouden.

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.