Legally-Fit & Food met: Suzanne

13.04.2016

Fit & Food met: Suzanne
Vandaag in de rubriek Fit & Food met; Suzanne. Suzanne is dagelijks bezig met sporten en gezonde voeding middels haar studie en geeft zelf ook bootcamp lessen. Van Cardio tot kracht training, BBG van Kayla, fietsen en hardlopen Suzanne maakt er haar ideale combinatie van, lees er vandaag alles over. 
Introductie:

Hi, ik ben Suzanne, een 27-jarige sportieveling uit een dorp vlakbij Groningen. Ik volg de studie Sport, Gezondheid en Management aan de Hanzehogeschool in Groningen en naast dat ik een diploma als Fitnesstrainer heb, volg ik nog een studie tot Personal Trainer. In de weekenden werk ik in een pizzeria en geef ik 1 a 2 uur per week bootcamp.

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Elke week is eigenlijk anders, maar gemiddeld doe ik zo’n 3 tot 4 keer per week aan krachttraining in de vorm van circuittrainingen en zo’n 2 tot 3 keer cardio. Deze cardio bestaat voornamelijk uit wandelen buiten of op de loopband en een High Intensity Interval Training op de loopband. Ook zit ik tegenwoordig zo’n 1 keer per week op de racefiets en maak ik behoorlijk wat kilometers. Ik kan dan ook niet wachten op het mooie weer.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Ik hou van actieve sporten en het liefst ook een sport waarbij ik constant in beweging ben. Daarom vind ik de trainingen uit de Bikini Body Guide van Kayla Itsines ook zo fijn. 28 minuten lang knallen. Een stuk lopen of fietsen vind ik ook erg fijn om even mijn hoofd leeg te maken en wat van de wereld te kunnen zien.

Downloads6
3. Hoelang sport je al?
Als klein meisje heb ik altijd wel aan verschillende sporten gedaan zoals volleybal, trampolinespringen en paardrijden. Dit deed ik zo’n 1 a 2 keer in de week. Het echt fanatiek sporten is van de laatste twee jaar, ik ben toen begonnen met hardlopen, ik heb een tijdje aan Crossfit gedaan en uit eindelijk beland bij de circuittrainingen.

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Als ik heel eerlijk ben heb ik het liefst zo weinig mogelijk aan. Ik draag meestal een kort strak broekje en een sport bh, dat is ook het voordeel van thuis kunnen sporten. In de gym het liefst een losse muscle tee over mijn sport bh met een leuke tight. Ik moet wel stiekem zeggen dat ik ook gewoon in mijn sportkleding de deur uit kan zonder dat ik ga sporten, hier leef ik in!

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Teamsporten. Ik heb daar helemaal niets mee. Ze vonden het vroeger ook niet leuk om met mij te spelen in een team. Hadden we verloren maar ik had goed gespeeld dan was ik blij, hadden we gewonnen maar ik bakte er niets van dan was ik chagrijnig. Nee ik heb teamsporten nooit echt begrepen. Ik sport dan ook echt voor mijzelf, ik daag het liefst mijzelf uit, met anderen heb ik niet zo veel te doen. Hah, dat klinkt misschien best egoïstisch, maar dat ben ik niet hoor. Ik heb gewoon niet zo veel met sporten in een team. Ik wil vooral mijzelf blijven uitdagen.

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Het heeft beide z’n charmes. In de winter vind ik sporten echt heerlijk. Jezelf lekker opladen met je workouts en daarna voldaan op de bank onder een dekentje wegkruipen. In de zomer kan ik genieten van sporten in de vroege ochtenduren en dan het liefst ook buiten.

Downloads6
7. Cardio of Kracht training?
Eigenlijk heb ik het liefst een combinatie van beide, ik ben snel uitgekeken op iets en ik wissel ook graag af. Er moet ook een beetje uitdaging in zitten, dus een paar uur buiten op de fiets kan ik echt wel waarderen, maar ik vind met gewichten gooien ook gewoon heel leuk. Als ik weer een beetje kracht in mijn lijf heb wil ik Crossfit weer eens proberen. Kijken wat ik bijvoorbeeld weg kan drukken en kan dead liften.

8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?

Ik ben trots op waar ik nu sta, wat ik heb bereikt als het gaat om mijn lichamelijke gezondheid. Ik heb het niet altijd even makkelijk gehad en door een burn-out kon ik op een gegeven moment lichamelijk niet veel hebben. Ik ben nog niet eerder zo fit, sterk en zelfverzekerd geweest als dat ik nu ben en ik ben trots op mijzelf dat ik dit al heb bereikt. Al ben ik er nog niet!

