Legally-Fit & Food met: Join My Road (Joanne)

29.05.2017


Ja je ziet het goed, de rubriek Fit & Food met is weer terug! Deze week heb ik in de rubriek fit & food met: de 32-jarige Joanne te gast. Joanne wil als eerste Nederlandse vrouw een marathon rennen op alle 7 continenten en de Noordpool. Inmiddels is ze hard aan het trainen voor marathon nummer 4 maar ze houdt het niet louter bij hardlopen. Lees vandaag alles over Joanne met de bekende 15 vragen.

Introductie:
Ik ben Joanne, 32 jaar. Geboren en getogen in Rotterdam. Ik heb Psychologie gestudeerd en werk al tien jaar bij PostNL waar ik veel verschillende functies gedaan heb. Op het moment ben ik programmamanager van een van onze strategische programma’s.

Ik sport graag omdat het me gezond en fit houdt. Niks fijner dan even lekker sporten na een intensieve werkdag. Omdat ik fulltime werk plan ik mijn sportsessies ook in mijn agenda. Dankzij het nieuwe werken kan ik deze twee werelden prima combineren. En ik sport graag samen met vrienden, commit together! De sportsessie wordt vaak opgevolgd door een eetsessie. Prima quality time!

Je kunt Joanne volgen via haar blog Join my road, YouTube en Instagram.


1. Hoe ziet jouw sportweek er uit?
Maandag rustdag! Dinsdag hardlopen, woensdagochtend zwemmen (om 7u!), woensdagmiddag Crossfit, donderdag rustdag of yoga, vrijdag hardlopen, zaterdag crossfit, zondag hardlopen. Ik train nu voor een marathon dus loop relatief veel. Anders crossfit ik meer dan lopen.

2. Wat vind je de leukste sport om te beoefenen?
Ik vind eigenlijk alles wel leuk, juist de afwisseling maakt het uitdagend. Maar mijn hart ligt bij hardlopen.


3. Hoelang sport je al?
Sinds 3 jaar fanatiek hardlopen, sinds 2 jaar aangevuld met andere sporten, dus sinds 2 jaar echt fanatiek.

4. Hoe ziet jouw favoriete sport outfit er uit?
Kort broekje en een top

5. Welke sport kan jou echt niet boeien?
Hockey


6. Sport je liever in de zomer of in de winter?
Hardlopen vind ik in de zomer het fijnst alhoewel de extreme kou en dan toch je hardloopschoenen aandoen en je training afwerken ook wel zo zn charme heeft!

7. Cardio of Kracht training?
Combinatie!


8. Op welke sportieve prestatie ben je het meest trots?
Ultramarathon 56k, 2 oceans ultra Kaapstad

9. Hoe motiveer jij jezelf om te blijven sporten?
Altijd doelen stellen. Vaak schrijf ik me in voor een wedstrijd. Zo loop ik 4 juni de marathon van Paaseiland , doe ik in juli een zwemwedstrijd en heb ik me ingeschreven voor 2 triathlons (juli een estafette, sept hele sprint). Zo heb ik een mooie stok achter de deur en een doel om naar toe te werken. En, topje van de ijsberg (letterlijk). Ik sta voor 2019 ingeschreven voor de marathon van Antarctica.


10. Wat wil je nog bereiken op sportief vlak?
Halve Iron man! Najaar 2018 is het plan. By the way dat is 1.9km zwemmen, 90km fietsen en een halve marathon. Nu al spannend!

En ik heb een missie. Een marathon lopen op alle continenten. Ik heb Europa, Noord Amerika en Afrika al afgetikt. In juni dus hopelijk Zuid Amerika met Paaseiland. En in 2019 ingeschreven voor Antarctica. Ik hoop in 2018 dan nog Oceanië en Azië te kunnen doen!

11. Gezond eten, hoe doe jij dat?
Plannen! Ik gebruik een app om mijn calorieën maar vooral mijn macro’s (verdeling koolhydraten, eiwitten en vetten) goed bij te houden. Ik let er vooral goed op dat ik voldoende eiwitten binnen krijg, zeker nu ik weer meer krachttraining doe. Verder denk ik de avond van tevoren altijd al na over mijn maaltijden de volgende dag. En ik neem altijd eigen lunch mee naar werk. Ontbijt bepaal ik meestal aan de hand van avondeten want dat staat vaak vast aangezien ik voor 2 dagen kook en we weekboodschappen doen dus ik dan redelijk zeker weet wat ik eet. Door de weeks let ik goed op. In het weekend mag het allemaal wat losser want ik houd ook gewoon van lekker eten. Balans!

12. Wat is jouw favoriete healthy recept?
Lunch: 80 gram bladspinazie + appel + 2 gekookte eitjes + blikje tonijn 150gram. Easy does it

13. Wat is jouw guilty pleasure?
Croissantjes! En chocola natuurlijk.


14. Kun je een dag uit jouw voedingspatroon met ons delen? 
Ontbijt: blueberry Banana Pancakes (2 eieren, banaan, handje blauwe bessen) met kwark en verse besjes
Lunch: Tonijn spinazie salade met appel en ei
Avondeten: Garnaal avo-kwark roomsaus met volkeren pasta

Als ik een zware training in de middag heb eet ik vaak nog iets kleins zoals havermout-cottage cheese pancake of gewoon een banaan, hangt een beetje van de training af

15. Wat is jouw tip voor een gezond en sportief leven?

BALANS! Doe vooral sporten die je leuk vindt en let op je voeding om gezond en fit te blijven. Maar vooral LEEF ook. Dus zondigen is prima, zeker met zoveel sporten!

Tags: , ,
Categorie: Fit & Food met:, Legally-Fit
Vorige post Volgende post

1 reactie

  • Reageer Rachel 30.05.2017

    Hierdoor krijg ik gelijk zin om te gaan sporten!

  • Laat een reactie achter