Legally-Fit & Food met: Carolina

20.04.2016

HealthyFest_Foodie-ness_2016

Vandaag in de rubriek Fit & Food met: Carolina die ook wel bekend is onder de naam Foodie-Ness. Na haar eigen weg voor een fit en gezond leven inspireert ze nu dagelijks haar lezers middels haar blog. Van cardio tot krachttraining ze is giga sportief en gek op gezonde recepten en soms stiekem ook heus wel een stuk pizza. Lees mee met de inspirerende Fit & Food met: Carolina.  
Introductie:

Mijn naam is Carolina (26) en ik woon samen met mijn hubby in het centrum van Amsterdam. Sinds kort heb ik mijn baan als Project Manager bij HP opgezegd om mij fulltime te richten op mijn blog, Foodie-ness. 1,5 jaar geleden heb ik Foodie-ness opgericht, nadat ik zelf 13kg ben afgevallen en graag mijn ervaringen wilde bundelen op 1 platform om andere meiden te motiveren ook hun body goals te realiseren. Op www.foodie-ness.com laat ik je zien hoe een gezonde maaltijd ook echt lekker kan zijn. Hoe je een vervelende workout leuk maakt. En deel ik (ook via Instagram & Facebook) tips en tricks om in het dagelijkse leven een healthy lifestyle te vinden die bij jou past – en hoe deze aan te houden!

IMG_2648-1346x894
1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Ik ben afgestapt van het 5-6 keer per week sporten en sport momenteel 4 keer per week. Daarvan doe ik 2 krachttrainingen en 2 cardio sessies. Ik train op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag of zaterdag – afhankelijk van mijn sociale activiteiten in het weekend.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Ik vind het erg leuk om circuit trainingen te doen of HIIT buiten in het park. Ik hou van het explosieve, waarbij je hartslag continue van “0 naar 100” gaat!

DSC_0445-1346x894
3. Hoelang sport je al?
Pas 4 jaar geleden ben ik gestart met consequent sporten. Daarvoor heb ik altijd wedstrijden gedanst met streetdance en gestopt toen ik op de Universiteit zat. Er is dus een periode geweest dat ik helemaal niets deed aan beweging!

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Toffe sneakers, een gekke legging en een rustige top waar m’n sport bh bij matcht! De tops draag ik graag los en luchtig, maar om de benen vind ik een stretchy legging erg prettig.

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Spinning is niet echt een sport, maar dat is de enige les in mijn sportschool die ik nooit meer zal bijwonen!

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
In de zomer! Voor mijn werk zit ik voornamelijk binnen en/of achter een computer. Je kan mij niet blijer krijgen als ik voor of na zo’n lange dag lekker een frisse neus kan halen buiten en wat vitamine D kan opnemen tijdens een run in het park. Zomers briesje erbij en een goeie playlist, heerlijk J

DSC_0176-1024x680
7. Cardio of Kracht training?
Kracht

8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Dat ik vroeger op de basisschool de prijs had gewonnen voor “sportvrouw van het jaar” en toen ik samen met mijn danspartner met de nr. 1 beker naar huis ging.

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Gelukkig vind ik het gevoel van niet sporten erger dan het gevoel dat je hebt als je jezelf naar de sportschool sleept. Daarnaast ben ik ooit zo veel zwaarder geweest.. ik wil dat nooit meer laten gebeuren. Zowel mijn body als mind is nu een stuk gelukkiger en die inner-power zorgt ervoor dat ik er elke week sta!

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
In mijn dromen doe ik met een strak gezicht 15 pull-ups! Nu ben ik de persoon die kijkt naar de mensen die dat wel kunnen ha ha

AH_Foodieness6-1346x947
11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Elke dag weer vind ik het een leuke uitdaging om mijn healthy meals lekker te maken! Ik ben onwijs dol op eten (lees: veel eten!) en besteed er dus ook best wat aandacht aan om er elke dag een feestje van te maken. Ik probeer vooral rondom mijn trainingen goed op te letten of ik de juiste voedingsmiddelen binnen krijg, daarnaast ben ik iets losser. Ik weeg niet elke gram voer en tel ook mijn calorieen niet meer.

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Ik ben DOL op mijn bananen walnoten cake! En pindakaas energy boosting ballen! Ik ben een zoetekauw en deze recepten zijn voor mij de ultieme snacks J

Facetune-96-1346x897
13. Wat is jouw guilty pleasure?
Pizzaaaaaaa! Van jongs af aan ben ik al een liefhebber van pizza en dit is er nooit minder op geworden. Je kunt mij er voor wakker maken!

14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen? [Het liefst met foto’s]
Ontbijt: havermout, banaan, beetje magere kwark als topping met honing en kaneelpoeder.
Tussendoor: Whey shake.
Lunch: Zeker 150 gram groenten met kip, een gekookt ei’tje en drie volkoren crackers met cottage cheese.
Tussendoor: 2 rijstwafels met pindakaas.
Diner: Weer veel groenten, een pangasius fillet, zoete aardappel frietjes en een eetlepel cottage cheese.
Tussendoor: altijd magere kwark met wat noten.

DSC_06951-1346x894
15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
1. Stel doelen en knip deze op in “sub-doelen”. Als er een doel is, is er meestal ook een plan en ieder mens wordt gelukkig van het realiseren van een doel. Door het maken van sub-doelen maak je het makkelijker voor jezelf en lijkt het allemaal niet onmogelijk. Zo ben ik bijvoorbeeld zelf in 2 fases 13kg afgevallen.
2. Focus op jezelf! Het heeft mij jarenlang veel te veel energie gekost om mezelf te vergelijken met anderen en daar dan moedeloos, verdrietig en onzeker van te worden. Richt je op je eigen progressie en krachten, je zult toch nooit precies zoals je buurvrouw eruit kunnen zien – en dat is eigenlijk juist geweldig!
3. Het is ok om off-day’s te hebben. Die hebben we allemaal! Vallen en opstaan hoort erbij en laat het je er niet van weerhouden om je doelen te halen als het even een dag tegenzit. Gewoon doorgaan en you’ll get there!

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

2 reacties

  • Reageer Roos 20.04.2016

    Altijd zo leuk om te lezen deze categorie!

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.