Legally-Me: My vacation diary

21.08.2016

Camera Uploads
Tijdens mijn vakantie zijn er geen weekly diary’s online gekomen. Misschien toch wel erg jammer bedacht ik me. We hebben immers wel heel veel leuke dingen gedaan. Om de schade een beetje goed te maken deel ik dan ook een diary van de laatste week van onze vakantie.

Camera Uploads2
Maandag 8 augustus

Vandaag vertrekken we vanuit Fort Lauderdale richting de Keys. We hebben onze wekkers op tijd gezet zodat we om 09:00 al aan het ontbijt kunnen zitten bij Ihop dat op ongeveer een half uur rijden van ons hotel zit. Ik kies voor de havermout pannenkoeken en schraap de grote klont slagroom van mijn pannenkoeken af. Het is bizar dat je hier met dit portie slechts een deel van een gerecht bestelt en men je gek aankijkt als je louter de pannenkoeken wilt. Wat dat betreft klopt het wel wat men zegt over de porties in Amerika. Na het ontbijt rijden we door naar de Keys, het is een uurtje of 3 rijden, maar door het heerlijke uitzicht is dat zeker geen straf. Rond een uurtje of 2 zijn we aangekomen in ons hotel en ben ik echt in de wolken met hoe prachtig het resort er uit ziet. Nooit gedacht dat iets er ook mooier uit zou kunnen zien dan op de foto’s! We kleden ons snel om en gaan dan lekker aan het strand liggen waar we ook lunchen. Als avond eten kiezen we voor het restaurant dat op het resort zit, volgens Tripadvisor het beste restaurant in de omgeving en met een glutenvrije kaart dus het proberen waard. Het eten is heerlijk en gigantisch vol van het eten lopen we terug naar onze kamer.

Camera Uploads3
Dinsdag 9 augustus

Vandaag beginnen we onze dag met een bezoek aan Key West, het meest zuidelijke puntje van dit eiland ligt dichter bij Cuba dan het vaste land van Amerika. Aangezien we er veel over hebben gehoord en gelezen moeten we het dus wel een bezoekje brengen. We besluiten de lokale specialiteit, de Key West Lime Pie, als ontbijt te nuttigen. De taart is heerlijk! Na het ontbijt gaan we naar het zuidelijke puntje waar we een kwartier in de rij staan te wachten voor een foto, waarna we heel blij zijn als we de airco aan kunnen zetten in de auto. Eenmaal terug op het resort ploffen we wederom neer aan het strand en doen we heel, maar dan ook heel weinig. We staan op om af en toe af te koelen en om te lunchen, maar verder zit ik verdiept in mijn boek. Als avond eten gaan we later die avond naar een restaurant een kwartiertje verderop. Het is absoluut niet luxe maar het eten is heerlijk, helaas denkt mijn buik daar die avond wat anders over, al mag dat de pret niet drukken.

Camera Uploads4
Woensdag 10 augustus

Vandaag zit ons verblijf op de keys er helaas alweer op en omdat we wat aan onze dag willen hebben in Miami zetten we onze wekker vroeg en lopen we om 08:00 al richting de auto. Eenmaal bij de auto krijgen we een onplezierige verrassing, er is namelijk een boom op de auto gevallen…. Na een hoop gedoe, verklaring van de politie en puinruimen, kunnen we uiteindelijk een paar uur later toch verder. We ontbijten bij Denny’s en gaan dan verder naar Miami waar we tegen 14:00 uur aankomen. Ons hotel in Miami is ook weer super mooi en super goed gelegen. Altijd super fijn als het in de praktijk ook goed en fijn blijkt te zijn! We rommelen even wat in het hotel en gaan dan nog even naar het strand. Na het douchen speuren we Tripadvisor af naar een goed Mexicaans restaurant waar we uiteindelijk ook eten. Het is zeker een topper, met name de huis gemaakte guacemole is top!

