Legally-Food: 10x suiker vrij ontbijten

02.11.2017

10x suikervrij ontbijten

Bij mijn sportschool, BBB healthboutique, hebben ze een paar keer per jaar een challenge waar je aan mee kunt doen. Vanaf 1 november hebben we de sugarless challenge waarbij het de bedoeling is om een maand lang geen suikers te eten. Lastig voor een suiker verslaafde als ik. De komende weken deel ik diverse suikervrije recepten die laten zien dat suikervrij eten en leven eigenlijk lang niet zo moeilijk is als je misschien zou denken. Vandaag trap ik af met 10 suikervrije ontbijt recepten zodat jij voldoende variatie hebt om suikervrij te ontbijten.

Gebakken havermout met blauwe bessen

  1. Gebakken havermout met blauwe bessen

    Het is geen geheim dat ik gek ben op een bakje havermout bij het ontbijt. Ontbijten met iets anders dan havermout komt dan ook vrijwel nooit voor, mede ook omdat je met havermout eindeloos kunt variëren. Om zo lang mogelijk in bed te kunnen blijven liggen, kun je de ingrediënten het beste de avond vooraf mengen en laten weken. Zodra je uit je bed komt zet je de oven aan en kan je ontbijtje er in. Zodra je klaar bent met douchen etc. is je ontbijtje ook klaar en kun je gelijk aanvallen. Het recept vind je hier. 

    Carrot cake havermout

  2. Carrotcake havermout

    Wortel door je taart is tot daar aan toe, maar wortel door je ontbijt pap? Toch is dit een combinatie die heel goed samen gaat. Bijkomend voordeel is dat je door dit ontbijt gelijk 1/8ste van je dagelijkse portie groente binnen hebt. Havermout gemixed met wortel geeft je de heerlijke smaak van carrot cake. Wie wil nu niet met de smaak van taart ontbijten? Het recept vind je hier. 

    Broodje ei

  3. Een broodje ei

    Ziet het er niet cute uit? Ik vind dit recept (al is het nog makkelijker dan het bakken van een ei in een pan) er alleen al heel leuk uit zien voor de presentatie. Zelf heb ik er voor gekozen alleen wat kaas en een ei te doen in het broodje. Uiteraard kun je het lekker maken als je zelf wilt. Denk aan het toevoegen van paprika, spinazie, tomaat, ham, bacon, spek, you name it! Het recept vind je hier. 

    Gelaagde havermout

  4. Gelaagde havermout

    Dit is een wel heel feestelijk en kunstig ogend ontbijtje, deze gelaagde kwark/smoothie/havermout beker. 
    Hoewel dit gelaagde werkje er wellicht uit ziet als een tijdrovend kunstje valt dat alles mee. Zeker in het weekend is het wel eens leuk je even echt uit te sloven voor het ontbijt, toch? Het recept vind je hier. 

    Chia Pudding

  5. Chia Pudding

    Chia pudding, misschien heb je dit Instagram waradige ontbijtje wel eens langs zien komen. Naast de looks is dit recept ook nog eens heel gezond. Het zit vol vezels, mineralen en proteïnen en mineralen. Je kunt het dus met recht een powerontbijt noemen. Moeilijk is het zeker niet, met een beetje planning kun je zo aanvallen. Het recept vind je hier. 

    Gebakken havermout met blauwe bes

  6. Havermout repen met blauwe bes

    het recept voor havermout repen is multifunctioneel. Daarnaast kun je ook nog eens eindeloos variëren met dit recept door de blauwe bessen te vervangen door iets als rozijnen, framboos of chocolade. Je kunt de repen door je kwark/yoghurt doen, maar deze uiteraard ook gewoon los verorberen. Het recept vind je hier. 

    Ontbijten met een Smoothie Bowl

  7. Smoothie Bowl

    Het is al een tijdje een trend op het gebied van voeding. Ontbijten met een smoothie bowl. Deze variant van een smoothie zorgt voor een kickstart van je dag vol vitamines. Als je tijd hebt kun je er ook nog eens een kunstwerk van maken en wordt ontbijten echt een feestje. Het recept vind je hier.

    meerzaden crackers

  8. Meerzaden crackers

    Deze crackers maak je in een handomdraai. Daarnaast zijn ze ook nog eens erg lekker en ideaal als ontbijt of lunch.  Het zelf maken van crackers is een goede oplossing. Niet alleen is het een stuk goedkoper, het is ook erg lekker en super makkelijk om deze meerzaden crackers te maken. Het recept vind je hier. 

    Havermout Mugcake

  9. Havermout Mugcake

    Een cakeje dat je binnen 5 minuten op tafel hebt staan, wat gezond is en ook nog lekker. Waarom ik dit niet eerder maakte weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ik deze mugcake veel vaker ga maken!
    Of je hem nu maakt als ontbijt, als lunch of gewoon als traktatie voor jezelf, deze mug cake is een echte aanrader. Niet alleen heb je binnen mum van tijd iets lekkers op tafel staan, het is ook nog eens gezond en geeft je lang een verzadigd gevoel. Door te variëren met de toppings kun je er echt een feestje van maken en kun je hem zelfs prima gebruiken in geval van nood als je ineens iemand onverwachts voor de deur hebt staan. Het basis recept vind je hier. Het recept voor een Mugcake met Raw Cacao vind je hier.

  10. Ontbijt cake

    Dit cake recept is afkomstig uit het boek van Rens Kroes. Heb je een drukke week en geen tijd om uitgebreid te ontbijten dan is dit recept ideaal voor jou. Bak deze cake 1 keer en vries deze in plakjes in. Zo heb je iedere dag een heerlijk ontbijt of tussendoortje. Het recept vind je hier.

Tags: , , , ,
Categorie: Alles, Ontbijt, Recepten
Vorige post Volgende post

0 reacties

Laat een reactie achter