9.Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Ik weet hoe het is om niet te kunnen sporten doordat je lichaam blokkeert en weet hoe belangrijk bewegen is voor je gezondheid. Hierdoor zal ik altijd blijven sporten. Ook zorgt sporten ervoor dat ik soms mijn hoofd even leeg kan maken. Ik heb daarom niet echt motivatie nodig om te blijven sporten, wel om soms er mee te beginnen, dat heb ik gewoon echt geen zin. Maar ik ben altijd weer blij als ik het heb gedaan. Het geeft zo’n goed gevoel. Gelukkig heb ik dankzij Instagram ook veel lieve sportieve meiden om mij heen die mij aanmoedigen wanneer ik dat even nodig ben. Ik ben dan ook erg dankbaar voor Instagram en de verschillende vriendschappen die daardoor zijn ontstaan.

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Zoals ik al aan gaf vind ik het vooral heel leuk om mijzelf uit te dagen. Zo heb ik nu mijzelf als doel opgelegd dat ik eind dit jaar goede push-ups en chin-ups wil kunnen. Ook wil ik straks weer Crossfitten en mijzelf blijven uitdagen. Kijken hoe veel ik kan squatten bijvoorbeeld. Ook zou ik wel graag een keer een leuke tourtocht willen fietsen, de Amstel Gold Race bijvoorbeeld of Rotterdam – Parijs.

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Goed! Het is allemaal niet zo moeilijk als dat sommigen soms denken. Daarbij vindt de 1 iets anders gezond dan de ander. Ik vind het vooral heel belangrijk dat je gevarieerd eet en een balans vindt in wat je eet. Dat betekent dat ook ik mijzelf wel eens verwen met wat lekkers. Ik werk immers in een pizzeria en heb een zwak voor Italiaans chocoladeijs met slagroom en een pizza op z’n tijd gaat er ook zeker wel in.

Downloads4
12. Wat is jouw favoriete healthy recept?

Ik ben sinds kort helemaal verzot op wentelteefjes.

Wat heb je nodig:
2 volkoren boterhammen
1 ei (L)
Kaneel
1 banaan
aardbeien
agave siroop

Hoe maak je ze?

  1. Meng de eieren met het melk de kaneel goed door elkaar.
  2. Verwarm een pan op middelmatig vuur en verhit hierin de olie, zelf gebruik ik tegenwoordig cooking spray. Ideaal als je het mij vraagt!
  3. Dip het brood aan beide kanten door het mengsel
  4. Bak het brood zo’n 2 tot 3 minuten per kant bruin in de pan.
  5. Serveer de wentelteefjes met de banaan, aardbeien en agavesiroop.

13. Wat is jouw guilty pleasure?

Italiaans chocolade ijs met slagroom. Een Italiaanse Pizza (met extra dunne bodem) tomatensaus, mozzarella, knoflook en pikant. Het liefst met nog een plankje Parma ham.

14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?
Ontbijt: Wentelteefjes
Tussendoor: 2 crackers met avocado
Lunch: Twee volkoren boterhammen met humus, kaas, tomaat, ruccola en rode biet.
Tussendoor: Yoghurt met abrikozen
Diner: Tonijnsalade

Na het avondeten eet ik meestal niet tenzij ik heb gesport, dan wil ik nog wel eens een hard gekookt ei nemen of een bakje yoghurt.

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
DRINK GENOEG WATER! Nog steeds zien veel mensen niet in waarom het drinken van water zo belangrijk is. Het is voor zo veel dingen goed en zeker als je ook veel sport helpt het je afvalstoffen af te voeren en beter te herstellen. Water drinken is zo belangrijk. Plus, doe wat jij leuk vindt en wat werkt voor jou. Ik ben geen sportschooltype, ik train het liefst helemaal alleen en heel actief. Wat voor een ander werkt hoeft voor jou niet te werken. Zoek naar je eigen balans.

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

3 reacties

  • Reageer vandaalenzo 13.04.2016

    Leuk om te lezen. Nooit eerder van haar gehoord.

  • Reageer Gwen 14.04.2016

    Wat leuk om te lezen! Ik ben heel benieuwd naar het merk van de legging die Suzanne aan heeft op de foto’s, die vind ik heel tof!

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.