Camera Uploads5
Donderdag 11 augustus

Na het ontbijt in het hotel, gaan we richting de Everglades. Eenmaal aangekomen in de Everglades gaan we eerst met een tram (klinkt suffer dan het was) door een stuk van het gebied en spotten we onderweg de nodige vogels en alligators, heel tof. Eenmaal terug besluiten we toch ook nog wel graag de airboot te willen doen. Van veel mensen hebben we gehoord dat je dan geen alligators vindt, maar we vinden die boot überhaupt wel een tof idee. Uiteindelijk blijkt het een hele goede set, we zien namelijk ook heel veel alligators, meer nog dan tijdens het treintje! Na deze ervaring gaan we terug naar Miami, frissen we ons op en gaan dan via de Pinkberry naar het strand. Ik ben in de vakantie echt verslaafd geraakt aan die heerlijke frozen yoghurt van de Pinkberry! Na een paar uur op het strand te hebben gelegen gaan we terug naar het hotel, kleden we ons om en gaan we eten, ik kies voor een salade en M. gaat voor een gebraden kippetje. we sluiten onze avond af met een gigantische cocktail die ik, verrassend genoeg niet op krijg, maar die wel erg lekker is.

Camera Uploads1
Vrijdag 12 augustus

We ontbijten vandaag bij een tentje dat M. heeft gevonden en waar ik meteen heel enthousiast over ben. Het zou zomaar ook bij ons in Nederland kunnen zitten en de kaart is zo goed dat ik amper kan kiezen! Uiteindelijk ga ik voor de acai bowl en dat blijkt een goede keuze. Na het ontbijt stappen we in de auto naar het Wynwall district. Wynwall staat bekend om de streetart op de muren. We lopen gedurende 1,5 uur rond in de buurt en dat is met temperaturen van 38 graden een zweterige bedoening kan ik je vertellen. We sluiten onze ronde af bij een donut winkel die glutenvrije donuts verkoopt, joehoe! We rijden weer terug richting het hotel en tegen de tijd dat we op het strand neer ploffen is het alweer 15:00 uur. De donuts hebben we als lunch meegenomen naar het strand en eten ze daar lekker op. Veel meer dan eten, water drinken en boeken lezen doe ik wederom niet, maar daar is natuurlijk ook niets mis mee op vakantie. Het actieve gedeelte van de vakantie hebben we tenslotte al achter ons gelaten. Na het douchen en omkleden gaan we eten, dit keer simpel een burger met zoete aardappel frietjes. Na het eten lopen we langs de Victoria Secret waar ik nog wat broekjes koop en dan sluiten we af met een ijsje voor we gaan slapen.

Camera Uploads6
Zaterdag 13 augustus

Nadat we wakker zijn gaan we hardlopen. Hoewel het nog niet eens 09:00 uur is, is het al flink warm. Waar vrijwel alles bij mij beter gaat als het warm is, is hardlopen de uitzondering op deze regel. Het gaat voor geen meter maar we weten uiteindelijk toch een leuke afstand af te leggen. Ter verkoeling drinken we een ice tea bij de Starbucks en gaan dan naar het hotel waar we een welverdiende douche nemen en ons klaar maken voor de dag. We ontbijten bij een leuk tentje waar ze veel doen met raw en vegan, maar helaas is mijn acai bowl niet zo’n succes hier. Na het ontbijt zetten we koers naar het strand. We verlaten het op het heetst van de dag even om in te checken voor onze terugvlucht en om de laatste frozen yoghurt van de vakantie te scoren en gaan dan weer lekker liggen op het strand. Voor het diner van de avond doe ik een jurkje aan dat al de hele vakantie onaangeraakt in de koffer zit, speciaal bewaard voor een etentje in Miami en nu mag hij aan. We eten vanavond bij een sushi restaurant dat mij door iemand is aangeraden en dat is ook heel terecht, want man wat was dit een geweldige sushi zeg! Een mooie afsluiting van onze laatste dag!

Camera Uploads7
Zondag 14 augustus

Vandaag is het, helaas, helaas, tijd om naar huis te gaan. Dat wil ik niet, helemaal niet zelfs. Ik wil het liefst onder het bed kruipen en hier gewoon blijven, maar ik vrees dat ik er niet onderuit kom en wel naar huis zal moeten. We ontbijten in het hotel en gaan dan met de auto richting de luchthaven. Het valt ons mee dat ze bij Sixt niet echt opkijken van onze gehavende auto. Eerlijk gezegd ziet hij er namelijk niet meer uit sinds het akkefietje met de boom. Na het inchecken, wat heel snel en soepel ging, zo heb ik het nog nooit meegemaakt, halen we een koffie bij de Starbucks en wachten op onze vlucht naar Atlanta. Het loopt allemaal soepel tot en met Atlanta, de vlucht is prima en eenmaal op de luchthaven in Atlanta halen we iets te eten en begeven ons dan naar de gate. Al snel horen we daar dat onze vlucht vertraging heeft, uiteindelijk vertrekken we met ruim 4:15 uur vertraging…..