Legally Fit & Food met: Anne van AlwaysHungry

02.11.2016

5
Iedere woensdag vraag ik een inspirerende sporter het hemd van het lijf in de rubriek Fit & Food met. Vandaag in de rubriek Fit & Food met: Anne van AlwaysHungry. Ondanks haar drukke baan heeft ze een giga sportief leven en is ze momenteel aan het trainen voor haar eerste triathlon. Vandaag lees je alles over Anne in Fit & Food met: Anne.


Introductie:

Hi, ik ben Anne, 23 jaar, woon samen met mijn vriend in Den Haag en ben project manager bij Air France KLM Martinair Cargo. Een drukke baan maar heel uitdagend en leuk! Daarnaast heb ik mijn eigen blog: AlwaysHungry, waar ik blog over mijn passies krachttraining, triathlon, hardlopen en eten (ja ik heb altijd honger). Ondanks mijn drukke baan en blog, sport ik iedere week nog zo’n 5 keer. Voorheen deed ik alleen maar aan krachttraining, nu ben ik aan het trainen voor mijn eerste triathlon. Mijn vriend heeft afgelopen zomer zijn eerste halve Ironman voltooid en door hem raakte geïnspireerd om dit ook te gaan proberen. Het is iets totaal anders maar ik vind het erg leuk om voor een nieuw doel te werken!

2

  1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
    Doordat ik onlangs ben geswitcht van krachttraining naar het trainen voor een triathlon, ben ik nog zoekende in het inplannen van mijn trainingen. De ene week gaat dit beter dan de andere week. Standaard heb ik de volgende trainingen in een week: een keer hardlopen, een keer fietsen, een keer zwemmen, een krachttraining sessie en nog een work out voor mijn core. Als ik dan nog tijd en motivatie heb, kan ik hier nog een training aan toevoegen. Een drukke bedoeling dus!
  2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
    Mijn passie ligt wel echt bij krachttraining. Ik vind het heerlijk om in het krachthonk te staan en met gewichten te zwaaien. Wel mistte ik op een gegeven moment de afwisseling, vandaar dat ik nu focus op het trainen voor een triathlon. Hierdoor ben ik die enkele krachttraining sessie per week wel veel meer gaan waarderen! (en de spierpijn erna iets minder…)3
  3. Hoelang sport je al? 
    Ik ben mijn hele leven al actief geweest. Van popballet, zwemmen, voetbal, judo tot basketbal. Basketbal heb ik het langste gedaan en dit was ook echt mijn passie. Helaas moest ik vanwege blessures hier na meer dan 10 jaar mee stoppen. Vervolgens werd het een combinatie van zumba, hardlopen en groepslessen. En sinds een jaar of 2 ben ik actief bezig met krachttraining! Nu komt daar dus ook nog zwemmen, fietsen en hardlopen bij.
  4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit? 
    Een zwarte hardlooplegging, fijne sport BH en een topje wat wijd valt. Ik vind het fijn om me vrij te kunnen bewegen tijdens een training. Daarnaast gebruik ik voor de cardio sessies ook een TomTom sporthorloge.
  5. Welke sport kan jou echt niet boeien? 
    Voetbal. En hiermee bedoel ik niet het voetbal wat op de hoek van de straat wordt gespeeld maar het tv-voetbal. Alle drama eromheen: de voorbeschouwing, nabeschouwing, hoe de spelers bij het minste al op de grond vallen alsof ze een been hebben gebroken, de hooligans, hoeveel geld er in om gaat. Nee echt, van mij hoeft het allemaal niet (en nee, ook niet tijdens het WK).
    4
  6. Sport je liever in de zomer of in de winter? 
    De herfst en lente, kan dat ook? De zomer vind ik meestal te warm en de winter te koud en donker. In de herfst en lente zijn te temperaturen goed te doen en vind ik de natuur ook het mooiste! Regen vind ik geen ramp tijdens een training.
  7. Cardio of kracht training? 
    Oef, lastige… Krachttraining is echt mijn passie maar ik moet zeggen dat het cardio me nu goed ook bevalt. De combinatie vind ik erg fijn!
  8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
    Ik ben niet zozeer op een prestatie zoals een wedstrijd trots maar ik ben wel trots dat het me lukt om zoveel te sporten. Ik vind sporten echt heel erg leuk om te doen maar het kan soms lastig zijn naast een drukke fulltime baan. Toch lukt het me vrijwel iedere week om minimaal 3x te gaan sporten en daar ben ik best trots op!
    6
  1. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
    Ik volg verschillende bloggers en instagrammers die ook fanatiek bezig met sporten, dit inspireert me altijd om ook te gaan! Daarnaast heb ik natuurlijk mijn eigen blog wat ervoor zorgt dat ik gefocust blijf en probeer ik ook doelen te stellen waar ik naartoe werk. Nu is dat dus een triathlon die ik volgende zomer wil volbrengen.Als ik merk dat ik in een dipje zit wil het ook weleens helpen om een weekplanning te maken, deze op de koelkast (of andere goed zichtbare plek) te hangen en iedere dag af te vinken als ik mijn training volbracht heb. Niks werkt zo goed als een zichtbaar lijstje met vinkjes!
  1. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak? 
    Ik wil ooit nog een marathon lopen. Maar wanneer? Geen idee. Het hoeft niet zo nodig binnen 2 jaar. Daarnaast lijkt het me stiekem ook heel gaaf om een hele Ironman uit te lopen maar dit is ook echt gekkenwerk hoor. Ik heb diep respect voor de mensen die 3,9 km zwemmen, 180 km fietsen en vervolgens ook nog een marathon (42,2 km) rennen. Dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen…
    Processed with VSCO with b5 preset
  2. Gezond eten, hoe doe jij dat? 
    Een lief vriendje hebben dat gezond voor me kookt [Symbool] Het scheelt enorm dat we beiden zoveel met sport bezig zijn en nu onze voedingsschema’s redelijk hetzelfde zijn, is dit ook makkelijker met koken. Daarnaast zorg ik er altijd voor dat ik voldoende gezonde snacks bij me heb voor als ik honger heb.
  3. Wat is jouw favoriete healthy recept? 
    Een lekkere frisse salade in de zomer en pompoensoep in de winter. Makkelijk maar vol vitamines!
  4. Wat is jouw guilty pleasure? 
    Tony’s Chocolonely, pizza, friet, chinees, hamburgers, pannenkoeken, chips, pindakaas, stroopwafels, oreo koekjes, lolly’s, croissantjes, mag ik nog even doorgaan?7
  5. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?
    Ontbijt: een eiwitshake of 40 gram havermout met rood fruit, chiazaadjes en kaneel
    Tussendoor: 30 gram ongezouten noten
    Lunch: 2 volkoren boterhammen met appelstroop
    Tussendoor: een eiwitreep
    Diner: 110 gram vlees, vis of vleesvervanger, tot 200 gram groente en 50 gram panda rijst of quinoa of 2 volkoren wraps
    Tussendoor/post work out: eiwitshake en een appel of banaan
  6. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven? 
    Je moet vooral plezier hebben in wat je doet. Ga alsjeblieft niet 5 dagen per week in het krachthonk staan als je het niet leuk vindt. Daar wordt niemand gelukkig van. Kies een sport waar je energie van krijgt, ga samen met vriendinnen, maak plezier, eet gezond maar geniet ook van de ongezonde dingen!

