Legally Fit & Food met: Britt

16.11.2016

img_20160414_115300
Iedere woensdag vraag ik een inspirerende sporter het hemd van het lijf in de rubriek Fit & Food met. Vandaag in de rubriek Fit & Food met: Britt. Deze sportieve dame gaat in april 2017 voor de derde keer de Rotterdam marathon lopen. Maar naast hardlopen staat ze geregeld in de keuken en doet ze ook aan krachttraining en voetbal. Vandaag lees je alles over Britt in Fit & Food met: Britt.

Introductie:

Hoi, ik ben Britt, 27 jaar en gek op alles wat met sporten en gezond eten te maken heeft. Ik woon samen met mijn vriend en mijn parkiet Nike in een appartement in Maassluis. Een aantal jaar geleden ben ik afgestudeerde van de studie Sportkunde, waar ik eigenlijk qua werk op het moment niet zo heel veel mee doe. Gelukkig maak ik dat in mijn vrije tijd meer dan goed door middel van hardlopen, krachttraining, voetballen en gezond maar lekker koken. Naast mijn vrije tijd werk ik bij als stoelassistente bij een orthodontiepraktijk maar in de toekomst zou ik mij ook graag gaan richten op een beroep in de health en lifestyle sector.  Mijn sportieve leventje deel ik via Instagram https://www.instagram.com/fittmetbritt/  en via mijn website, www.fittmetbritt.com

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Actief en gevarieerd. Ik doe waar ik op dat moment zin in heb en dat komt er op neer dat ik ongeveer twee keer in de week naar de sportschool ga voor krachttraining, twee keer in de week ga hardlopen, af en toe een voetbalwedstrijd speel en dagelijks op mijn racefiets een half uurtje naar mijn werk fiets. In april 2017 ga ik voor de derde keer mee doen aan de Rotterdam marathon en dus binnenkort ga ik mij weer voornamelijk op het hardlopen focussen.

2. Wat vind je de leukste sport om te doen?
Dat is zeker weten hardlopen al moet ik zeggen dat ik krachttraining, voetballen, snowboarden, zwemmen en wielrennen ook heel leuk vind om te doen. Het voordeel van hardlopen vind ik dat je het eigenlijk overal en altijd kunt doen en je er niets of niemand voor nodig hebt.

3. Hoelang sport je al?
Van jongs af aan ben ik sportief. Ik begon ooit met klassiek ballet en ging later over op turnen, atletiek en paardrijden. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik begonnen met voetballen en sinds een jaar of drie doe ik voornamelijk aan hardlopen en krachttraining. Voetballen doe ik ook nog steeds maar dan gewoon in een gezellig 7-tal zonder verplichte trainingen.

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Ik sport het liefst in een kort shortje en een topje. Als het koud is draag ik uiteraard iets warmers en dan kies ik voor een lange tight, een shirt met lange mouw en eventueel een jasje.

downloads1
5. Welke sport kan jou echt niet boeien?

Elke sport waarbij je eigenlijk helemaal niet actief bezig bent.

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Sowieso in de zomer want ik heb een hekel aan regen, kou en storm. Geef mij maar lekker 30*C.

7. Cardio of Kracht training?
Cardio

8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Mijn Rotterdam marathon in 2016. In 2015 liep ik voor het eerst de marathon en dat ging niet zo heel lekker. Ik had een blessure aan mijn heup en achteraf had ik misschien beter niet kunnen lopen. Ik finishte in 4:26:43 uur en dat was niet de tijd die in gedachten had. Ik baalde ontzettend maar in 2016 nam ik revanche en dat ging helemaal top. Ik liep een dik PR en kwam over de finish in 3:48:23 uur. Een heerlijk gevoel!

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Ik weet dat ik me als ik ben wezen sporten daarna altijd beter voel. Die gedachte is voor mij de beste motivatie om toch van de bank af te komen en te gaan sporten. Tijdens mijn marathon trainingen heb ik echt niet altijd zin in die lange duurlopen maar dan bedenk ik me dat als ik niet ga, ik het straks tijdens de marathon zelf heel zwaar ga krijgen. Dat werkt ook goed als motivatie.

downloads
10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
In april 2017 hoop ik een PR te lopen op de Rotterdam marathon en in het najaar van 2017 zou ik graag een keer een marathon wil lopen in het buitenland. Ook wil ik een keer een 1/4e triatlon doen. Een aantal maanden geleden deed ik mee aan een 1/8e triatlon en een 1/4e triatlon lijkt me een leuke nieuwe uitdaging.

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Ik eet gezond en simpel. Koken en bakken vind ik leuk maar mij zal je geen ingewikkelde en tijdrovende maaltijden of baksels zien maken. Ik zorg dat ik elke dag van alle voedingsstoffen voldoende binnenkrijg en eet veel groenten en fruit. Ik kies voor volkoren graanproducten, ben bewust met mijn voeding bezig en eet sinds mijn 7e geen vlees.

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Mijn favoriete receptje is mijn eigen gemaakte pompoensoep. Deze soep maak ik in het pompoenseizoen eigenlijk elke week wel een keer. Hij staat hier: https://fittmetbritt.com/2016/10/31/gezonde-pompoensoep/

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Sushi. Ik ben geen grote eter maar bij de sushi maar ik een uitzondering. Simpelweg omdat ik met sushi gewoon kan door blijven eten als ik eigenlijk al vol zit.

downloads2
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?

Ontbijt; Havermout met eiwitpoeder in een lekker smaakje, water, appel en kaneel
Tussendoor; fruit
Lunch; Volkoren brood of rijstwafels met cottage cheese, paprika, avocado en soms een gekookt eitje
Tussendoor; fruit of snacktomaatjes
Diner; Meestal iets van zilvervliesrijst of aardappel met groenten en vis
Tussendoor; magere kwark of yoghurt

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Kies een leuke sport zodat je het sporten met plezier kunt volhouden en gezond eten hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Kies voor gezonde maar simpele maaltijden.

Tags: ,
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter