Legally-Food: My week in food

13.05.2016

My weekly diary18
Benieuwd wat ik zoal eet op een dag of ben ik de enige die in de Grazia altijd gelijk door blader naar de rubriek met het voedingsdagboekje van een bekende Nederlander? Door mijn start met PBP hou ik nauwkeurig bij wat ik per dag eet en dus leek het me wel weer eens leuk om een eetdagboekje met jullie te delen in My week in Food.
Voordat ik mijn eetdagboekje deel, begin ik eerst even met een korte uitleg over mijn voeding in combinatie met Personal Body Plan. Hoewel het niet mijn doel is om af te vallen wil ik wel graag strakker worden en mijn spieren beter zichtbaar maken. Om je spieren beter zichtbaar te maken is het belangrijk om je vetpercentage te verlagen. Nu vind ik niet dat ik weinig eet in deze periode, maar verderop in mijn plan zal mijn inname wel een stukje hoger worden.

My weekly diary11
Maandag
Mijn eerste dag PBP en dus nog even wennen als het gaat om voeding.
Ontbijt: Havermout met koffie en thee
Tussendoor: 2 koppen verse munt thee met gember en een appel
Lunch: Optimel kwark appel kaneel, 1 peer, een theelepel whey proteïn crisps met 2 glazen water
Tussendoor: 1 boekweitrijstwafel met pindakaas, met een halve liter water
Avondeten: Kipfilet met rijstnoodles en roerbak groente, ik drink een glas water en later nog 3 koppen verse munt thee.
Na het eten ga ik snel richting bootcamp voor een les
Snack: een eiwitshake

My week in food
Dinsdag
Vandaag staat mijn eerste training op het programma, heb ik veel spierpijn en veel afspraken.
Ontbijt: Carrot cake havermout met een kop koffie
Tussendoor: een halve appel en een flesje water
Lunch: Salade met 2 glazen water
Ik doe tussen mijn afspraken door mijn eerste Personal Body Plan Training
Tussendoor: Een chocolade eiwitshake
Avondeten: Zoete aardappel frietjes met een Duitse biefstuk en broccoli
Snack: kwark met bevroren bosbessen en 1 theelepel whey crisps

My weekly diary13
Woensdag

Ontbijt:Havermout met wortel en een kop koffie, later nog 2 koppen thee
Lunch: Optimel kwark met appel en kaneel en een flesje water.
Tussendoor: beschuit met muisjes en een glas water als ik op kraamvisite ben
Ik ga richting Amsterdam per auto om een boksles te volgen
Tussendoor: Na de training drink ik in de auto een eiwitshake
Avondeten: pasta met doperwten mouse, gerookte kip en champignons. Het leek me een heerlijk recept maar smaakt me voor geen meter en ik eet de kip en champignons op maar laat als ik op de helft ben de rest staan. Jup, ook bij mij mislukt wel eens iets in de keuken.
Snack: 2 boekweit rijstwafels met pindakaas

My weekly diary14
Donderdag

Bevrijdingsdag en trainingsdag nummer 2!
Ontbijt: Havermout, een kop koffie en 2 glazen water
Na het schilderen van ons tuin huisje ga ik trainen
Lunch: kwark met bevroren fruit uit de blender en wat granola en whey protein crisps. Daarbij drink ik veel water.
Tussendoor: Een fruit smoothie met spinazie, ananas en kokos en 3 flesjes water van 0,33
Avondeten: Een taco met gehakt, guacamole en kaas
Snack: 2 boekweit wafels met kipfilet en 2 koppen thee

My weekly diary15
Vrijdag

Ontbijt: Havermout met koffie
Tussendoor: een peer, een flesje water en 2 koppen thee
Lunch: Een salade met kip
Tussendoor: thee glazen water en 2 rijstwafels met pindakaas
Avondeten: 3 pannenkoeken met appel, kaneel en wat honing. Ik drink een flesje water bij het eten en nog 1 in de auto.
Na het eten gaan we richting Alkmaar om de Alkmaar City Run by Night te gaan lopen.
Snack: een flesje sport drank na de finish, een flesje water en een glas prosecco om de finish te vieren

My weekly diary16
Zaterdag

Vandaag brengen we een dag door op het strand en sluiten we af met een BBQ in de tuin. Hoewel ik genieten heel belangrijk vind probeer ik toch ook wat balans te brengen door de dag heen.
Ontbijt: Havermout, koffie en verse jus
We fietsen in 20 minuten naar het strand
Lunch: Naar het strand heb ik ananas en aardbeien meegenomen, hetgeen we met zijn vieren opeten. Ik drink 2 flesjes water met citroen en gember
We fietsen terug naar huis in 20 minuten en doen dan boodschappen voor de bbg
Avondeten: 2 spiesjes met champignons, 2 stokjes kipsate, 2 stokjes garnalen, sla (zonder dressing), gegrilde courgette plakjes, 6 stukjes brood (waarvan 3 met kruidenboter), 3 theelepels satesaus en 2 glazen spa rood met bevroren blauwe bessen.

My weekly diary17
Zondag

Ontbijt: Havermout, een kop koffie en een glas water
Na het ontbijt ga ik trainen en hardlopen
Tussendoor: Ik drink na het trainen een flesje water en na het hardlopen een flesje water en een eiwitshake
Lunch: Kwark met granola, aardbeien en ananas
Avondeten: We eten bij mijn schoonouders asperges met eiersalade en ham.
Snack: Een heerlijk toetje bij mijn schoonouders, aardbeien met een bolletje ijs en slagroom

Tags:
Categorie: Food, Legally-Food
Vorige post Volgende post

3 reacties

  • Reageer Evi 13.05.2016

    Leuk om weer mee te lezen!
    Waar haal je die whey protein crisps? Dat lijkt me erg lekker!

    • Reageer Stacey 13.05.2016

      Hi Evi, die heb ik bij de Body & fit shop besteld. Het zijn kleine knapperige bolletjes, lekker voor bij de havermout of yoghurt!

  • Reageer Amanda 18.05.2016

    het klinkt allemaal heerlijk! Leuk om te lezen! Ben een beetje inspiratieloos de laatste tijd qua eten 🙂

  • Laat een reactie achter

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.