Legally-Me: My weekly diary #39

25.10.2016

000000000mwd
Iedere week neem ik jullie mee in mijn leven en geef ik in het artikel ‘my weekly diary’ een in kijkje in mijn week. Afgelopen week was ik in Milaan met vriendinnetje Zowy en genoten we van het heerlijke Italiaanse weer, eten, winkels en wijn. Maar ook toen ik terug kwam kon ik nog genieten van een paar dagen herfstvakantie die ik optimaal heb benut. Dit en veel meer lees je deze week in My weekly diary.

000000000mwd1

Zondag
Om 04:30 gaat mijn wekker. Door de spanning heb ik maar 2 uur geslapen maar dat mag de pret niet drukken. Als ik extreem vroeg m’n bed uit moet ben ik altijd gespannen of ik me niet verslaap. Na me aan te hebben gekleed en een appel naar binnen te hebben gewerkt is m. zo lief me naar Schiphol te brengen. Aldaar tref ik Zowy en samen gaan we door de douane etc. We verheugen ons op een kopje welverdiende koffie van de Starbucks maar eenmaal achter de douane is deze niet te bekennen. Blijkbaar vinden ze dat niet nodig voor mensen die met een budget maatschappij vliegen. De vlucht verloopt, ondanks het gebrek aan koffie, soepel en voor we het weten zijn we in Milaan. Vanaf de luchthaven nemen we een bus naar het centrum waarna we naar ons hostel lopen om de koffers te droppen. Het is tegen 11 uur als dit allemaal achter de rug is en we Milaan kunnen gaan verkennen. We lopen direct de hele stad door, via de Galleria vittoria Emanuele naar de Dumo, de wijk navgili en natuurlijk via de nodige winkels. We lunchen in de zon op het terras en komen pas tegen 7 uur terug in het hostel. Daar aangekomen moet ik even acclimatiseren, hostels zijn niet zo mijn ding. Hoewel we een privé kamer met privé badkamer hebben blijf ik het toch niet echt iets vinden. Geef mij maar gewoon een simpel hotel en ik ben blij, maar slapen in een stapelbed etc nee, het is niet mijn ding en dat zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit worden. Als we ons opgefrist hebben gaan we naar een restaurant waar ik veel goeds over heb gelezen en eet Zowy voor het eerst in haar leven een Calzone pizza. Terug in het hotel ben ik doodmoe en doodsbang om uit het bovenste deel van het bed te vallen. Een lekker nachtje slapen zat er dan ook niet in.

000000000mwd2

Maandag
Na een gebroken nacht met veel momenten waarop ik wakker lag voel ik me toch relatief fris en klaar voor de dag. We beginnen met een ontbijt bij een leuke bakkerij en lopen dan door richting de Duomo. Ons plan is de Duomo in te gaan maar gezien de lange rij besluiten we het op shoppen te houden. Zowy zou niets kopen, maar slaagt bij de H&M en Zara en ook ik koop een truitje en schoenen bij de Zara. Omdat het inmiddels al weer een paar uur verder is en we ook niet te laat willen dineren die avond lunchen we waarna we via de Duomo naar het centraal station lopen. Morgen willen we graag per trein naar Verona en we moeten dus even kaartjes kopen. Van het station lopen we weer terug, frissen we ons op en zetten koers naar het restaurant. Zowy heeft in ons 100% boekje gelezen over een leuk exemplaar en hoewel het een dikke drie kwartier lopen is doen we het toch. De moeite waard was het zeker, het restaurant is prachtig, de wijn erg lekker en de pizza voortreffelijk. Die weg terug naar het hostel lijkt een enorme berg en tegen 01:00 komen we uitgeput terug.

