Legally-Me: My Weekly Diary

17.01.2017

Afgelopen week was de vakantie weer voorbij en was het tijd om weer aan de slag te gaan. Heerlijk om weer voor de klas te staan. Naast werken stond afgelopen week ook in het teken van het boeken van vakanties, we boekte onze zomervakantie naar Vietnam en Hong Kong alsmede een leuke citytrip naar Valencia. We sloten de werkweek af met een luxe diner en overnachting op een landgoed. Kortom, weer een week vol leuke dingen.

Maandag:
Mijn maandag begint met een bezoek aan de huisarts. Zoals je in mijn vorige diary kon lezen, ben ik op vakantie ziek geworden en hoewel ik me al weer bijna helemaal de oude voel is Cuba een risico gebied en dient er dus bloed en lichamelijk onderzoek te worden gedaan, hetgeen in het ziekenhuis plaats vindt. Tegen het middag uur ben ik thuis en doe ik wat dingen voor mijn werk. Tussendoor fiets ik door de regen nog naar de stad om inpakpapier te kopen voor een cadeautje en vervolgens doe ik nog snel wat boodschappen. Na het eten gaan we op bezoek bij vrienden van ons. Ze hebben net een nieuw huis en zijn in onze vakantie er komen wonen. Het is een prachtig huis en na een gezellige avond keren we terug naar huis en ga ik nog even in bad om op te warmen.

Dinsdag:
Na het ontbijt is het weer tijd om te gaan werken. Hoewel de komende maand een drukke belooft te worden, heb ik toch super veel zin om weer aan de slag te gaan. Het is leuk om al mijn collega’s weer te zien en te spreken en tot mijn grote opluchting hebben al mijn leerlingen nog al hun vingers. Na het werk ga ik naar huis, doe ik samen met M. boodschappen en koken we. Na het eten ploffen we op de bank en boeken we samen een citytrip naar Valencia. We willen al heel lang die kant op, maar telkens kwam het er maar niet van of was het erg duur. Nu zagen we een mooie aanbieding voorbij komen en sloegen we dus onze slag. Omdat ik nog niet top fit ben duik ik vroeg mijn bed in ga ik lekker slapen.

Woensdag:
Wederom ga ik vandaag lekker aan de slag. Met een dag vroeg begint en waarop ik pas om 18:30 klaar ben met lessen is het best een lange dag. De kat van de buren is het er duidelijk ook niet mee eens dat ik zo’n lange dag zal maken want die neemt plaats op mijn auto waardoor ik wat vertraging oploop bij het wegrijden, schattig he? Na deze lange dag verwen ik mezelf bij thuiskomst dan ook met een bos bloemen voor op tafel en ga ik lekker eten. Zoals iedere week gaat M. trainen op woensdag en ben ik dus alleen thuis de rest van de avond. Ik besluit lekker in bad te liggen en verder vroeg in bed te kruipen.

Donderdag:
Vandaag heb ik al om 07:45 een afspraak op mijn werk en staat mijn wekker dus op een bijzonder vroeg tijdstip voor mijn doen. Omdat ik droom dat ik door mijn wekker heen slaap kan ik de rest van de nacht amper slapen uit angst dat de droom waarheid wordt. Eenmaal op mijn werk ben ik echter juist een kwartier te vroeg. Op het parkeerterrein dat normaal afgeladen vol is, staat slechts 1 andere auto. We bereiden een presentatie voor die ik samen met de betreffende collega zal geven aan onze andere collega’s. Na de presentatie en een vergadering ga ik naar huis om thuis te werken. Tegen het einde van de dag regent het en haalt M. mij thuis op boodschappen te doen en om samen te koken. De rest van de avond besteden we aan het zoeken naar een geschikte locatie voor de zomervakantie. Het is best lastig om iets te vinden dat aan al onze voldoet en aan het einde van de avond zijn we nog niet veel verder. Om 21:30 vind ik het zoeken naar vakantie’s wel weer mooi en geef ik even toe aan mijn guilty pleasure, het musical award gala. Vroeger nam ik dit op en keek ik het 2000 keer terug, tegenwoordig is het gewoon een avondje genieten. Nou ja genieten, ik ben niet heel erg te spreken over de meeste musicals die tegenwoordig in Nederland draaien, overal moet tegenwoordig maar een musical van worden gemaakt. Geef mij maar de klassiekers.

