Legally-Fit: Mijn 10 favoriete buikspieroefeningen

25.02.2016

 Mijn 10 favoriete buikspieroefeningen
Vandaag weer een nieuwe workout video, dit keer met mijn 10 favoriete buikspieroefeningen. Door deze routine te herhalen heb je in 11 minuten een complete buikspier training gedaan en ben je er zeker van dat je die buikspieren lekker aan het werk zet. Of je nu een beginneling bent of een ervaren sporter die op zoek is naar afwisseling, kijk mee en laat die buikspieren werken!

Note: Bovenstaande video is in December al opgenomen en ik zie nu pas dat de focus af en toe niet helemaal juist is, excuus!
Bij het trainen van je buikspieren denken de meeste mensen aan een platte buik, een buik als Doutzen. Toch is het trainen van je buikspieren niet alleen om die reden heel erg belangrijk, je core of powerhouse zoals je buikspieren ook wel worden genoemd, zijn namelijk ook voor andere sporten erg belangrijk.

Wat is je core:
Onder je core worden de volgende delen verstaan: je [onder] rug, buik en bekken. Op deze plekken zitten niet alleen je buikspieren maar ook je rug en bilspieren. In totaal zijn het zo’n 30 spieren die samen de core vormen.

Het belang van een goede core stability:
Je core geeft stabiliteit bij het uitvoeren van vrijwel iedere beweging die je maakt, of het nu gaat om sportactiviteiten of alledaagse activiteiten, je lichaam heeft deze stabiliteit nodig om deze goed uit te voeren. Onvoldoende stabiliteit kan leiden tot blessures terwijl een goede core stabiliteit juist je sportprestaties kunnen verbeteren. Naast dat je de stabiliteit nodig hebt om activiteiten uit te voeren zal ook je houding verbeteren bij een sterke core.

Voeding en buikspieren:
Het is een veelgehoorde uitspraak ‘Abs are made in the Kitchen’ en dat is oh zo waar. Om je buikspieren echt goed zichtbaar te maken moet je namelijk al het buikvet laten verdwijnen. Je kan namelijk nog zo een sixpak hebben, als er een dikke laag vet overheen zit zal niemand het zien. Het is eigenlijk een beetje overbodig om te zeggen, maar eet zo natuurlijk mogelijk, geen pakjes en zakjes, maar gewoon verse groentes en fruit.
– Verminder je inname van Koolhydraten: Nee je hoeft ze niet volledig te schrappen, maar probeer het wel te gaan beperken, ga dus niet met brood ontbijten en lunchen. Probeer voornamelijk de ‘snelle’ koolhydraten te verminderen welke te vinden zijn in wit brood, witte rijst, aardappelen en suiker. Als je voor koolhydraten kiest kun je beter voor de ‘langzame’ variant kiezen welke je kunt vinden in onder andere volkorenproducten, appels, noten en linzen.
– Schrap je inname van ‘slechte’ vetten: Om je abs zichtbaar te maken is het van belang dat het laagje vet over die spieren verdwijnt, het is dan ook logisch dat je de inname van vetten moet beperken. Echter is het van belang om te weten dat je lichaam wel vetten nodig heeft dus vetvrij eten is geen optie, maar kies voor het schrappen van de slechte vetten maar kies met name voor de vetten afkomstig uit vis, noten en avocado.
– Eet zo min mogelijk suikers: Ongebruikte suikers worden door het lichaam omgezet in vetten. Beperk daarom zo veel mogelijk de inname van suikers zodat deze ook niet door het lichaam kunnen worden omgezet in vetten.

Train jij geregeld je buikspieren?

Tags: , , ,
Categorie: Legally-Fit, Workout
Vorige post Volgende post

2 reacties

  • Reageer vandaalenzo 26.02.2016

    Een positieve en blije (maar niet gemaakt) video. Ik háát buikspieroefeningen en best hart grondig ook. Maar moet er toch weer aan geloven. Jouw workout is wat korter. Ga morgen aan de slag met jouw video. Mocht ik het stiekem leuk gaan vinden, dan laat ik het jou weten.

    • Reageer Stacey 28.02.2016

      Succes er mee, ik hoop dat het je lieve voor buikspier trainingen naar boven laat borrelen en zet lekker hard de muziek aan dan zijn die 11 minuten zo voorbij!

    Laat een reactie achter