000000000mwd3

Dinsdag
Na een veel te kort nachtje gaat onze wekker alweer om 06:30… Nog half slapend stap ik onder de douche en kleden we ons aan. Vandaag staat een dagje Verona op de planning. Gisteren hebben we al een leuk ontbijt tentje uitgezocht op weg naar het station en als ik mijn yoghurt met fruit op heb en Zowy haar broodje zalm, zetten we verder koers naar het station. Met de trein is het een kleine 2 uur naar mijn favoriete stad, Verona. Eenmaal aangekomen loop ik blind naar het centrum en geef ondertussen toeristische informatie over de stad. We beginnen met een kop koffie in de zon op het terras en gaan dan richting het balkon van Romeo en Guiliette. Tevergeefs zoek ik nog naar het slotje dat M. en ik er hebben opgehangen vorig jaar, maar gelukkig houdt onze relatie meer stand dan het slotje. Vanaf daar lopen we een uurtje of 2 à 3 door de stad, winkelen afgewisseld door foto’s maken en op zoek naar eten. Lunch is voor mij altijd een ding en als we echt niets kunnen vinden ploffen we maar neer op het terras. Zowy scoort nog een ijsje en ik stort me op de 6 chipjes die we bij ons drankje krijgen. Met hernieuwde energie van de chips shoppen we nog even door en zorgen we om stipt 18:30 bij het sushi restaurant zijn waar we willen eten. De meeste pizzeria’s gaan pas om 19:00/19:30 open en aangezien wij om 20:40 de trein terug moeten nemen lijkt ons dat niet zo handig. De sushi is heerlijk en met een veel te volle buik zetten we koers naar het station om de trein terug naar Milaan te nemen. Onderweg heb ik bij dezensano en pechiera de neiging om uit te stappen en nog dagen aan het Gardameer te blijven, maar uiteindelijk stappen we uit op Milaan centraal en lopen we terug naar het hostel waar we snel gaan slapen. De stand aan het einde van de dag; 678 actief verbrande calorieën, 28.421 stappen en  22,4 kilometer.

000000000mwd4

Woensdag
Vandaag kunnen we gelukkig iets langer blijven liggen. Als ik eindelijk wakker ben en me begin te verheugen op een warme douche word ik uit de droom geholpen, het warme water doet het namelijk niet. Als ik niet al klaar was met het slapen in een hostel dan ben ik het nu wel. Dan maar op zoek naar het ontbijt tentje dat ik online heb gevonden, ze zouden er glutenvrije broodjes hebben, croissantjes en zelfs taart en koekjes. Na dagen van yoghurt met fruit en gisteren zelfs alleen dat tot 19:00 uur, ben ik wel toe aan een ander en voedzamer ontbijt. Als we binnenkomen is de vitrine van het cafe bijna leeg en als ik in mijn beste Italiaans vraag om de producten blijkt het aanbod een stuk kariger, shit….. Omdat Zowy na haar andere ontbijtjes juist wel zin heeft in yoghurt met fruit en granola gaan we dat eten bij princi bakery. Na een google zoektocht neem ik maar genoegen met frozen yoghurt. Na wat gegeten te hebben gaan we nog een keer langs de Duomo, maken we foto’s en lopen rustig richting het hostel. Vergezeld door onze koffertjes lopen we vervolgens naar peperino pizza en grill waar ze glutenvrije pizza’s zouden moeten hebben. Gelukkig hebben we hier meer mazzel en genieten we van een heerlijke pizza. Vandaag vliegen we op een lastige tijd terug en lunchen we dus maar extra uitgebreid. Uiteraard zal ik nog een verslag met al onze hotspots maken, maar mocht je voor die tijd gaan, bezoek deze pizzeria dan zeker! Na het eten begint het te miezeren en besluiten we maar gewoon richting de luchthaven te gaan. Na wat gezoek naar bushaltes en weer wat kilometers gelopen te hebben zitten we eindelijk in de bus. Inmiddels ben ik zo moe en uitgeput dat ik er gewoon misselijk van ben. Gelukkig kunnen we op de luchthaven rustig wachten en zitten we voor we het weten in het vliegtuig dat ons terug brengt naar huis. Wederom is M. zo lief me op te halen en thuis deel ik natuurlijk gelijk al mijn verhalen met hem. Hoe leuk het ook was, ik ben blij om weer bij mn man te zijn, in m’n eigen huis met goed bed en heerlijke warme douche.

