Legally-Fit & Food met: Lindsey

11.05.2016

Fit & Food met: Lindsey
Ze liep in april nog de marathon van Parijs, wist de marathon van Rotterdam onder de 4 uur te volbrengen en sport het liefst iedere dag van de week. Vandaag in de rubriek Fit & Food met: Lindsey. Ze wisselt tussen hardlopen, yoga en crossfit, maar houdt ook van lekker eten. Lees vandaag alles over haar in Fit & Food met: Lindsey.

Downloads13
Lindsey in een paar woorden:
Lindsey – 28 – Rotterdam – Marathons – Crossfit – Yoga – Project Manager Frisse Bikken – wijnliefhebber – positive mindset will get you anywhere – Dailylin.nl

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Het liefst sport ik 5 tot 7 keer per week; de ene week gaat me dat makkelijk af; andere weken ben ik te druk met werk en ben ik blij als ik de drie keer redt. Maar minder dan dat wordt het bijna nooit. Ik houd van afwisseling in de sporten die ik doe. Meestal ben ik aan het trainen voor een hardloopwedstrijd en het liefst wissel ik dit af met Crossfit en yoga. Crossfit omdat ik echt merk dat mijn lijf sterker wordt en yoga voor de soms broodnodige rust in mijn hoofd.

Downloads14
2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?

Moet ik kiezen? Afwisseling is wat voor mij sporten zo leuk maakt. Maar als ik echt moest kiezen zou ik toch voor hardlopen gaan, dat geeft het meeste gevoel van vrijheid en van PR’s lopen krijg ik nooit genoeg. Je kunt overal ter wereld hardlopen en hebt slechts een paar schoenen nodig.

3. Hoelang sport je al?
Een jaar of 4/5. Ik haatte sport op de middelbare school, vooral team sport. Na jaren niets doen vond ik dat ik toch maar moest gaan bewegen; wel 4x begon ik met Evy start to run. Ik kwam telkens tot de laatste les en stopte er dan weer compleet mee. Toen ik met Bikram Yoga begon kreeg ik de sport vibe wel te pakken, hey dit vind ik leuk en ik voel me goed na de les. Toen ik na een half jaar yoga weer met hardlopen begon ging dat heel goed. Binnen 6 weken liep ik mijn eerste 10 kilometer onder het uur en een kleine 3 maanden later liep ik mijn eerste halve marathon. Ik ben nooit meer gestopt met rennen.

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?

Short shorts, lichtgewichtschoenen en een tof shirtje voor tijdens het rennen. Met Crossfit en Yoga heb ik vaak genoeg aan een broekje en fijne sportbh. Onderstaand broekje van adidas is mijn current favorite.

Downloads11

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Handbal, volleybal, dat soort sporten trekken me totaal niet.

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
In de zomer! Dan vind ik ’s ochtends vroeg hardlopen het allerfijnst en ga ik ook graag suppen op de Kralingse plas.

7. Cardio of Kracht training?
#Teamcardio, maar de combi werkt het beste.

Downloads12
8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?

In 2015 liep ik de marathon van Rotterdam in 3.58 en daar ben ik heel erg trots op. Ik heb redelijk getraind maar vooral tijdens het rennen echt alles gegeven, er zat geen seconde meer in.

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Meestal gaat dat eigenlijk vanzelf; sporten is voor mij net zo’n onderdeel van mijn dag als mijn tandenpoetsen. Na een marathon kan ik last hebben van een kleine motivatiedip, maar daar krijg ik mezelf meestal snel uit door de sporten op te zoeken die ik het leukst vind of door nieuwe dingen uit te proberen.

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Een marathon onder de 3.35 lopen zodat ik mee mag doen aan de Boston marathon. Daarnaast heb ik pas de marathon van Parijs gelopen; dit was zo gaaf dat ik wel meer marathons in het buitenland wil gaan lopen.

Downloads9
11. Gezond eten, hoe doe jij dat?

Daar zou ik nog iets meer mijn best voor mogen doen; doordeweeks ben ik vaak gehaast en heb ik niet altijd tijd om te preppen. Ik lunch vaak met een salade van Sla om veel groentes en kiemen binnen te krijgen. Ik ontbijt met kwark en fruit en probeer ’s avonds kip/vis met groentes te eten. Maar ik ga ook heel vaak uit eten en geniet dan van een goed glas wijn (of twee, of drie).

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Eiwitomelet met zoete aardappel.

Downloads10
13. Wat is jouw guilty pleasure?

Ik geloof niet in guilty pleasures qua eten. Als je genoeg sport en over het algemeen gezond eet past een glas wijn, chocolade en whatever je lekker vindt in dat eetpatroon. No need to feel guilty about food!

14.  Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Have fun! Maak het vooral leuk voor jezelf; sleep jezelf niet naar de sportschool als je daar ongelukkig van wordt en focus je niet op zichtbare buikspieren. Probeer gezonde recepten uit die jou lekker lijken en beweeg omdat je daar energie van krijgt, niet omdat het moet. Check voor meer gezonde receptjes en work out tips mijn blog Dailylin.nl, Liefs!

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

1 reactie

  • Reageer vandaalenzo 11.05.2016

    Blijft een leuke rubriek om te lezen.

    Volgens mij ken ik haar van de GL2R challenge en is zij de burpee lover.

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.