Legally Fit & Food met: Lindy

09.11.2016

lindy9
Iedere woensdag vraag ik een inspirerende sporter het hemd van het lijf in de rubriek Fit & Food met. Vandaag in de rubriek Fit & Food met:Lindy. Naast haar toffe baan als event coördinator, haar blog en liefde voor hardlopen heeft ze ook nog eens een druk sociaal leven. Vandaag lees je alles over Lindy in Fit & Food met: Lindy.
Introductie:
Hi! Lindy hier, 26 jaar en geboren en getogen in Amsterdam. Elke ochtend word ik wakker met uitzicht op het Sloterplas. M’n vaste hardlooprondje van 6km. Als ik niet aan het lopen ben, dan ben ik aan het werk als event coördinator bij Frankwatching, drankjes met vrienden aan het doen, aan het relaxen of bezig met m’n blog Lindyprins.nl en Instagram waar ik m’n liefde voor running, food, music en meer deel. De komende tijd heb ik elke maand wel een mooie run op de planning staan. Het is een goede stuk achter de deur om te blijven trainen en fit te blijven. Maar ook vooral omdat het ik het erg leuk vind om te doen!

1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Sinds afgelopen maart liep ik volgens een strak schema en trainde  ik zo’n drie á vier keer per week. Duurlopen, intervaltrainingen, looptechnieken domineerde m’n agenda. Ik werkte namelijk samen met m’n trainer toe naar m’n eerste halve marathon. Die heb ik afgelopen oktober gelopen en het was te gek! In december vlieg ik naar Lanzarote om daar de halve marathon te lopen. Inmiddels loop ik niet meer volgens schema (was er na een paar maanden klaar mee) en doe ik nu zelf 1x per week een duurloop en probeer ik minimaal 1 tot 2 keer per week te bootcampen. Nu het ’s avonds zo snel donker is vind ik het ook een stuk prettiger om buiten in een groep te lopen.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Bootcampen blijf ik leuk vinden om te doen. Het is afwisselend en je traint verschillende spiergroepen. Je voelt na afloop dat je lichaam hard heeft moeten werken en de spierpijn die erbij hoort geeft gek genoeg altijd wel een voldoening. Ook al kan het soms behoorlijk pijn doen. Maar ik moet zeggen dat ik ook het trailrunnen erg tof vind om te doen. Het is een stuk technischer dan ‘normaal’ hardlopen.

lindy25
3. Hoelang sport je al?
De eerste hardloopstappen die ik zette was ergens begin 2013. Of ja, eigenlijk de eerste bootcamp stappen. Ik weet de eerste keer nog goed, die eerste bootcamp training. Stuk ging ik. Maar al snel kreeg ik de smaak te pakken en begon ik zelf ook wat meer te rennen. Heb inmiddels heel wat leuke runs gedaan. De trailrun in Cornwall was wel echt het hoogtepunt tot nu toe!

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Ik vind autumn/winter collecties vaak het leukst omdat je dan met laagjes kunt werken. Een mooi afgewerkt shirt, windstopper jack, tight met toffe print. Ja, daar kan ik wel blij van worden. En het moet wel matchen haha. Kwaliteit vind ik ook echt belangrijk.

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Golf. Ik vind het er saai uitzien en het lijkt me ook niet leuk om te doen. Misschien denk ik er heel anders over als ik het een keer gedaan heb, maar denk het eigenlijk niet haha.

6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Oeh, dit is zo dubbel. Ik HOU echt van de zomer. Maar niet om te sporten in die periode. Ik kan m’n warmte dan altijd lastiger kwijt. Heerlijk vind ik wel de korte broekjes en tanks outfits en de hoeveelheid licht op een dag (vroeg en laat trainen!!). Toch sport ik liever in het voor- en najaar. Rond de tien graden is echt prima. In de winter gaat bootcamp ook gewoon door. Of het nu hard waait, regent of sneeuwt, we gaan gewoon. Dan scheelt het wel dat je met een groep bent hoor.

7. Cardio of Kracht training?
Cardio en een beetje krachttraining met eigen lichaamsgewicht tijdens bootcamp. Ik zou wel wat meer krachttraining moeten doen, maar ik sport liever buiten dan in een sportschool. De combi hardlopen en bootcamp vind ik wel fijn eigenlijk.

