Legally-Fit & Food met: Linda

03.08.2016

Fit & food met: Linda
Vandaag in de rubriek Fit & Food met heb ik Linda als special guest. Linda is gek op sporten en haalt er haar energie uit. Van hardlopen tot crossfit en nu in training voor de Halve marathon in Amsterdam. Lees alles over Linda, haar sportieve leven en voeding in Fit & Food met: Linda. 
Introductie:

Hoi, ik ben Linda en ben 28 jaar oud, ik woon samen met mijn vriend in Houten. In het dagelijks leven ben ik secretaresse op een kennisinstituut en blogger op www.lindalynn.nl. Daarnaast probeer ik 4 a 5 keer in de week te hardlopen of te crossfitten. Op dit moment ben ik in training voor de halve marathon van Amsterdam.

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Op maandag en woensdag ga ik altijd crossfitten. Op dinsdag heb ik altijd een hardlooptraining in de vorm van een interval. Op donderdag staat er altijd een tempo training op de planning, deze wordt met enige regelmaat overgeslagen omdat ik dan te moe ben. Op zaterdag of zondag staat er altijd een duurloop op de planning.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Het leukste vind ik toch wel rennen, ik kan daar echt mijn hoofd mee leeg maken.

3. Hoelang sport je al?
Ik heb mijn hele leven al gesport en ook echt alle sporten van ballet tot korbal. In 2011 heb ik een zware blessure gehad doordat ik met mijn knie tijdens korfbal tussen de paal en de tegenstander kwam. Ik kon toen een jaar niet sporten en dat was het langste jaar ooit

Fit & food met: Linda
4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Een drie kwart tight (het liefst een uit een nieuwere collectie, in combinatie met een topje of een shirt, daaronder mijn Asics of mijn Nike hardloopschoenen

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Schaatsen, curling en ik kan heel goed slapen tijdens de Tour de France J

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Liever in de winter, maar dan niet met sneeuw en zo, wel een winter waar ik gewoon mijn drie kwart tight aan kan met een trui bijvoorbeeld.

7. Cardio of Kracht training?
Team Cardio!!!

Fit & food met: Linda
8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Ik ben het meest trots op mijn laatste Dam tot Damloop. Ik zag het na 8km al niet meer zitten maar ondanks alles heb ik wel doorgezet. Daarnaast ben ik ook trots op het feit dat ik dit jaar mijn PR op de 5 en op de 10km heb verbeterd.

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Het feit dat ik blog over hardlopen en toch ook wel de weegschaal. Als ik goed train zie je dat aan de weegschaal en aan mijn lichaam

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Wat dat betref een klassieker: Ik wil heel graag de marathon van New York lopen. Ik roep altijd dat ik maar 1 marathon zal gaan lopen en dat is New York.

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Zo veel mogelijk vers koken, alles zelf kruiden en geen pakjes of zakjes eten maken.

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Banenbrood uit het skinny six kookboek van I love Food

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Chips, chocolade en een koekje bij de koffie.

Fit & food met: Linda
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?
Ontbijt: Ik ontbijt altijd met een bak warme havermout, melk, banaan en kaneel.
Tussendoor: een stuk fruit
Lunch: Soms heb ik twee boterhammen, soms een bak sla en een andere keer een wrap. Soms heb ik zelfs restjes van het diner van de avond ervoor.
Tussendoor: fruit
Diner: Meestal iets met vlees, groentes en iets van rijst, aardappel of zoiets. Ik probeer iedere week zo gevarieerd mogelijk te eten.
Tussendoor: koffie met een koekje, tenzij ik heb gecrossfit dan is het een eiwitreep.

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Het draait niet altijd om de weegschaal of om dat je een blokjesbuik heb. Als jij maar energie haalt uit het sportieve en gezonde leven kom je al een heel eind.

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

1 reactie

  • Reageer AGT 05.08.2016

    Goed en motiverend artikel en helemaal mee eens: het is niet het getal op de weegschaal, maar het gevoel en de voldoening die je van het sporten krijgt! 🙂 Er is niet zoiets als ‘hét’ perfecte lichaam (in tegenstelling tot wat de media en instagram ons soms voorhouden). Succes met je halve marathon!!

  • Laat een reactie achter