Legally-Fit: Personal Body Plan update #2

25.06.2016

Personal Body Plan update
Afgelopen week stond ik weer klaar in mijn bikini om foto’s te maken en liep ik met een notitieboekje, pen en een meetlint door het huis. Het maandelijkse meet en weet moment was weer aangekomen en dat betekent dat ik inmiddels al weer aan het einde ben van mijn tweede maand Personal Body Plan. Hoe het verloopt en dat niet alles om (foam)rolletjes verloopt lees je vandaag.
Vorige maand schreef ik al een update over mijn belevenissen met Personal Body Plan. Deze maand is het tijd voor een nieuwe update!

Balans op mijn bord
De eerste maand stond naast het trainen voor mij in het teken van heeeeeeeeeeel veel eiwitten eten, veel meer dan ik gewend was. Ik merkte al snel dat ik een beetje obsessed werd met wat ik at, ik was alleen maar aan het kijken of ik wel aan al die eiwitten kwam per dag. Nu vind ik het al niet zo fijn om zo gigantisch obsessed met eten bezig te zijn, maar al snel merkte ik dat zo veel eiwitten niet zo goed samen gingen met mijn buik. In overleg met mijn coach hebben we de verhoudingen dan ook iets veranderd en nu voelt het beter, ben ik minder obsessief bezig. De verandering tussen voorheen en nu met personal body plan is eigenlijk dat ik nu bij houdt wat de macro’s zijn, maar de balans gezond en lekker blijft grotendeels wel het zelfde.

De schouder die roet in het eten gooit
Tot een paar weken geleden was ik lekker aan het trainen, drie keer in de week werkte ik me in het zweet en ik combineerde dit alles met nog eens hardlopen, yoga en bootcampen. De eerste weken was ik doorgaans 6 a 7 keer in de week aan het sporten, ik vond alles leuk en liep, zoals gewoonlijk weer eens veel te hart van stapel.

De afgelopen weken ben ik flink terug gefloten, wat begon met slecht slapen, continue moeheid zorgde uiteindelijk voor een ontsteking in mijn schouder en later nek. Volgens mijn fysio had ik veel te veel gedaan en ook nog eens te intensief. Gevolg was rust nemen, absolute rust als het gaat om mijn schouder en helaas is dat nog steeds de huidige stand van zaken. Omdat er gelukkig meer is dan alleen je schouders gebruiken of trainen doe ik nu dus nog gewoon 3 trainingen in de week maar dan louter de oefeningen die niet zo belastend zijn voor mijn schouder, buik en benen zijn het nu dus standaard. Omdat deze workout korter is biedt het me ook gelijk de kans om in mijn oude vertrouwde 3 keer in de week hardlopen schema terug te komen. Eerlijk gezegd ben ik wel blij met deze optie en past deze eigenlijk veel beter bij mij dan de 7 dagen in de week optie uit de eerste maand. Op deze manier kan ik het krachttrainen opbouwen maar toch blijven combineren met mijn liefde voor hardlopen, want eerlijk is eerlijk, dat heb ik gewoon nodig om rustig te worden en te blijven.

Resultaten
Na bovenstaande te hebben gelezen zal je waarschijnlijk denken dat die resultaten niet om over naar huis te schrijven zijn. Dat dacht ik zelf ook, althans tot ik eens goed ging kijken en alles op ging meten, want wat blijkt ik heb wel degelijk progressie geboekt sinds ik ben begonnen!

  • Gewicht – 2,9 kilo
  • Schouders – 5 cm
  • Borst – 5 cm
  • Taille – 6 cm
  • Heupen – 5 cm

Nu is dat natuurlijk toch wel fijn om te zien, zeker omdat ik best een beetje onzeker werd over het feit dat ik het allemaal net iets anders moest doen. Nu ik echter het nodige kwijt ben, wat totaal niet mijn doel was, vind ik dat er nu ook niet nog meer af moet. Mijn gewicht vind ik zelf nu wel aan de lage kant, net als mijn maten, dat moet wat mij betreft niet verder gaan dalen. Van de vet verbrandende fase zal ik dan ook naar de spier opbouwende fase gaan en dat betekent dat ik juist weer wat aan zal komen in gewicht, gek genoeg vind ik dat nu geen probleem. Hoe mijn schema er dan uit zal zien weet ik nog niet, maar ik ben heel benieuwd.

Conclusie maand 2
Het was een maand waarin het woord personal uit het plan naar voren kwam, het plan werd op mij aangepast. De eiwitten werden iets verlaagd waar mijn buik heel blij van werd en de trainingen werden aangepast vanwege mijn schouder. Ondanks de aanpassingen heb ik wederom mooie resultaten behaald en dat is natuurlijk super.

Mocht je zelf ook je op willen geven voor personal body plan dan heb je nog tot komende woensdag 23:59 om je aan te melden voor Personal Body Plan en te starten met #team4juli.

Tags: , ,
Categorie: #Legallyfit, Fit, Legally-Fit, Sportschool
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.