Vrijdag:
Vandaag is het al weer de laatste werkdag van de week. Na het werk staat er iets heel leuks op de planning dus de werkdag vliegt voorbij en voor ik het weet ben ik al weer toe aan de laatste les van de week. Mijn collega komt vandaag even kijken in de les en dat zorgt er voor dat mijn leerlingen de les nog leuker vinden dan normaal en ze zich nog netter gedragen dan gewoonlijk. Zo schattig dat leerlingen zonder enige opmerking vooraf het gevoel hebben zich beter te moeten gedragen. Na de les, die heel lekker verliep, ga ik snel naar huis. Vandaag ben ik met de trein omdat mijn auto een beurt heeft bij de garage. Vorig jaar was ik meer dan 500 euro kwijt voor een beurt en ik knijp hem dus flink voor deze beurt, maar gelukkig is het maar 60 euro dit keer, joehoe. Van de trein ga ik met de bus een stukje en loop dan door de stromende regen door de AH. Bij de AH ligt een pakketje van bol.com met een cadeautje dat ik voor M. heb gekocht, een e-reader. Eenmaal thuis kleed ik me snel om en ga dan met M. richting landgoed Duin en Kruidberg. We hebben van een vriend een super mooi cadeau gekregen om aldaar te mogen overnachten en te dineren bij het michelin sterren restaurant ‘De vrienden van Jacob’. Het is een prachtige avond met zo verschrikkelijk veel lekker eten!

Zaterdag:
Na een heerlijk nacht worden we weer wakker op het landgoed. We hebben gisteren een 7 gangen diner gehad met bijpassende wijnen en ik ben dus een beetje bang voor een kater. Het feit dat ik echter nergens een zuchtje last van heb geeft maar weer aan wat voor een goede wijnen het zijn geweest. We schuiven aan bij het ontbijt en als we ons buikje weer vol hebben gegeten is et tijd om uit te checken. Het landgoed is prachtig maar door de natte sneeuw is het geen goed idee om nu te gaan wandelen. In plaats van wandelen gaan we naar de ouders van M. om even op de koffie te gaan. Terug naar huis doen we boodschapjes en ploffen we samen op de bank. We hebben de keuze voor een vakantie nu bijna gemaakt en de rest van de avond zijn we alles aan het uitzoeken en uitpluizen en kijken we natuurlijk ook nog naar Wie is de mol.

Zondag
Na lekker rustig wakker te zijn geworden en te hebben ontbeten gaan we weer door met het vakantie zoek werk. Ik weet dat we pas net terug zijn en ik kreeg er via Instagram ook al de nodige vragen/reacties op. Natuurlijk is het boeken vrij snel na onze reis naar Cuba en ja dat klinkt allemaal super decadent. Maar het ding is dat ik door mijn werk louter in het hoogseizoen op vakantie kan gaan. Nu kun je dan twee keuzes maken, je boekt een last minute zoals we bij Cuba hebben gedaan en wacht dus echt tot het aller laatste moment en hoopt dan dat er nog iets van je smaak bij zit, of je boekt een half jaar of meer van te voren je tickets omdat ze dan laag in prijs zitten. Voor de zomervakantie hebben we voor dit laatste gekozen. Samen hebben we al lang de droom om naar Azië te gaan en die tickets worden de komende weken en maanden alleen maar duurder. Het is dus niet zo dat ons geld in onze zakken brandt, maar als we het wilde doen, dan was nu de meest voordelige optie. Goed, ik heb mezelf weer genoeg verantwoord. Tussen het zoeken door gaat M. voetballen en doe ik een poging tot hardlopen. Na 3 kilometer blijkt mijn lichaam het er echt niet mee eens te zijn en stop ik om te douchen en boodschappen te doen. Vanavond staan er bloemkool pizza’s op het menu. Na onze heerlijke pizza’s gaan we op de bank zitten, wil ik nog een keer de top 3 opties bekijken en dan boeken we toch echt onze tickets. We boeken een ticket naar Vietnam en terug een ticket vanaf Hong Kong. Het is dus de bedoeling dat we ongeveer 3 weken door Vietnam gaan reizen en onze trip afsluiten in Hong Kong, hoe tof is dat?