Legally-Fit: Starten met Personal Body Plan

26.04.2016

Personal Body Plan

De beste versie van jezelf worden, wie wil dat nu niet? Al een paar jaar volg ik middels Facebook Personal Body PlanFb. Dagelijks zie ik in mijn timeline de meest motiverende en mooie transformaties voorbij komen en begint het toch altijd een beetje bij mij een beetje te kriebelen. Een paar weken geleden hakte ik de knoop door, ik laat het niet bij kriebelen, ik wil de beste versie van mezelf worden en ga dan ook starten met Personal Body Plan. Ik kan niet wachten om van start te mogen gaan op 2 mei!

Wat is Personal Body Plan?
Voor de mensen die Personal Body Plan, ook wel bekend als PBP niet kennen zal ik even in het kort uitleggen wat dit betekent. Personal Body Plan is geen dieet of boekje met oefeningen die je moet doen. Het is een plan dat is aangepast op jou en jouw doelen. Het is de bedoeling dat je langzaam aan je leefstijl gaat veranderen, niet voor even maar voor altijd. Dat doe je door te leren wat goed is voor jou, voor je lichaam en waar jij je prettig bij voelt. Dat gaat natuurlijk met kleine stapjes en met up’s en down’s en voor die momenten heb je ook een persoonlijke coach die je hierbij kan helpen. Middels een App die hier speciaal voor ontworpen is kun je, je progressie bijhouden, de macro’s in je voeding tracken en zien welke trainingen je moet doen.

Maar waarom ga ik dit nu eigenlijk doen?
Ik hoef niet af te vallen en ik wil geen spierbundel worden. Wat ik wel graag wil is beter de verhoudingen tussen de verschillende macro’s (koolhydraten, eiwitten, vetten etc) leren balanceren in mijn voeding. Momenteel doe ik maar wat om heel eerlijk te zeggen, ik eet veel groente en fruit, probeer zo gevarieerd mogelijk te eten en probeer van alles wat binnen te krijgen, maar hou hierbij geen getallen en aantallen van bij. Ik geloof echter dat met een nog beter gebalanceerd dieet mijn trainingsresultaten nog beter zichtbaar zullen zijn en ik ook sneller progressie zal maken. Wat ik daarbij heel fijn en geruststellend vind is dat je eigenlijk zelf mag en kan bepalen wat je eet zolang dit maar binnen je macro’s past. Dit laatste is voor mij heel belangrijk nu ik met mijn buik vaak problemen heb met eten. Hierdoor is het voor mij dan ook niet mogelijk me te houden aan vooraf vastgestelde menu’s.

Naast het kopje voeding is krachttraining ook een belangrijk onderdeel en grote reden waarom ik deze uitdaging aan ga met mezelf. Momenteel ben ik vooral een cardio junkie die het liefst iedere dag op de loopband staat of op een andere manier met cardio bezig is. De reden dat ik gek ben op cardio is omdat ik aan mijn lichaam direct merk dat ik echt intensief heb gesport, ik heb een lekker rood hoofd, ben buiten adem en mijn hartslag is lekker hoog. Tot op heden was dat voor de mij de maatstaf om te zien of ik goed had gesport of niet. De laatste jaren heb ik wel steeds meer interesse gekregen in krachttraining en dook ik al steeds vaker even het krachthonk in, maar echt overtuigd was ik nog niet. Reden hiervoor was dat ik totaal geen idee had van wat ik moest doen en waar het goed voor was, daarbij had ik ook geen stok achter de deur om het daadwerkelijk te gaan doen. Die stok is er nu en ook word ik, net als alle andere PBP deelnemers, voorzien van een trainingsschema die je kunt openen in je App van PBP. In de App kun je zien welke oefeningen je moet doen, hoe vaak en tevens staan er bij alle oefeningen filmpjes die je laten zien hoe je deze uit moet voeren. Met name dat laatste vind ik een grote pre nu ik vaak geen idee heb wat ik met een bepaald apparaat moet doen als ik hem zie en dan voor de zekerheid maar niet op een apparaat stap uit angst dat ik het helemaal verkeerd doe.

Iets waar ik erg slecht in ben, als zeg ik het zelf, is herstellen. Als ik iets leuk vind dan doe ik het, het liefst de hele dag en zo veel en zo vaak mogelijk. Echter wordt juist ook een grote nadruk gelegd op herstellen en het belang hiervan en dat is voor mij een goed focus punt waar ik nog een hoop te leren heb.

