Legally-Fit: Personal Body Plan update #3

24.07.2016

Personal Body Plan #3
Mijn derde maand bij Personal Body Plan stond met name in het teken van fit zijn voor de vakantie. De trainingen in combinatie het einde van het schooljaar en veel sociale events zorgde er nog weleens voor dat ik met de handen in het haar zat. Maar uiteindelijk deed ik vooral wat goed voelde. Dit en meer lees je in mijn update #3.
Een schep extra
Zoals je in update 2 al kon lezen was ik behoorlijk wat centimeters en zelfs wat gewicht kwijtgeraakt. Prima natuurlijk om strakker in mijn vel te zitten, maar het gewicht was verre van mijn bedoeling nu ik al wat aan de lichte kant was. In maand 3 ben ik dan ook meer gaan eten. Maar vlak voor een vakantie ineens de remmen (relatief) losgooien en meer eten voelt ook wel een beetje gek moet ik zeggen. Nu ik dit type klinkt het trouwens wel als een luxeprobleem, maar goed. Die remmen los betekende trouwens niet dat ik vaste klant werd bij de snackbar om de hoek ofzo, maar dat ik gewoon minder oplette.

Zo woog ik bijvoorbeeld in het begin de pasta keurig af en mocht ik geen gram extra om zo maar niet over mijn koolhydraten heen te gaan. Nu woog ik niets echt af, de pasta niet, de groente niet, helemaal niets. Wennen? Ja tuurlijk was het even wennen om dat weer los te laten, maar het belangrijkste was dat mijn lichaam zich er al snel beter door ging voelen, meer energie en meer pit. Uiteindelijk is ook je eigen balans vinden en doorhebben wat voor jou werkt natuurlijk het succes aan Personal Body Plan.

Met de handen in het haar
Al in juni maakte ik me druk over juli. Waarom? Er stonden een stuk of 6 etentjes op de planning, 4 feestjes en nog wat lunches. Nu vind ik dat allemaal gigantisch leuk, maar qua eten is het natuurlijk een ramp en daarbij is het ook lastig om het te combineren met een training. Daar kwam bij dat het afronden van de werkzaamheden voor de zomervakantie ook voor veel drukte en stress zorgde en alles samen, deed me even met de handen in het haar zitten.

Een wandeling, gedachte op nul en ik zag het gelukkig allemaal weer helder. Uiteindelijk moet je namelijk gewoon prioriteiten stellen. Uiteindelijk zijn vrienden en familie natuurlijk het allerbelangrijkste, maar daarnaast vond en vind ik het heel belangrijk deze maand om alles voor de vakantie goed af te ronden op mijn werk. Doe ik dat namelijk niet, dan lig ik straks niet rustig op het strand in Miami en dat zou natuurlijk zonde zijn. Gevolg was echter wel dat trainen dus wat lager op mijn prioriteitenlijstje stond. In plaats van PBP workouts dus maar 2 in combinatie met 3 keer per week hardlopen. Alsnog veel, maar niet zoveel als zou moeten als je, je strikt aan het schema houdt. Maar ook hierbij geldt net als bij het eten, het is de modus waarin ik mij de afgelopen maand het beste voelde.

Qua lichaam ben ik misschien dan wel weer iets aangekomen, ik voel me er veel fijner, gelukkiger en beter bij en uiteindelijk is dat wat telt.

En op vakantie dan?
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik deze update vlak voor mijn vakantie typ. Op vakantie is het immers vakantie en ga ik niet dagelijks aan mijn blog werken. Dit moment biedt me echter wel de mogelijkheid om alvast even vooruit te blikken op hoe ik het tijdens mijn vakantie wil gaan doen, strak het schema volgen en tracken, alles loslaten?
Alle mensen van team2mei zitten samen in een besloten Facebook groep waar ik de afgelopen maanden de meest verschillende varianties van PBP op vakantie voorbij heb zien komen, van alles loslaten tot alles strak blijven volgen.

Zelf heb ik besloten qua eten niet te gaan tracken, dat is niet alleen vrij lastig in het buitenland qua internet en buiten de deur eten, maar ik wil het ook even los kunnen laten. Met loslaten wil ik niet zeggen dat ik iedere avond 5 hamburgers ga eten, of alleen maar ongezond ga eten. Ik eet van mezelf altijd al vrij gezond en gevarieerd, mij maak je blijer met een bakje havermout of yoghurt als ontbijt dan een uitgebreid ontbijt met spek. Ook met de lunch, eet ik liever licht, yoghurt een salade en zo af en toe eens een broodje. Qua avond eten kijk ik wel wat er op mijn pad komt en dat voelt goed.

Qua sporten laat ik de teugels iets vieren, maar niet helemaal. Sporten heb ik nodig, ik word er blij van en ik kan me hoofd er goed door leeg maken. Ons hotel in Boston ligt aan de finishline van de Boston Marathon, ons hotel in New York is niet ver van Central Park en In Washington ben ik de buurvrouw van de Obama’s. Allemaal heerlijke locaties om te gaan hardlopen. In Florida is dat weer iets minder, maar hebben we in ieder hotel een sportschool. Het wordt dus een kwestie van afwisselen.

Conclusie
Ik leer steeds beter mijn lichaam kennen, mijn grenzen stellen, me daar aan vast houden en omgaan met de middelen die ik heb. Voor iedereen is die balans en manier anders, voor mij is het deze. Natuurlijk ben ik er nog lang niet, maar iedere dag maak ik weer kleine stapjes en leer ik nieuwe dingen.

Mocht je zelf ook je op willen geven voor Personal Body Plan dan heb je nog tot komende woensdag 23:59 om je aan te melden voor Personal Body Plan en te starten met #team1augustus

Tags:
Categorie: Legally-Fit
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.