Legally-Fit & Food met: Debbie

07.09.2016

Debbie _MG_6059
Iedere week vraag ik in de rubriek Fit & Food met het hemd van het lijf van een sportief persoon. Hoe vaak sporten zij en hoe zorgen zij voor balans in hun leven? Vandaag in de rubriek Fit & Food met: Debbie. Debby van Fit, Fun, Run is 36 jaar, moeder van een 9-jarige zoon en geeft bootcamplessen, hardlooptrainingen en heeft een blog. Wil jij meer weten over Debbie en haar fit story? Lees dan snel Fit & Food met: Debbie.

Introductie:
Hi! Ik ben Debbie van Fit Fun Run. Ik ben net 36 jaar geworden, getrouwd en mama van een zoon van 9. Ik houd erg van reizen, sporten en (lekker & verantwoord) eten. Eind 2013 ben ik mijn eigen onderneming Fit, Fun & Run gestart. Ik houd mij voornamelijk bezig met mijn wekelijkse bootcamplessen, geef ik een aantal keer per jaar hardlooptrainingen aan beginners en schrijf ik met liefde voor mijn blog  en heb ik sinds kort een eigen YouTube-kanaal. Maar Debbie is ook op Instagram te vinden.

Dit jaar heb ik mijn eerste eigen run georganiseerd, de FitFunRUN met 100 volwassenen en 25 kinderen en dat was zo’n groot succes dat ik het volgend jaar weer ga doen. Daarnaast werk ik 2 dagen in de week als office manager bij een leuk bedrijf bij mij op het dorp.

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Normaal loop ik 2 tot 3 keer in de week en fitness ik uitgebreid op vrijdag.
Nu train ik voor de Halve Marathon van Brussel, mijn 6e Halve Marathon, op 2 oktober a.s en loop ik voor het eerst volgens een schema. Dat betekend 4x in de week lopen. Ik red het al net met mijn drukke weken dus het fitnessen schiet er helaas een beetje bij in. Maar ik zou 1x in de week mijn core willen trainen.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Dat mag duidelijk zijn, haha: hardlopen. Fitnessen vind ik ook fijn. En ’s zomers wakeboard ik graag!

3. Hoelang sport je al?
Eigenlijk altijd al, ene jaar met wat meer regelmaat als het andere jaar. Paardrijden, streetdance, aerobics, fitness, polefitness. Vroeger zat ik op atletiek en was ik een sprintster (NK niveau). En nu loop ik al 4 jaar fanatiek hard.

Debbie _MG_5996
4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Oeh pfff, daar vraag je mij wat, haha. Stoer en sexy.
Stoere kleuren of prints met zwart gemixed. Petje, mooie lange staart erdoorheen. Kort broekje, compressiekousen eronder. On point.

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Ik respecteer elke sport. Maar waar ik niet naar kan kijken op TV is tennis. Voor Dafne daarentegen zette ik mijn wekker!

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Ik vind de perfecte temperatuur om te lopen zo rond de 10 graden. Ik vind het niet lekker om te lopen in de hitte. Wakeboarden daarentegen natuurlijk wel!

Downloads9
7. Cardio of Kracht training?
Beide. Maar als ik echt moest kiezen, hardlopen uiteraard. Ik heb baat bij krachttraining, geeft vele voordelen bij het hardlopen, dus ik sluit kracht niet uit. Tevens vind ik dat je met de juiste oefeningen je lichaam kan boetseren met kracht.

8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Oh, dat zijn er best veel. En ik ben nog lang niet klaar. Maar als eerste schiet te binnen: mijn Halve Marathon in Stockholm in 2015 (waar ik 7 minuten van mijn PR afliep en de hele ervaring op zich).

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Heb ik niet nodig. Het is een gewoonte voor mij.

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
De Marathon van Rotterdam 9 april 2017.

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Ik vind de regel 80/20 een mooi uitgangspunt. Balans. Het is inmiddels een gewoonte.

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Ehm. Wat ik erg lekker vind is kwark, met banaan (of rode vruchten) met warmgemaakte honing en noten en kaneel. Crackers met kipfilet en avocado, ook zo lekker hmmm. Verder ben ik gek op kip en salades.

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Waar ik op dat moment zin in heb.

Downloads10
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?
Ontbijt – Franse kwark met fruit en noten
Tussendoor – stuk fruit
Lunch – brood met waar ik op dat moment zin in heb
Tussendoor – tomaatjes
Diner – quinoa met gamba’s en verschillende groene groentes (a.o. avocado, komkommer, sla, peterselie, doperwten) – zie foto
Tussendoor – dit sla ik het liefst over, want als ik ’s avonds begin met ‘snacken’ is er geen houden meer aan. Dit is mijn gevaarlijkste en moeilijkste moment van de dag.
Eventueel een stuk zelfgemaakte bananenbrood.

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Daar kan ik heel kort over zijn:
1) Eet lekker, maar verantwoord (80% van de tijd gezond, 20% wat minder gezond, er moet ook genoten worden)
2) Beweeg!!! Alsjeblieft beweeg. En doe dit lekker buiten.
3) Geniet. Reis veel & heb plezier.

Tags: , , ,
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

1 reactie

  • Reageer Aurelie 08.09.2016

    Fijn om te lezen! Ik volg Debbie al op instagram, maar nu krijg ik gelijk wat meer informatie over haar sport- en eetgewoonten. Leuk dat ze net als ik hetzelfde doel heeft op dit moment: de halve marathon van Brussel op 2 oktober.

  • Laat een reactie achter