Legally-Travel: my American Dream

31.03.2016

My American Dream
Al zolang ik me kan herinneren wil ik graag naar New York. Volgens mij was ik een jaartje of 3 toen ik voor het eerst deze ingeving kreeg en inmiddels heb ik veel mooie reizen mogen maken maar nog geen reis naar Amerika, laat staan New York. Hoe tof is het dan ook dat my American dream komende zomer eindelijk uit gaat komen tijdens onze droomreis naar Amerika. Vandaag vast wat voorpret op onze reis.

Zoals gezegd wil ik al van jongs af aan heel graag naar Amerika en dan met name New York omdat daar het neusje van de zalm te zien is als het gaat om musicals op Broadway. Vroeger heb ik zelf ooit de ijdele droom gehad dat ik wellicht ooit op Broadway zou staan, maar ik vrees dat in het theater zitten voor mij het hoogst haalbare zal zijn.
Maar niet alleen ik heb een lang gekoesterde wens om naar New York te gaan, ook mijn vriend heeft al jaren de droom om naar New York te gaan. Hij wilde altijd het liefst dat een keertje doen met zijn vriendin en dat treft natuurlijk, die wil niets liever!

Maar omdat we alleen New York een beetje saai vinden voor onze grote reis van dit jaar, mijn vriend al meerdere malen de westkust van Amerika heeft bezocht en ik als Legally-Brunette heel graag een bezoekje wil brengen aan Harvard doen we gewoon een groot deel van de oost kust van Amerika!

Omdat we in de zomervakantie gaan en dus nog geruime tijd moeten wachten tot het zo ver is zijn we al wekelijks druk bezig met het plannen van onze reis. We hebben begin januari al de vluchten geboekt, van Amsterdam naar Boston, van Washington naar Orlando en van Miami weer terug naar Amsterdam. En nu zijn we bezig met het boeken van hotels in de door ons gekozen plaatsen.

Onze route
Zoals gezegd gaan we dus een deel van de oost kust van Amerika doen. Omdat het een giga groot gebied is, kun je maanden uittrekken om alles te zien. We hebben er voor gekozen de highlights te bekijken en af te sluiten in de zuiden om een beetje te relaxen.

Boston (2,5 dagen) – New York (6,5 dagen) – Washington (2 dagen) – Orlando (3 dagen) – Clearwater beach (3 dagen) – Fort Lauderdale (2 dagen) – The Keys (2 dagen) – Miami (4 dagen)

Boston
We beginnen onze trip in Boston, dit is route technisch namelijk de meest noordelijke stad die we willen bezoeken. Boston schijnt een onwijs gave stad te zijn en als ik mijn buurman mag geloven wil je er niet meer weg. Het leuke aan Boston is dat het een hele moderne stad is, met een hippe roodhall, maar waar juist ook heel veel historie is. Die historie kun je bekijken in de Freedom Trail, een wandeltocht langs alle belangrijke gebouwen en plekken in de strijd om de onafhankelijkheid van Amerika. Naast deze route wil ik heel graag naar het JFK museum (ik schreef mijn profielwerkstuk over hem) en zouden we graag met en boot de zee op willen gaan om walvissen te spotten, we schijnen namelijk in het seizoen te zitten, maar helaas kan ik hierover weinig ervaringen vinden online, dus mocht jij ervaring hebben, let me know!
Last but not least willen we als 2 juristen natuurlijk heel graag naar Harvard, de universiteit waar de film Legally Blonde natuurlijk ook nog eens is opgenomen. Het is mogelijk om daar een tour te krijgen door studenten, dus dat lijkt ons wel heel erg leuk om te doen!

New York
Na Boston gaan we met de bus of trein naar New York en ja do I need to say more? Natuurlijk staat een musical op Broadway op het programma, maar natuurlijk nog veel meer! Zo heb ik mijn vriend een helikopter vlucht cadeau gedaan voor zijn verjaardag, dus dat gaan we doen, ik wil graag hardlopen in Central Park, natuurlijk bezoeken we ground zero, bekijken we het vrijheidsbeeld, gaan we shoppen en gaan we uitkijken over de stad vanaf een hoog gebouw. Maar ook willen we het allemaal lekker relaxed doen, we hebben immers genoeg dagen om ook rustig rond te lopen.
Voor ons verblijf hebben we een heel mooi hotel geboekt op steenworp afstand van Times Square, heel tof!

Washington
Op de thee bij president Obama, het Capitool, The national Mall, Lincoln Memorial en ga zo maar door. Er is genoeg te zien in Washington. Gelukkig ligt alles vrij dicht bij elkaar in deze stad en heb ik van meerdere mensen begrepen dat 2 dagen ruim voldoende is om te vertoeven in deze stad. Best wel jammer eigenlijk want het hotel dat ik onlangs vond en wat om nog geen 5 minuten lopen van het witte huis ligt, is echt super mooi!

Orlando
Van Washington vliegen we naar Orlando, Florida. Natuurlijk staat Florida bekent om de pretparken, maar ook schijnt het grote outlet shopping center van Amerika er te zitten. Maar naast shoppen gaan we daar natuurlijk ook wel naar een paar parken, althans 2, dat is de bedoeling. Nu vind ik Disney heel erg tof, maar stiekem vind ik het toch altijd een beetje kinderachtig als 2 volwassenen samen naar Disney gaan. Ook Universal staat op ons lijstje, maar welke het precies worden gaan we nog even uitzoeken.

Clearwater beach, Fort Lauderdale, The Keys & Miami
Het laatste deel van onze vakantie zal in het teken staan van ontspannen en lekker aan het strand liggen. Omdat we hebben gehoord dat de kust zowel aan de oost als de west kust in Florida heel mooi en verschillend is en aangezien de reistijden niet super lang zijn, hebben we er voor gekozen meerdere plaatsen te gaan bezoeken. Beide zijn we niet zo goed in niets doen, dus van de ene naar de andere plaats rijden eens in de paar dagen is voor ons een hele welkome afwisseling.

Over Clearwater beach en Fort Lauderdale heb ik me nog niet zo goed ingelezen, ik weet dat het twee plaatsen zijn aan de kust, maar wat er verder allemaal te doen is zou ik eerlijk gezegd niet eens weten. The Keys daarin tegen, daar heb ik een duidelijk beeld van! Niet alleen door de aflevering van 3 op reis, maar ook de serie Bloodline is hier opgenomen. We hebben hier nog geen hotel geboekt en dat is stiekem wel een beetje mijn schuld, ik heb namelijk in mijn hoofd om hier een heel romantisch hotel te boeken en laten die paar hotels die hier aan voldoen nu net een behoorlijk beetje boven ons budget zitten……

Net als bij de Keys heb ik ook een duidelijk beeld van Miami en dat komt natuurlijk met name door de beelden die ik op TV heb gezien. Hardlopen over de boulevard zie ik al helemaal voor me en hoewel mijn billen niet kunnen tippen aan de latino billen op het strand van Miami, kijk ik er toch ook heel erg naar uit om hier lekke rop het strand te liggen en rond te lopen. Daarnaast gaan we vanuit Miami ook zeker een bezoekje brengen aan de Everglades.

Heb jij nog tips?
Nu is mijn vraag aan jullie, zijn jullie in een van deze steden geweest en zijn er nog dingen die we echt niet mogen missen? Van restaurants tot hotspots, activiteiten, musea en ga zo maar door, we horen het graag!

Tags: ,
Categorie: Amerika, Legally-Travel
Vorige post Volgende post

15 reacties

Wat tof! Zo’n reis staat ook hoog op m’n lijstje om ooit nog een keer te gaan doen! Hopelijk tref ik een man die ook zo’n droom heeft 😉

• Reageer Forever38.com (Vera) 31.03.2016

Wow, dat klinkt als een geweldige reis. Nu al ! Ik hoop dat je gezondheid tegen die tijd helemaal goed is. En voor nu lijkt het me ook een geweldige afleiding, voor als je pijn hebt. Veel voorplezier gewenst !

ooooh New York! Wij zijn daar een aantal jaar geleden geweest en nu wil ik nog meer terug!! Het was zooooooo gaaf!

Jaaa zo tof dat jullie deze reis gaan maken! New York is fantastisch. Daar ben ik een paar jaar geleden 10 dagen geweest.

Verder ken ik de oostkust niet heel goed, dus daar kan ik je geen tips over geven maar het wordt sowieso fantastisch, het is een heerlijk land dus dat komt helemaal goed!

Zo’n reis is een geweldig vooruitzicht. Tips Florida: CoconutGrove, Key West (huis/museum van Hemingway), Nature conservatory, Palm Beach (niet alleen rich & famous, shopping etc maar ook veel parken en musea) etc. Als jullie een auto huren zou ik ook naar Pinecraft (Sarasota) gaan. Pinecraft is voor iedereen die houdt van een simple life en waar de Amish community leeft te samen met de mensen die niet tot de ‘Amish’. Heel veel goede restaurants met basic ingredienten . En ik weet niet in welke periode jullie gaan, maar wat ook bijzonder is om mee te maken: de schildpadden die ’s nachts aan strand komen om hun eitjes te begraven.

