Legally-Fit & Food met: Christel – fitgirl Chris

23.03.2016

Fit & Food met Christel fitgirl Chris
Als iemand een gigantische metamorfose heeft ondergaan de afgelopen jaren dan is het wel Christel, die op Instagram onder de naam Fitgirl Chris vele inspirerende en motiverende foto’s deelt. Inmiddels sport ze minimaal 5 keer in de week, eet ze gezond en bewust en heeft ze een killerbody! Lees mee met Fit & Food met: Christel.
Introductie:
Hi! Ik ben Christel, geboren in 1984 in Rotterdam en daar woon ik nu ook! In het dagelijks leven ben ik cost engineer in de olie & gas en daarnaast doe ik graag alles wat te maken heeft met een actief en gezond leven. Van dit leven laat ik een sneakpeak zien op Instagram @fitgirlchris en mijn fb page.

Downloads13
1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?

Ik sport volgens de gemiddelde Nederlander best vaak, maar dit is ongeveer mijn schema:

Zondag: Competitors training van Crossfit Nultien van 11:00 tot 13:00 uur.
Maandag: Ik ben ooit begonnen bij Elevator Sports in Rotterdam en daar probeer ik nog elke maandag heen te gaan. Dat is een circuit training van bijna 1,5 uur.
Dinsdag: Crossfit, soms is dat vrij trainen, soms de WOD of het is techniek trainen.
Woensdag: Rust, of actief herstel (yoga/hardlopen)
Donderdag: Crossfit olympisch liften
Vrijdag: Crossfit WOD of de special. Februari staat de special bijvoorbeeld in het teken van de crossfit open.
Zaterdag: rust

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Crossfit! Juist omdat dit gevarieerd is en eigenlijk niet 1 bepaalde oefening is. Dit blijft mij altijd uitdagen om sneller/harder te gaan of meer te kunnen liften!

Downloads15
3. Hoelang sport je al?
Ik sportte toen ik jong was al fanatiek, dat is gestopt tijdens mijn studie en ik ben nu de afgelopen 3 jaar weer lekker bezig.

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Paar fijne schoenen, in de winter een lange tight, maar in de zomer mag dat ook wel een korte zijn. Een strakke sport BH en tanktop. Ik ben geen fan van mouwtjes en zolang mijn haar maar uit mijn gezicht is vind ik het al snel prima!

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Hmmmmm., dat vind ik een lastige. Ja dammen/schaken. Maar dat zie ik ook echt niet als een sport.

Downloads16
6. Sport je liever in de zomer of in de winter?

Gewoon altijd! In de zomer vind ik het wel lekkerder om buiten te trainen.

7. Cardio of kracht training?
Combi 🙂 ik vind kracht heel leuk, maar cardio op zijn tijd is ook echt lekker!

8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Mijn deadlift van 115 kg en dit is al van een tijd geleden, dus misschien moet ik maar eens gaan kijken wat het nu is.

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Ik vind dit altijd zo’n lastige vraag. Bij mij is het echt een gewoonte geworden. Ik word namelijk eerder sago als ik niet ga dan dat ik mezelf echt moet blijven motiveren.

Downloads12
10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Nog zoveel! Ik zou heel graag ring Muscle-up leren, wat beter op mijn handen willen lopen, alles boven mn hoofd liften vind ik nog eng dus daar ben ik nu ook voor aan het trainen en ik denk dat ik nog een half a4-tje vol kan typen met wat ik nog zou willen haha.

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Hoe? Uhm, ik track half mn voeding (alleen als ik niet weet wat er totaal in zit), maar ik weet ondertussen door veel dingen proberen wat wel en wat niet voor mij werkt.

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Ik ben tegenwoordig fan van soepjes. Bij Jenny op haar site staan een paar soepjes die makkelijk te maken zijn en nog verantwoord ook!

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Chocolade. Vooral puur en melk, alle soorten en maten. Heerlijk!

Downloads14-001
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?

Ontbijt: Havermout met gekookt water en eiwitpoeder.
Tussendoor: Iets van fruit, meestal een appeltje of een peertje.
Lunch: Of een bak kwark of een kom zelfgemaakte soep of een salade.
Tussendoor: Weer iets van fruit, soms nog met een beetje kwark erbij.
Diner: Verschilt per dag, maar ik eet graag kip met groente en zoete aardappel.

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Doe vooral iets wat je leuk vindt. Dat zorgt ervoor dat je met plezier naar je trainingen gaat, en al heb je even geen zin, dan weet je dat je na je training wel weer lekker voelt! Onthoud dat jij uniek bent, dus zorg wel voor inspiratie maar ga jezelf daar niet mee vergelijken. Geniet van de leuke en kleine dingen in het leven, zoals op mijn muur in de woonkamer geschreven staat: “Don’t let life pass you by”.

Foto credits: Michel Bijland

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.