000000000mwd5Donderdag
Donderdag
Man wat heb ik lekker geslapen in mijn eigen bed, m. heeft gewoon moeite om me wakker te maken, haha! Als ik eenmaal uit bed ben begin ik met ontbijten. Na een paar dagen yoghurt met fruit te hebben gegeten kan ik niet wachten tot ik mijn havermout aan kan vallen, heerlijk. Om 11 uur heb ik een afspraak bij de dokter en daarna ga ik via de AH naar huis. Ik heb verschrikkelijk veel zin om iets te bakken en dus duik ik de keuken in om een taart te bakken, een appel taart met pompoen doe volgende week online komt op de blog. Na het bakken ga ik snel hardlopen, op de band, want helaas laat mijn buik het hardlopen buiten niet toe. De afgelopen dagen hebben we super veel bewogen in Milaan, maar toch vind ik het wel fijn om nog even wat te gaan sporten. Als ik beneden kom maak ik foto’s van de taart en komt de buur kat om te knuffelen. De afgelopen dagen heb ik iedere dag wel een foto van hem gekregen van mijn vriend maar nu mag ik hem zelf weer knuffelen. Helaas hebben we maar kort de tijd om te knuffelen want het is alweer tijd om boodschappen te doen voor de rode kool die ik ga maken. Na het eten laat ik wat foto’s van Milaan zien en kijken we een serie. Al best vroeg duiken we ons bed in om daar nog even tv te kijken al val ik al vrij snel in slaap haha.

000000000mwd6
Vrijdag
Omdat de meeste van mijn vriendinnen allemaal in het onderwijs zitten is de herfstvakantie het moment om weer eens met iedereen af te spreken, zo ook met Marisa. Dit keer hebben we samen in Utrecht afgesproken en beginnen we met shoppen. Na Milaan kan ik beter mijn hand maar op de knip houden, maar Marisa scoort een super toffe trui! Na het shoppen duiken we de Bagel en Beans in om lekker te lunchen en heel lang te kletsen. Voor onze wegen weer scheiden passen we nog even wat gekke pakken bij de H&M en plunderen we de Action. Eenmaal thuis ga ik samen met M. boodschappen doen en koken we samen. Ik ben stiekem nog heel erg moe van de afgelopen dagen in Milaan en dus maken we er een rustig avondje van op de bank.
000000000mwd7
Zaterdag
Vandaag serveer ik ontbijt op bed voor mijn lieve vriendje. In Milaan kon ik geen leuk cadeau voor hem vinden dus verras ik hem maar op deze manier. Na een heerlijk ontbijt moeten we ons snel toonbaar maken voor de schilder, een vriend van ons, die de buiten boel gaat schilderen. Terwijl hij de kozijnen achter schildert gaan wij naar Amstelveen. De baby boom gaat gewoon door dus we hebben weer eens een kraam cadeautje nodig. Naast het kraamcadeau kopen drinken we ook nog een kopje koffie en gaan dan weer terug naar huis. Ik mag me weer uitleven op het cadeau uitpakken en dat blijf ik stiekem wek heel erg leuk vinden. Na het inpakken maak ik me ready om uiteten te gaan, althans ik doe alsof. Mijn vriend is onlangs 30 geworden en vanavond organiseren zijn vrienden een suprise party voor hem. Als vriendinnetje moet ik hem dus naar de stad lokken en hij denkt dat we met vrienden uit eten gaan, dus ga ik zoals gewoonlijk lekker lang tutten. We stappen samen op de fiets richting de stad en lopen naar het cafe waar ik met zijn vrienden heb afgesproken. Mijn vriend is heel erg verrast en ik vind het zo onwijs leuk voor hem dat ze dit voor hem doen! Maar goed geen etentje voor mij dus ik ga naar huis, ik warm een soepje op en plof dan op de bank om de rest van de avond aan mijn blog te werken.
my-weekly-diary
Zondag
Na het ontbijt verwelkomen we onze schilder weer die vandaag een laatste hand gaat leggen aan de kozijnen aan de achterzijde van ons huis. Wij hoeven er gelukkig niet voor thuis te blijven en gaan op pad. Al een tijd willen we een braadpan  hebben en we hebben ons oog laten vallen op een mooi wit exemplaar van de IKEA. Lekker struinen door de IKEA ik vind het heerlijk. Het is natuurlijk lekker druk, maar dat mag de pret niet drukken. Als we thuis komen fantaseren we direct over alle heerlijke gerechten die we hier in kunnen maken, maar besluiten er volgende week eens rustig de tijd voor te gaan nemen. Na een bezoekje aan de supermarkt duik ik de keuken in om een tomatensoepje te maken. Na het eten ploffen we op de bank met wat series en werk ik ondertussen aan mijn blog.