Ahw, wat ontzettend tof dat jullie deze trip gaan maken van de zomer! Ik heb zelf heel veel tips voor New York, maar nog meer voor Miami (daar heb ik 4 maanden gewoond). Voor de tips van New York kan je even op mijn blog kijken en voor de tips van Miami moet je me anders even een berichtje sturen 😉

Wat supervet! Ik ga zeer zeer waarschijnlijk voor mijn werk naar New York eind augustus dus ik heb er weer zin in! Ik ben vorig jaar naar New York en Boston geweest en dat was fantastisch! Voor New York zijn er genoeg toeristische dingen te doen, maar als je naar een musical gaat, koop dan je tickets bij het TCKT kantoor in waterstreet en niet op times square, dat scheelt je superveel tijd! Er zit daar ook een heerlijk gezond restaurant met allerlei bowls in de buurt, weet alleen niet meer hoe het heette. Voor Boston heb ik nog wel wat tips. Je moet zeker even in de bieb van Harvard kijken, dat is net een Harry Potter zaal! En ga ’s avonds een keertje eten in Quicy Market, superveel leuke eettentjes. En als je de Freedom Trail loopt, maak dan ook even een stop bij Mike’s Pastry en proef de populaire Boston cannoli’s. Heaven on earth! Ook nog een specialiteit is de Boston Creams die je in verschillende soorten kunt krijgen. Als je nog meer tips wilt, let me know 😉

Wauw wat een super toffe reis gaan jullie maken deze zomer! Ik word er zelfs een beetje jaloers op! Zelf ben ik nog nooit in Amerika geweest, maar wil graag nog eens naar New York. Mijn vriend heeft al het idee geopperd om dan ook maar meteen daar wat rond te reizen, als je er dan toch bent, haha! Maar eerst deze zomer naar Tenerife. Enne Disney blijft cool, hoe oud je ook bent 😉 Veel plezier met de voorpret en ik kijk uit naar je mooie verhalen en posts van jullie reis! Xxx

Leuk zeg! Ik hoop dat je gezondheid tegen die tijd zo is opgeknapt dat je daar lekker kan genieten en eten 🙂

Super vet, Stacey!! Wordt helemaal enthousiast van jullie plannen 🙂 Trouwens, Disney kan altijd! Hoe oud je ook bent 😉

OMG, wat een droomreis ! Kijk nu al uit naar alles foto’s en verhalen.

Klinkt als een droomreis! Echt gaaf, wauw. Ik heb deze zomer in New York mogen doorbrengen, en gezien jouw havermout creaties.. GA NAAR OATMEALS. Fantástisch klein restaurantje/barretje in Greenwich Village, waar je zeg maar een soort “swirl systeem hebt”. Je kiest een grootte van je havermout en dan mag je álle toppings kiezen die je maar kan bedenken. Echt fantastisch en echt iets voor jou haha. Ik kijk uit naar de posts over je reis en heel veel plezier alvast <3

Liefs!

Ik ben zelf Amerika fan, ik zou als ik jou was een paar dagen langer Orlando doen, er is daar zoveel te doen. Disney en Universal (2 parken) zijn allebei superleuk, maar ook de waterparken zijn erg leuk, en dan de shoppingmails!!! Eten vind ik het lekkerst bij Denny’s.
    Ik ben er zelf al meerdere keren geweest, volgend jaar maak ik weer een rondreis door Californié.
    Veel plezier met de voorbereidingen, als je vragen hebt kan je me mailen.

Hi Stacey!

Ikzelf ben al een paar jaar op rij naar Florida geweest. Hier wat tips:
    Orlando:
    Disney is inderdaad erg kinderachtig, maar vooral ontzettend druk. Wij zijn 1 dag erheen geweest met Fast Passes en hebben door de drukte maar 4 attracties kunnen doen (waaronder 3 doordat we Fast Passes hadden). Er stond bijvoorbeeld voor een simpel spookhuis al !!1,5 uur!! wachttijd.
    Universal Studios daarentegen is echt vet! Het is onderverdeeld in 2 parken: Islands of adventure (de naam zegt het al, erg avontuurlijk met veel gave achtbanen, moet je wel van houden) en Universal Studios zelf, dit is ook een enorm mooi park. Vooral erg gaaf aan deze 2 parken: de Harry Potter stukjes, deze zijn zo mooi nagemaakt. Het is wel echt aan te raden hier 2 dagen heen te gaan.

Clearwater beach:
    Dit is (zeker na Orlando) een rustig plekje om bij te komen. Het is niet super spannend, er valt niet veel te beleven, maar het is lekker om daar op het strand te kunnen liggen.

Miami:
    Is gaaf om een keer gezien te hebben, de beelden die je er van hebt kloppen ook zeker wel 😉
    De Everglades zijn ook zeker een bezoekje waard! Ga daar vooral een tour maken met een air boat!

Heel veel plezier met de voorbereidingen.

Wat een super mega vette leuke reis gaat dat worden! Ik ben zelf ook 2 keer in Amerika geweest en het is zo ontzettend leuk! Waarschijnlijk zomer 2017 San Francisco, spannend!
    Enkele tips voor New York
    – Bryant Park is echt super leuk om ’s avonds te eten of te ontbijten. ’s avonds is het in de zomer soms ook een buiten bioscoop
    – met de ferry naar staten Island en het monument bekijken, erg indrukwekkend en leuk om vanaf de boot New York te zien. Volgens mij is het gratis/goedkoop
    – New York public library, echt super mooi van binnen!
    – Central Station en daartegenover ontbijten, weet niet meer precies hoe het heet, maar met rode luifeltjes buiten tegenover de hoofdingang van het station

Heel veel plezier alvast!

• Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.