Mijn doel
Wat ik uiteindelijk wil bereiken is dat ik doormiddel van krachttraining en de juiste voeding meer spiermassa opbouwen in mijn lichaam, waardoor ik strakker word (of droger zoals de diehard krachttraining term is geloof ik) en een lager vetpercentage heb. Ik hoef geen enorme spierbundel te worden, maar geloof wel dat het belangrijk is om meer focus te leggen op krachttraining, al is het alleen maar omdat dit mijn hardloopprestaties uiteindelijk ook ten goede zullen komen. Door strakker te worden hoop ik ook, eindelijk, wat zelfverzekerder voor de spiegel te staan

Wanneer begin ik?
Eigenlijk kan ik niet wachten, maar op maandag 2 mei mag ik dan eindelijk van start gaan.  Uiteraard ga ik jullie vertellen hoe mij dit verloopt, wat ik ervan vind en hoe ik het ervaar. Je kunt natuurlijk ook zelf je aanmelden voor de groep van 2 mei tot en met woensdag 27 april 23:59  via de website van Personal Body Plan.

Tags: ,
Categorie: #Legallyfit, Health, Legally-Fit, Sportschool, Workout
Vorige post Volgende post

12 reacties

  • Reageer Manon 26.04.2016

    Leuk, heel veel succes! Ik ben zelf ook onlangs meer krachttraining gaan doen. Het is even wennen, maar daarna echt fijn om te combineren met hardlopen en yoga.

    • Reageer Stacey 26.04.2016

      Ik ben heel benieuwd Manon maar als het jou goed bevalt zal het vast goed komen!

  • Reageer Madebyuna 26.04.2016

    Heel gaaf dat je hiermee begint! Vind het persoonlijk wel een snel dat je hier nu mee begint, aangezien je nog niet helemaal hersteld bent en ik hoop dat het niet je gezondheid verslechterd. Maar als het voor jou goed voelt zeker doen!

    • Reageer Stacey 26.04.2016

      Lief dat je er aan denkt, maar voor mij komt het nu juist op het ideale moment! Komt vast goed en ik beloof goed naar mijn lichaam te luisteren. Thanxs voor je lieve reactie.

  • Reageer kylie 26.04.2016

    Wat een uitdaging! Heel veel succes, ik ben benieuwd naar het verloop ervan !

    • Reageer Stacey 26.04.2016

      Dank je wel Kylie, ik ga je middels de blog op de hoogte houden!

  • Reageer M. 26.04.2016

    Klinkt als een heel interessante uitdaging. Ben je niet bang dat het je een beetje ‘teveel’ wordt, aangezien je inderdaad nog herstellende bent? 🙂 Je lijkt me iemand die heel perfectionistisch en gedreven is en altijd veel hooi op je vork neemt. Maar ik kan mis zijn natuurlijk.

    Ik vind het jammer te lezen dat je zo onzeker bent over jezelf, want ik vind dat je er echt super uitziet. Ik denk dat ik mezelf bijna zou moeten uithongeren om in een maatje 32 – net als jou – te passen (ben heel gelukkig met maatje 36 en zeker niet de ambitie om 32 te passen). Ik hoop gewoon dat je geen vertekend zelfbeeld hebt, want je ziet er gewoon echt oprecht goed uit!!

    Ik bedoel dit berichtje zeker niet slecht, eerder bezorgd.

    Veel succes alleszins!

    • Reageer Stacey 26.04.2016

      Dank je wel voor je lieve reactie, dat waardeer ik echt! Ik ga goed naar mijn lichaam luisteren en zet het hardlopen even op een iets lager pitje bijvoorbeeld. Komt goed, maar trek me vooral aan mn haren als ik weer te veel doe hoor!

  • Reageer Anne 26.04.2016

    Wauw, respect dat je dat gaat doen! Hardlopen, golf, yoga, thuisoefeningen, wielrennen (?!) en dan ook nog krachttraining: allemaal leuk! Het is dat ik geen tijd heb om dag aangenaam te doen, anders ging ik mee!

    • Reageer Stacey 26.04.2016

      Hi Anne, no worries de thuisoefeningen vervallen natuurlijk door PBP, wielrennen doe ik niet (bij gebrek aan een fiets ) en hardlopen en yoga komen op een lager pitje. Anders houdt geen mens het vol hahaha, ook ik niet!

  • Reageer Lis 26.04.2016

    PBP lijkt me ook super! Pas je wel goed op jezelf en je gezondheid? Good luck!

    • Reageer Stacey 26.04.2016

      Hi lis, dank je wel voor je lieve reactie, ik ga goed naar mijn lichaam luisteren! Bedankt voor je zorgen.

    Laat een reactie achter