Legally-Brunette: Jaaroverzicht 2018

04.01.2019

Traditie getrouw blik ik aan het einde van het jaar, of in dit geval, het begin van het jaar, altijd even terug op het afgelopen jaar. Een jaar dat dit keer in het teken stond van de komst van onze zoon. Naast dat onze grote wens in vervulling ging met de komst van Olivier waren er meer mooie momenten die ik graag even uit zou willen lichten.

Zwanger

Op 13 juni maakte we via Facebook en Instagram bekend in blijde verwachting te zijn van ons wondertje. Het werd mijn meest populaire Instagram post tot op dat moment. Zelf wisten we destijds al meer dan 15 weken dat we in verwachting waren. We hadden speciaal gewacht met het delen van dit nieuws tot we de uitslag van de NIPT test hadden gekregen. Over mijn zwangerschap heb ik sindsdien via Instagram en mijn blog het nodige gedeeld.

Studie afgerond

Huh hoor ik je nu denken, jij was toch al afgestudeerd? Ja, dat klopt. Maar naast mijn studie heb ik afgelopen jaar ook nog een opleiding gevolgd aan de Vrije Universiteit (VU). Hoewel het in Nederland geen wettelijk vereiste is om als docent op het HBO en WO een didactische bevoegdheid te hebben is het uiteraard wel een pre. Het doel van deze opleiding is het niveau van docenten op didactisch vlak te verbeteren. Wat dat concreet inhoudt? Een paar voorbeelden: Als je les geeft dien je deze op een bepaalde wijze op te bouwen en je informatie dusdanig over te brengen dat het bij iedereen beklijft. Ook het maken van een toets/tentamen dient op een dergelijke wijze plaats te vinden dat het niveau van toetsing gegarandeerd is. Maar een paar voorbeelden van onderdelen die langs zijn gekomen tijdens de opleiding. Begin juli mocht ik mijn diploma in ontvangst nemen en ik mag mijzelf nu bevoegd docent noemen.

Amerika

Toen wij in januari tickets boekte voor onze reis naar Amerika, hoopte we stiekem al dat ik tegen die tijd zwanger zou zijn. We besloten nog een mooie grote reis te maken. Een reis die met stip boven aan ons wensenlijst stond. We maakte een prachtige rondreis langs de westkust van Amerika.

De afgelopen maanden heb ik diverse artikelen geschreven over onze reis. Zo schreef ik al eens een artikel met alle informatie en tips voor het maken van een rondreis langs de westkust van Amerika. Maar daarnaast ook een artikel over San Francisco, Highway 1 en Los Angeles. De komende tijd zullen er nog 2 laatste artikelen verschijnen over San Diego en Las Vegas. Tenzij er interesse is in artikelen over Zion, Page en de Grand Canyon, want deze heb ik nu nog niet geschreven, maar daar kan natuurlijk verandering in komen.

Babyshower

Toen ik 32 weken zwanger was, werd ik verrast met mijn babyshower. Tijdens deze geweldig georganiseerde middag (dank je wel lieve Marisa) werd ik door heel veel lieve vriendinnen enorm verwend en waren er heerlijke hapjes. Het was een dag om nooit te vergeten! Hoewel ik toch wel gewend ben om veel ogen op mij gericht te hebben (wat dacht je van een collegezaal vol studenten) was dit zelfs voor mij een bijzondere ervaring om zo in het middelpunt te staan.

Je kunt mijn fotoverslag van de babyshower ook teruglezen op mijn blog.

Olivier

Het mooiste en grootste hoogte punt van 2018 was natuurlijk de geboorte van Olivier. Onze prachtige zoon die het zo geweldig doet en waar we zo intens van genieten en verliefd op zijn. Alles aan hem is leuk, mooi en perfect en ik zit echt op een gigantische roze/blauwe wolk.

Tags: , ,
Categorie: Legally-Brunette