Wil jij zelf een keertje shinen in deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar stacey@legally-brunette.nl

Tags: , , , , ,
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

5 reacties

  • Reageer Aurelie 02.11.2016

    Knap hoe je ondanks je drukke baan toch 5x per week gaat sporten. Ik wens je heel veel succes met trainen voor jouw triathlon!

  • Reageer Yamina 03.11.2016

    Wat leuk! Ik heb afgelopen zomer voor het eerst een kwart triatlon gedaan. Ik ga je zeker volgen in je reis! Ben vooral heel benieuwd hoe je dit combineert naast een fulltime baan.

    • Reageer Anne 03.11.2016

      Thanks, superleuk! Welke heb jij gedaan en hoe ging het?

      • Reageer Yamina 06.11.2016

        Ik heb meegedaan in Oud-Gastel, Brabant. Echt een super organisatie!
        Het was pittig, vooral mentaal. Ik heb 40 kilometer op een platte band gereden. Dat doet veel met je lichaam, maar vooral de strijd die ik in mijn hoofd voerde maakte het zwaar.
        Ik heb geen top tijd neer gezet maar kwam niet als laatste binnen. En achteraf heel tevreden zijn met de prestatie zelf, aangezien ik in die periode ook fulltime aan het werken was, plus daarnaast ook bezig was met afstuderen.

    Laat een reactie achter