8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Zonder twijfel m’n halve marathon van afgelopen oktober in Amsterdam. Heb ik maanden naar toegeleefd en de support van m’n familie en vrienden was super! Ook de trailrun in Cornwall was te gek. Zwaar, maar zo onwijs mooi! En ook mooi om te zien wat je lichaam aan kan. Zoveel meer dan je denkt!

lindy10
9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Door mezelf te blijven inschrijven voor runs. Het is echt een stok achter de deur, maar ook omdat ik het oprecht leuk vind om te doen. De sfeer, de mensen, de adrenaline. Zo gaaf! Voor m’n werk zit ik veel achter m’n laptop en ik merk aan m’n lichaam dat ik de beweging ook echt nodig heb. Ook om m’n koppie leeg te maken. Lekker naar buiten, even aan niks hoeven denken en gaan.

10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Ik roep echt heel hard dat ik nooit een hele marathon ga lopen. Te gek voor woorden. Duurt te lang en het is zo’n aanslag op je lichaam. Maar goed, zeg nooit nooit… Een beter doel is om sneller te worden op de 10 km. Ik wil ‘m zo graag binnen de 50 minuten lopen!

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Cliché, maar zo waar: it’s all about balance. En gevoel. Vooral dat laatste eigenlijk. Ik meet/weeg niks af. M’n week kan er soms heel afwisselend uit zien en ben niet altijd thuis ’s avonds. Het moet vooral goed in m’n leven passen. Ik zorg wel goed voor mezelf, dat vind ik belangrijk en ben ik m’n lichaam als het ware verschuldigd. Zo zorg ik altijd wel voor 1 á 2 stuks fruit per dag en zorg ik dat ik genoeg vezels binnenkrijg en dat de porties in verhouding zijn. Dat lukt niet altijd hoor. Ik ben echt een easy cooker; het moet snel en makkelijk, maar ook wel gezond zijn. Ik hou ontzettend van eten; en leef van eet- naar eetmoment. I love it! Zo kan ik me al dagen verheugen op een etentje of een bepaald gerecht. Of wat ik die middag als lunch zal nemen. M’n vrienden, familie en collega’s weten niet beter dan dat ik altijd in ben voor FOOOOOD!

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Mmh…. Even denken. Ik denk m’n havermoutontbijtjes, m’n sushi bowl (met o.a. spinazie, zalm, taugé en avocado) en m’n groentesmoothies.

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Heb je even?? Haha! Burgers, sushi, G&T’s,  biefstuk met witbrood (Loetje!!), vers gebakken croissantjes, pasta pesto, red velvet cake. Ok, ik stop nu, ik krijg er trek van.

downloads3
14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen?

Ontbijt: ik begin met groot glas water, een kiwi, een kom met magere yoghurt en muesli. Daarna een koffie en later op de ochtend een halve liter groene thee.
Tussendoor: Milka koekje
Lunch: Meerzaden broodje met zuivelspread en kipfilet + een glas water
Diner: Aardappeltjes in schil, krokant kipfilethaasje, salade van cherrytomaatjes, komkommer, rode ui en paprika + een glas water
Tussendoor: ’s Avonds drink ik een glas Gin Tonic en eet ik een mini reepje Tony’s Chocolonelys (zeezout <3).

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?
Doe wat goed voelt en wat binnen je lifestyle past. Ja, het kost tijd. En nee, het is niet altijd leuk. Maar het geeft zo’n fijn gevoel om goed voor jezelf te zorgen (goed eten én genieten van lekker eten) en te bewegen. En stel doelen. Bedenk wat zou je écht nog eens zou willen doen. Go for it! Je kunt zoveel meer dan je denkt. Dat heb ik zelf ook ervaren. Maar het allerbelangrijkste: het moet wel leuk blijven en je moet er niet in doorslaan. Weer die balans, daar draait het om.

Wil jij zelf een keertje shinen in deze rubriek? Stuur dan een mailtje naar stacey@legally-brunette.nl

Tags:
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.